خانهاخبار
مک بوک پرو 14 اینچی رسما معرفی شد

مک بوک پرو 14 اینچی رسما معرفی شد

جدیدترین لپتاپ‌های اپل با تراشه M1 پرو و M1 مکس، ناچ وبکم و تعداد درگاه‌های بیشتر رونمایی شدند.
۱۴۰۰/۷/۲۶

سرانجام یک ماه پس از مراسم رونمایی از سری آیفون 13 و آیپدهای جدید، اپل از جدیدترین محصولات خود شامل هوم پاد، تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس و سری مک بوک پرو 14 و 16 اینچی رونمایی کرد. شایان ذکر است که اپل برای دومین بار پس از سال 2005، اقدام به عرضه سری مک بوک با نمایشگر 14 اینچی می‌کند.  این سری همراه با ناچ وبکم، تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس و درگاه‌های بیشتر مانند HDMI، کارت خوان کارت حافظه و تاندربولت 4 عرضه خواهد شد.

مک بوک پرو 14 اینچی از نمایشگر رتینا 14.2 اینچی با روزلوشن تصویر 3024 در 1964 و فناوری XDR Pro و قابلیت پیشرفته هایپرموشن بهره می‌برد. این قابلیت که با سری آیفون 13 معرفی شد نرخ نوسازی تطبیق پذیر را برای مک بوک پرو به ارمغان می‌آورد. به علاوه، نمایشگر مک بوک پروهای جدید حاشیه‌های کمتری نسبت به نسل قبلی خود دارد. همچنین نمایشگر جدید Mini LED سری مک بوک پرو 1000 نیتس روشنایی دارد و حتی روشنایی حداکثری آن نیز به عدد بسیار عالی 1600 نیتس می‌رسد. به علاوه، قابلیت Mini-LED باعث می‌شود تا ویژگی‌های مثبتی مانند کنتراست تصویر بالا و نمایش دقیق رنگ‌ها به نمایشگر سری مک بوک پرو اضافه شود. از آن سو، شاهد عجیب‌ترین بخش نمایشگر سری مک بوک پرو یعنی ناچ وبکم مک بوک پرو هستیم که در بالای نمایشگر قرار گرفته است و با کیفیت 1080p قادر به ثبت تصاویر با کیفیت در تماس‌های تصویری خواهد بود که البته به نظر می‌رسد از فیس آیدی پشتیبانی نخواهد کرد. 

image

 

سری جدید مک بوک پرو  از طراحی کاملا جدید و خمیده بهره می‌برد که بر اساس ادعای اپل قادر است تا 50 درصد هوای بیشتری را وارد جریان هوای داخل دستگاه بکند که برای خنک نگه داشتن مک بوک پرو کاملا ضروری است. به علاوه، تاچ بار نیز سرانجام از سری مک بوک پرو حذف شد و به جای آن اپل به سنت کلیدهای فیزیکی بازگشته است. 

image

 

در بخش اتصالات اپل برای سری مک بوک پرو سنگ تمام گذاشته است و دیگر در این نسل شاهد درگاه‌های بسیاری کاربردی HDMI، کارت خوان کارت حافظه و سه درگاه تاندربولت هستیم. به علاوه، شاهد جک 3.5 میلی‌متری صدا در سری مک بوک پرو هستیم که براساس ادعای اپل عملکردی خوب را برای کاربر به همراه خواهد داشت. همچنین درگاه شارژ مگ سیف نیز در این سری حضور دارد.

image

 

قلب تپنده سری مک بوک پرو تراشه‌های بسیار قدرتمند M1 مکس و M1 پرو هستند که بر اساس ادعای اپل انقلابی در زمینه تراشه‌های پرچمدار است. تراشه M1 مکس اپل که با پشتیبانی از رم 64 گیگابایتی و 10 هسته پردازشی خود می‌تواند سنگین‌ترین کارهای پردازشی را به راحتی انجام دهد. از آن سو، تراشه M1 پرو نیز با 10 هسته پردازشی و پشتیبانی از رم 32 گیگابایتی قادر است تا به خوبی از پس وظایف سنگین سری مک بوک پرو برآید. این 10 هسته تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس شامل دو هسته کم مصرف و هشت هسته قدرتمند است که توانایی پردازشی بالایی را به لطف سیستم یکپارچه رم و تراشه به همراه دارد. بنابر ادعای اپل، تراشه M1 مکس و M1 پرو عملکردی چندبرابری نسبت به نسل قبلی خود دارند و برنامه اپل سیلیکون را وارد فاز جدید خواهد کرد. سری مک بوک پرو با مدل پایه رم 16 گیگابایت عرضه خواهد شد.

image

 

به علاوه، به لطف این تراشه‌های کم مصرف، اپل قول دوام باتری 21 ساعتی را برای سری مک بوک پرو داده است. به طور دقیق‌تر، مک بوک پرو 14 اینچی می‌تواند به طور مداوم تا 17 ساعت ویدئو پخش کند یا تا 11 ساعت در کاربری گشت و گذار اینترنتی کاربر را همراه کند. در کنار این سخت‌افزار قدرتمند، اپل با قرار دادن حافظه فوق‌العاده سریع SSD با سرعت خواندن 7.4 گیگابایت بر ثانیه در نظر دارد تا قدرت پردازشی سری مک بوک پرو پیش از پیش افزایش یابد. باید اشاره کرد که سری مک بوک پرو با حافظه داخلی پایه 512 گیگابایتی تا حافظه 8 ترابایتی روانه بازار خواهد شد.

image

 

کانفیگ‌های مختلف مک بوک پرو 14 اینچی

image

 

درنهایت باید اشاره کرد که اپل سری مک بوک پرو را وارد فاز جدیدی کرده است که شاید نشان از تحولی بزرگ از سوی اپل باشد. تراشه‌های قدرتمند سری مک بوک پرو قطعا کار را برای سایر شرکت‌ها سخت خواهد کرد و رقابت در زمینه سخت‌افزار را به اوج خواهد رساند. نمایشگر پیشرفته و  باکیفیت سری مک بوک پرو نیز نشاندهنده تحولی دیگر از سوی اپل است. همچنین مک بوک پرو 14 اینچی با قیمت پایه 1999 دلار به فروش خواهد رسید و سفارش‌ها نیز از امروز پردازش خواهد شد. البته سری مک بوک پرو تا نسخه رم 64 گیگابایتی و حافظه داخلی 8 ترابایتی نیز عرضه خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)