خانهاخبار
هر آنچه از مراسم 27 مهر گوگل انتظار داریم

هر آنچه از مراسم 27 مهر گوگل انتظار داریم

فردا جدیدترین محصولات گوگل معرفی می‌شود و در این مقاله به برخی از مشخصات فنی آنها می‌پردازیم.
۱۴۰۰/۷/۲۶

عرضه سری پیکسل از طرف گوگل بعد از سری نکسوس، تلاشی تازه از طرف گوگل برای در اختیار گرفتن بازار گوشی‌های هوشمند بود که تنها در اختیار چند شرکت محدود مانند سامسونگ و اپل بود. از زمان معرفی برند پیکسل در سال 2013 و عرضه اولین نسل سری پیکسل در سال 2016 سالها می‌گذرد.  حالا گوگل پس از عرضه گوشی میان‌رده پیکسل 5 با تراشه اسنپدراگون 778G در سال 2020، بار دیگر سری پیکسل را با عرضه پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را وارد رده بالارده و پرمیوم خواهد کرد. به علاوه، سری پیکسل برای اولین بار با تراشه اختصاصی گوگل به نام تنسور عرضه خواهد شد که براساس اخبار منتشر شده، امکانات نرم‌افزاری کاربردی را برای سری پبکسل 6 فراهم می‌کند. شایان ذکر است که مراسم گوگل در روز 19 اکتبر مصادف با 27 مهر برگزار خواهد شد.

در این مقاله کوتاه به بررسی کوتاه و اجمالی مراسم 27 مهر گوگل خواهیم پرداخت. 

image

 

تراشه تنسور

تراشه اختصاصی گوگل به نام تنسور که در جدیدترین پرچمداران گوگل یعنی سری پیکسل 6 به کار خواهد رفت، بر اساس برخی از شایعات با دیگر تراشه‌ها مانند تراشه اپل بایونیک A14 و تراشه اسنپدراگون 888 از نظر قدرت قابل رقابت است. برخی از اخبار منتشر شده حاکی از آن است که تنسور براساس تراشه عرضه نشده سامسونگ به نام اگزینوس 9855 است که یک تراشه 5 نانومتری با عملکرد نزدیک به اگزینوس 2100 است که در سری گلکسی اس 21 به کار رفته است. از آن سو، نتایج تست‌های گیکبنچ از تراشه تنسور نتایج امیدوارکننده‌ای را به همراه نداشت و خبر از عملکرد ضعیف این تراشه را می‌داد. البته باید اشاره کرد که این نتایج ضعیف شاید به دلیل آن باشد که تراشه تنسور مورد آزمایش یک نسخه پیش تولید و آزمایشی باشد.

image

 

 براساس برخی از اخبار منتشر شده، تراشه تنسور از 4 هسته کم مصرف کورتکس A-55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز، دو هسته کورتکس A-76 با فرکانس 2.25 هزتر و دو هسته کورتکس X1 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز تشکیل شده است. البته وجود هسته‌های کورتکس X1 در این تراشه هنوز مشخص نیست. هسته‌‌های کورتکس X1 بسیار قدرتمند و سریع است ولی از آن سو این هسته‌ها پرمصرف نیز محسوب می‌شوند و مصرف باتری را نیز بسیار افزایش می‌دهند. به علاوه، خنک نگه‌ داشتن پردازنده‌های مجهز به کورتکس X1 نیز بسیار سخت خواهد بود. در مجموع باید اشاره کرد که تراشه تنسور یک تراشه قدرتمند و پرچمدار است به لطف وجود تراشه امنیتی تایتان M2 در آن، سری پیکسل 6 را از حملات نرم‌افزاری محافظت می‌کند. بنابر ادعای گوگل، تراشه تنسور نسبت به نسل قبلی تا 80 درصد بهبود عملکرد خواهد داشت و همچنین از امکانات هوش مصنوعی قدرتمندی نیز برخوردار است. 

گوگل پیکسل 6 و گوگل پیکسل 6 پرو

سری پیکسل 6 بزرگ‌ترین بخش مراسم گوگل خواهد بود که البته قبلا تمام مشخصات فنی آنها از طریق منابع مختلف در اختیار کاربران قرار گرفته است. تفاوت‌های دو گوشی هوشمند گوگل در زمینه‌های نمایشگر، دوربین و باتری خواهد بود. در این راستا، نسخه معمولی سری پیکسل یعنی پیکسل 6 از نمایشگر فول اچ‌دی پلاس 6.4 اینچی امولد با نرخ نوسازی 90 هرتزی بهره می‌برد در حالی که پیکسل 6 پرو مجهز به نمایشگر 2K امولد LTPO با نرخ نوسازی متغیر 120 هرتزی است.

image

 

به علاوه، پیکسل 6 از باتری 4600 میلی‌امپر ساعتی تغذیه می‌کند در حالی که منبع تغذیه نسخه پرمیوم سری یعنی پیکسل 6 پرو باتری حجیم‌تر 5000 میلی‌امپر ساعتی است. در بخش دوربین نیز، سری پیکسل 6 از سنسور 50 مگاپیکسلی 1/1.3 اینچی GN1 سامسونگ و دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض بهره می‌برد. البته هنوز مشخص نیست که آیا این دوربین فوق عریض از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند یا خیر. در هر صورت، با توجه به نبود جزئیاتی درباره قابلیت فوکوس خودکار، به نظر می‌رسد دوربین فوق عریض سری پیکسل 6 از فوکوس ثابت بهره خواهد برد.

image

 

همچنین دوربین 50 مگاپیکسلی سری پیکسل 6 تا 150 درصد نور بیشتری را نسبت به پیکسل 5 جذب می‌کند و تصاویر باکیفیت تری را ثبت می‌کند. نقطه تفاوت پیکسل 6 پرو با نسخه معمولی وجود دوربین تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی با زوم 4 برابری و با لنز پریسکوپ است. به علاوه، گوگل اعلام کرده است که دوربین تله‌فوتو پیکسل 6 پرو به لطف قابلیت Super Res Zoom تا 20 برابر قدرت بزرگنمایی دارد. 

image

 

دوربین سلفی سری پیکسل 6 نیز با میدان دید 96 درجه‌ای قادر است تا محیط بیشتری را ثبت کند و افراد بیشتری را در تصویر قرار دهد. حالت پرتره نیز با بهبودهایی همراه خواهد بود و کاربر می‌تواند نور مصنوعی را توسط ادیتور دوربین به چهره سوژه‌ها اضافه کند. 

image

 

حالت Motion نیز عمق تصاویر را نیز افزایش می‌دهد و قابلیت Face Unblur چهره سوژه‌ها در تصویربرداری بلر را واضح و شفاف ثبت می‌کند. با کمک ویژگی Magic Eraser نیز کاربر می‌تواند افراد و اشیا اضافی را از تصویر حذف کند. 

image

 

سری پیکسل 6 همچنین از طریق درگاه Type-C با توان 30 واتی شارژ خواهد شد و به وسیله شارژر بی‌سیم پیکسل استند نیز با توان 21 وات برای پیکسل 6 و توان 23 وات برای پیکسل 6 پرو شارژ خواهند شد. سری پیکسل 6 همچنین با محافظ نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس و گواهی ضدآب و غبار IP68 از مقاومت خوبی در برابر صدمات خارجی برخوردار است.

گزارش‌های منتشر شده از خبر قیمت 649 دلاری برای پیکسل 6 و 899 دلاری برای پیکسل 6 پرو خبر داده‌اند که شاید برای پرچمداران بعدی گوگل قیمت‌های منصفانه‌ای تلقی شود. 

پیکسل استند

جدیدترین شارژر بی‌سیم گوگل از 39 درصد مواد بازیافتی ساخته شده است که در نوع خود در جهت حفظ محیط زیست بسیار مفید است. این شارژر که از دو کوئل برای شارژ گوشی هوشمند و گجت‌های پوشیدنی بهره برده است قادر است پیکسل 6 را با توان 21 وات، پیکسل 6 پرو را با توان 23 وات و هر دستگاه سازگار را با توان 15 وات شارژ کند. همچنین پیکسل استند مجهز به یک فن خنک‌کننده برای پایداری عملکرد است. قیمت حدودی پیکسل استند طبق شایعات منتشر شده 79 دلار است. 

image

 

معرفی احتمالی: پیکسل فولد

بنابر بسیاری از اخبار منتشر شده، گوگل در حال کار روی یک گوشی تاشو به نام احتمالی پیکسل فولد است که پتنت آن سال 2019 ثبت شد. در این راستا، انتظار می‌رود گوگل در مراسم روز سه‌شنبه اشاره‌ای به این گوشی تاشو داشته باشد و یا حتی برخی از مشخصات آن را نیز در دسترس کاربران قرار دهد. البته احتمال معرفی پکسل فولد در مراسم 27 مهر زیاد است چرا که اخباری قبلا منتشر شده بود مبنی بر این که پیکسل فولد در سه‌ماهه چهارم سال میلادی 2021 عرضه خواهد شد. پس باید امیدوار بود تا بالاخره اولین گوشی تاشو گوگل را نیز ببینیم. 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)