خانهاخبار
بیت کوین به ۶۰٫۰۰۰ دلار رسید؛ احتمال چراغ سبز کمیسیون اوراق بهادار آمریکا به اولین ETF بیت کوین!

بیت کوین به ۶۰٫۰۰۰ دلار رسید؛ احتمال چراغ سبز کمیسیون اوراق بهادار آمریکا به اولین ETF بیت کوین!

بیت کوین ساعاتی پیش در صرافی بیت استمپ برای اولین بار از ۱۸ آوریل (۱۸ فروردین) به سطح ۶۰٫۰۰۰ دلار رسید.
۱۴۰۰/۷/۲۳

پادشاه ارزهای دیجیتال اکنون تنها ۷ درصد از سقف تاریخی ۶۴٫۸۰۴ دلاری خود که در ۱۴ آوریل (۱۴ فروردین) به آن رسیده بود فاصله دارد. ارزش بازار بیت کوین اکنون به ۱.۱ تریلیون دلار رسیده است. این رشد درپی گزارش بلومبرگ مبنی‌بر مخالف‌نبودن کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با ETF بازار آتی بیت کوین و احتمال راه‌اندازی این نوع ETF بیت کوین در هفته آینده اتفاق افتاده است.

image

کمیسیون SEC در حال بررسی تقریبا ۴۰ درخواست ETF بیت کوین است و مهلت تصمیم‌گیری در خصوص محصولات مرتبط با بازار آتی هفته آینده تمام می‌شود. طبق گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود این نهاد قانونگذاری، حداقل بعضی از این درخواست‌ها را تایید کند و مسیر معاملات بیت کوین را هموار سازد.

خبرگزاری بلومبرگ با نقل قول از افراد آگاه از ماجرا گزارش داده است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا احتمالا هفته آینده اولین صندوق قابل معامله بازار آتی بیت کوین را در این کشور تایید کند. از آنجا که ETF بازار آتی بیت کوین بیشتر مورد تایید این کمیسیون قرار دارد، احتمالا پیش از سایر ETF های بیت کوین تایید شود. اریک بالکوناس، تحلیل‌گر ارشد بلومبرگ خاطرنشان کرد که صندوق قابل‌معامله بورسی بیت کوین استراتژی پروشیرز (ProShares) می‌تواند اولین صندوق  ETF بیت کوین باشد که راه‌اندازی می‌شود.

کمیسیون SEC به هیچ اقدام رسمی برای تایید این درخواست‌ها نیاز ندارد. تحت قانون فدرال، در صورتی که کمیسیون SEC مهلتی در خصوص بررسی درخواست‌ها ارائه دهد بدون آنکه از صادرکننده بخواهد تغییری در آنها انجام دهد، درخواست‌ها قابل تایید می‌شوند.

صادرکنندگان ETF سال‌ها به دنبال تایید درخواست‌های خود بوده‌اند و سعی داشته‌اند ساختارهای مختلفی برای معاملات بیت کوین ایجاد کنند. طی این سال‌ها، برنامه‌هایی برای صندوق‌هایی وجود داشته است که حفظ بیت کوین از طریق صندوق‌های دیجیتال را پیشنهاد داده‌اند یا مدعی شده‌اند که می‌توانند از لوریج استفاده کرده تا سودهای چشمگیری ارائه دهند. سایر ETF ها به دنبال کاهش نوسان قیمت بیت کوین هستند، نکته‌ مهمی که همواره مخالفت کمیسیون SEC را به همراه دارد.
 

image

کمیسیون SEC نگرانی‌های خود مبنی بر این موضوع را بیان کرده است که قیمت رمزارزها می‌تواند دستکاری شود و نقدینگی در این عرصه نیز به حد کافی نیست و هم‌چنین نوسان شدید قیمت بیت کوین می‌تواند برای سرمایه‌گذاران شخصی خطرناک باشد. بیت کوین طی ۳ سال گذشته با کاهش قیمت ۷۴ درصدی و سپس افزایش قیمت ۹۵ و ۳۰۵ درصدی همراه بوده است. به علاوه، کمیسیون SEC عنوان کرده است که آیا این صندوق‌ها می‌توانند اطلاعات ضروری به منظور قیمت‌گذاری مناسب رمزارزها و سایر محصولات مرتبط را ارائه دهند یا خیر. هم‌چنین سوالاتی درباره تایید مالکیت رمزارزهای در اختیار این صندوق‌ها و تهدید هکرها و مقابله با آنها وجود دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)