خانهاخبار
گوشی وان پلاس 9RT به همراه اسنپدراگون 888 و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی معرفی شد

گوشی وان پلاس 9RT به همراه اسنپدراگون 888 و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی معرفی شد

شرکت وان پلاس به تازگی از جدیدترین گوشی خود، یا همان وان پلاس 9RT رونمایی کرده که در ادامه نگاهی دقیق به مشخصات آن می‌اندازیم.
۱۴۰۰/۷/۲۲

شرکت وان پلاس سرانجام از گوشی وان پلاس 9RT نیز رونمایی کرد. این گوشی بر خلاف نام خود، آپگرید بزرگی نسبت به گوشی وان پلاس 9R محسوب می‌شود و با وان پلاس 9 معمولی نیز کاملا متفاوت است؛ این شرکت سعی کرده تا در گوشی 9RT، روی گیمینگ تمرکز بیشتری داشته باشد.

image

نسخه پیشین این گوشی یا همان وان پلاس 9R، یک نسخه تغییر یافته از گوشی 8T بوده که تنها تغییر جدی در آن، استفاده از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 870 بود که جانشین چیپست اسنپدراگون 865 به کار رفته در وان پلاس 8T می‌شد. در جهات دیگری مانند نمایشگر، دوربین و باتری، وان پلاس 9R دقیقا مشابه گوشی وان پلاس 8T بود.

اوضاع در گوشی وان پلاس 9RT اما به طور کامل فرق کرده است؛ این گوشی دارای نمایشگر ۶.۶۲ اینچی بوده که کمی بزرگ‌تر از گوشی‌های غیر پرو این شرکت است. این پنل از نوع امولد بوده و توسط شرکت سامسونگ ساخته شده است؛ رزولوشن آن نیز ۱۰۸۰×۲۴۰۰ بوده و پشتیبانی از HDR10+ نیز در آن دیده می‌شود. نرخ نوسازی این نمایشگر، ۱۲۰ هرتز و نرخ حساسیت به لمس آن، ۶۰۰ هرتز است. از دیگر ویژگی‌های گیمینگ-محور این گوشی، می‌شود به بازخورد لرزشی ۴ بعدی و سه آنتن وای فای که جهت دریافت بهترین کانکشن، در اطراف گوشی قرار گرفته‌اند؛ اشاره کرد.

image

بگذارید حالا به سراغ چیپست این گوشی برویم؛ وان پلاس 9RT از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 888 استفاده کرده و در نسخه‌ها با رم ۸ یا ۱۲ گیگابایتی از نوع LPDDR5 و حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگبایتی از نوع UFS 3.1 قابل تهیه است. لازم به ذکر است که نسخه با رم ۱۲ گیگابایتی، تنها با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت قابل سفارش است.

با اینکه پردازنده وان پلاس 9RT با وان پلاس 9 معمولی تفاوت خاصی ندارد؛ اما در گوشی 9RT از یک سیستم خنک کننده جدید استفاده شده که وان پلاس آن را Space Cooling نامیده و گرماگیر یا هیت‌سینک آن، حدود ۵۹ درصد بزرگ‌تر از وان پلاس 9 معمولی است. همین امر، موجب بهبود ۲۰ درصدی عملکرد سیستم خنک کننده گوشی شده و با توجه به عملکرد خوب سری وان پلاس 9 پیش از آن، باید واقعا در این زمینه چشمگیر باشد.

image

وقت آن رسیده که به سراغ دوربین این گوشی برویم. برخلاف گوشی وان پلاس 9R که از همان دوربین گوشی 8T استفاده می‌کرد؛ وان پلاس 9RT از چند گوشی متفاوت دیگر در همین برند الهام گرفته است. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی این گوشی، از همان سنسور سونی IMX766 به کار رفته در گوشی‌های وان پلاس 9 و 9 پرو استفاده می‌کند.

این سنسور ۱/۱.۵۶ اینچی، دارای قابلیت‌های مدرنی چون پشتیبانی از DOL-HDR است. میزان گشودگی آن، f/1.8 بوده و پیکسل‌های ۱ میکرومتری آن، قابلیت ترکیب ۴ به ۱ را نیز دارند. این گوشی دارای لرزشگیر اپتیکال نیز بوده که در به عملکرد آن در نور کم، کمک بسیاری خواهد کرد. به طور عجیبی، ضبط ویدیو در این گوشی تنها محدود به رزولوشن 4K با نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه است.

image

دوربین التراواید ۱۲۳ درجه‌ای این گوشی نیز دارای رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل بوده و گشودگی f/2.2 را دارد. این دوربین دقیقا همان نمونه به کار رفته در گوشی وان پلاس 9R است؛ یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو نیز در این گوشی به چشم می‌خورد. دوربین سلفی این گوشی، از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی IMX471 استفاده کرده که دارای گشودگی f/2.4 و پیکسل‌های ۱ میکرومتری است؛ این دوربین توانایی ضبط ویدیو با رزولوشن 1080p و نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد.

وان پلاس 9RT دارای باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری است و از شارژ سریع ۶۵ واتی که وان پلاس آن را وارپ شارژ 65T می‌نامد، پشتیبانی می‌کند. پورت USB-C این گوشی اما تنها برای انتقال دیتا به سرعت USB 2.0 مناسب است و امکان اتصال اقلامی چون مانیتور به آن وجود ندارد.

image

حسگر اثر انگشت این گوشی، زیر نمایشگر آن قرار گرفته و اسپیکر‌های استریو آن، از دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند. وان پلاس 9RT درگاه سیم کارت دوگانه داشته و پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه یا 5G نیز در آن به چشم می‌خورد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی، می‌شود به پشتیبانی از وای فای 6، بلوتوث 5.2 و NFC اشاره کرد.

پیش فروش گوشی وان پلاس 9RT، از امروز در کشور چین آغاز شده و تاریخ عرضه رسمی آن نیز ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) است. قیمت این گوشی از ۳۳۰۰ یوآن (حدود ۵۱۰ دلار / ۴۴۵ یورو) آغاز شده که در بازار جهانی، تقریبا مشابه قیمت گوشی وان پلاس 9 در زمان عرضه است.

این گوشی در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و آبی روانه بازار خواهد شد و به مانند سایر گوشی‌های اخیر وان پلاس عرضه شده در کشور چین، از رابط کاربری ColorOS 11 استفاده می‌کند. وان پلاس فعلا درباره عرضه جهانی این محصول صحبتی نکرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)