خانهاخبار
قابلیت جدیدی در راه پیام‌رسان واتس‌اپ است

قابلیت جدیدی در راه پیام‌رسان واتس‌اپ است

پس از بررسی نسخه جدید و منتشر نشده پیام‌رسان واتس‌اپ توسط XDA Developers، به نظر می‌رسد که قابلیتی جامعه محور که بی‌شباهت به گروه‌ها نیست؛ قرار است به این اپلیکیشن اضافه شود.
۱۴۰۰/۷/۲۱

به نظر می‌رسد که پیام‌رسان واتس‌اپ، سرانجام تصمیم گرفته تا ویژگی‌های کاربردی جدیدی را به خود اضافه کند. پیش از این خبرهایی در زمینه پشتیبانی همزمان از چند دستگاه و سیستم بهبود یافته ریپورت کردن پیغام‌ها شنیده بودیم؛ حالا نیز در کد نسخه جدید این اپلیکیشن، ردهایی از یک ویژگی جدید و جامعه محور که Community نام دارد، دیده می‌شود.

image

در این بررسی که توسط XDA Developers صورت گرفته است، از فایل APK نسخه بتای این اپلیکیشن با ورژن 2.21.21.6 استفاده شده و آنها، این کد را به طور کامل مورد بررسی قرار داده‌اند. در بخش‌های زیادی از کد واتس‌اپ به این ویژگی اشاره شده و ممکن است حتی مربوط به ایجاد یک بخش فیسبوک یا اینستاگرام-گونه در این پیام‌رسان باشد. البته هنوز به طور دقیق نمی‌دانیم که کاربرد این ویژگی چه خواهد بود و کد ها بررسی شده نیز، پاسخ خاصی در اختیارمان قرار نمی‌دهند.

در بخشی از این کد، مشخص است که کاربران می‌توانند همانند آنچه در گروه‌های پیام‌رسان تلگرام شاهد آن هستیم، به وسیله اینوایت لینک یا لینک‌های دعوت به Communityهای واتس‌اپ بپیوندند؛ امکان به اشتراک گذاشتن این دعوتنامه‌ها به صورت کد‌های QR نیز وجود دارد.

واتس‌اپ همچنین هشدار می‌دهد که هر فردی که لینک دعوت را در دست داشته باشد؛ می‌تواند تا به Community شما ملحق شود. بنابراین احتمالا این ویژگی همانند چنل‌های تلگرام نیست و کاربران می‌توانند به غیر از مطالعه مطالبی که توسط یک یا چند ادمین نوشته می‌شوند؛ خود نیز در چت‌ها شرکت کنند.

image

همانند گروه‌ها، Communityها نیز دارای ادمین هستند و این دسته از کاربران؛ ابزار‌های متفاوتی را برای کنترل گروه در اختیار دارند. با توجه به آنچه در کد اپلیکیشن مشاهده کردیم، ادمین‌ها می‌توانند امکان ارسال پیام‌هایی که چندین بار فوروارد شده‌اند را غیر فعال کرده، توضیحات Community را تغییر دهند و یا انتخاب کنند که تنها ادمین‌ها قابلیت ارسال پیغام در Community را داشته باشند.

همانطور که مشخص است؛ نمی‌شود تفاوت چندانی بین گروه‌ها و کامیونیتی‌های واتس‌اپ پیدا کنیم و باید صبر کرده و ببینیم که پس از انتشار این قابلیت، چه تفاوتی بین آن و گروه‌ها وجود دارد. البته در پیام‌رسانی چون تلگرام شاهد استفاده از انواع مختلف گروه‌ها بوده‌ایم که از موفقیت و استقبال بسیاری نیز برخوردار بوده است.

در پیام‌رسان تلگرام، کاربران می‌توانند برای دورهمی‌های شخصی و دوستانه، گروه‌هایی را ایجاد کرده و در صورتی که کاربران قصد ایجاد یک گروه با تعداد کاربران بالا را نیز داشته باشند؛ امکان استفاده از سوپر گروه‌ها نیز وجود دارد. در سوی دیگر، شاهد چنل‌ها هستیم که به ادمین‌ها اجازه می‌دهند تا محتوای مورد نظر خود را با تعداد چشمگیری از کاربران که معمولا تعداد اعضای آنها به چند صد هزار نفر نیز می‌رسد، در میان بگذارند. کاربران می‌توانند با استفاده از لینک‌های ورود، در چنل‌های تلگرام عضو شوند و اختیارات ادمین چنل‌ها نیز بی‌شباهت به ادمین‌های کامیونیتی واتس‌اپ نیست.

image

الهام گرفتن از چنل‌های تلگرام توسط پیام‌رسان واتس‌اپ؛ حرکتی منطقی به نظر رسیده زیرا به راحتی می‌توان گفت که این پیام رسان از لحاظ ویژگی‌های خود، چندین سال از واتس‌اپ جلوتر است! البته هنوز مشخص نیست که کاربرد کامیونیتی‌های واتس‌اپ، همانند چنل‌های تلگرام باشد و باید تا زمان انتشار این قابلیت برای همه کاربران صبر کنیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)