خانهاخبار
فروشگاه Carphone جزییات کامل سری پیکسل 6 را منتشر کرد

فروشگاه Carphone جزییات کامل سری پیکسل 6 را منتشر کرد

به رسم همیشه، پیکسل هنوز کامل معرفی نشده، به صورت کامل لو رفت و حالا دیگر نیازی به مراسم بعدی گوگل برای معرفی گوشی‌های جدیدش نیست.
۱۴۰۰/۷/۱۹

در چند ماه گذشته، اخبار زیادی پیرامون سری پیکسل 6 منتشر شده است و تقریبا همه مشخصات فنی جدیدترین پرچمداران گوگل برای همه کاربران مشخص شده است. در همین راستا، شاید خبر لو رفتن مشخصات سری پیکسل چندان عجیب نباشد اما بر اساس گزارشی از GSMArena، فروشگاه بریتانیایی Carphone Warehouse جزئیات کامل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را منتشر کرده است. قبلا نیز افشاگر معروف و بلاگر دنیای فناوری، ایوان بلس، مشخصات و تصاویری از سری پیکسل 6 منتشر کرده بود. شایان ذکر است که سری پیکسل 6 قرار است در روز 27 مهر مصادف با 19 اکتبر به طور رسمی معرفی شود. 

image

 

همان طور که قبلا منتشر شده بود، سری پیکسل 6 از تراشه اختصاصی گوگل به نام تنسور بهره می‌برد که یک سخت‌افزار قدرتمند با هوش مصنوعی یکپارچه محسوب می‌شود. این هوش مصنوعی می‌تواند در بخش دوربین کمک شایانی به ثبت تصاویر با کیفیت در حالت‌های عکسبرداری در شب و حالت پرتره و همچنین پردازش فناوری جدید پاک‌کن جادویی (Magic Eraser) می‌کند. به علاوه، بر اساس اخبار منتشر شده، گوگل تنسور یک تراشه کم مصرف و در عین حال قدرتمند است که بر اساس برخی از شایعات تا 80 درصد از تراشه اسنپدراگون 765G گوگل پیکسل 5s قوی‌تر است. 

image

 

شایان ذکر است که نسخه پرو سری پیکسل 6 یعنی پیکسل 6 پرو مجهز به قدرتمندترین و حرفه‌ای‌ترین دوربین در بین تمام پیکسل‌های تولید شده تا به امروز است. در این راستا، گوگل پیکسل 6 پرو از دوربین 50 مگاپیکسلی بهره می‌برد که نسبت به دوربین پیکسل 5 اندازه بزرگ‌تری دارد. دوربین پیکسل 6 پرو در مقایسه با دوربین پیکسل 5 تا 150 درصد نور بیشتری جذب می‌کند که برای تصویربرداری در شب بسیار کاربردی است. به علاوه، لنز تله‌فوتو نیز به پیکسل 6 پرو بازگشته است. این لنز تله‌فوتو با زوم اپتیکال 4 برابری که در حالت Res Zoom تا 20 برابر قابل افزایش است. همچنین پیکسل 6 پرو مجهز به دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی است که البته مشخصات آن منتشر نشده است. دوربین سلفی پیکسل 6 پرو نیز با میدان دید 94 درصدی به خودی خود عریض محسوب می‌شود. 

همان طور که اشاره شد، پیکسل 6 پرو از فناوری Magic Eraser بهره می‌برد که یک فناوری هوش مصنوعی تلقی می‌شود که سوژه و افراد ناخواسته در تصاویر را حذف می‌کند. این قابلیت برای ثبت تصاویر توریستی که شاید در مناطق شلوغ گرفته شود بسیار کاربردی است. به علاوه، پیکسل 6 پرو از قابلیت Face Unblur بهره می‌برد که در ثبت تصاویر تار، می‌تواند از تار شدن چهره سوژه جلوگیری کند. 

image

نمونه عکس گرفته شده با لنز تله‌فوتو

در ادامه بررسی مشخصات فنی پیکسل 6 پرو، باید اشاره کرد که پرچمدار گوگل از شارژ سریع 30 واتی بهره می‌برد که در عرض 30 دقیقه، از طریق درگاه Type-C گوشی هوشمند را تا 50 درصد شارژ خواهد کرد. این گوشی هوشمند همچنین از شارژ سریع 23 واتی پشتیبانی می‌کند. البته به رسم پرچمداران سایر شرکت‌ها، سری پیکسل 6 بدون اداپتور شارژ عرضه خواهد شد و شارژر 30 واتی به صورت جداگانه به فروش خواهد رسید.

پیکسل 6 پرو از نمایشگر 6.7 اینچی اولد LTPO بهره خواهد برد که از نرخ نوسازی متغیر 10 تا 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر توسط محافظ صفحه گوریلا ویکتوس محافظت خواهد شد. به علاوه، سری پیکسل 6  گواهی‌نامه ضدآب و گرد و غبار IP68 را نیز دریافت کرده است. امنیت سری پیکسل 6 از طرق چیپ تایتان M2 تامین می‌شود که نسل بعدی چیپ امنیتی تایتان M محسوب می‌شود. شایان ذکر است که چیپ تایتان M برای اولین بار در سری پیکسل 3 معرفی شد. چیپ تایتان M2 علاوه بر خنثی کردن حملات سایبری، تا 5 سال نیز بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کند. از دیگر مشخصات پیکسل 6 پرو می‌توان به ترجمه افلاین 55 زبان از طریق دوربین این گوشی هوشمند و عرضه با اندروید 12 اشاره کرد. 

image

 

گوگل همچنین سه لوازم جانبی برای سری پیکسل 6 طراحی و توسعه داده است که شامل یک شارژر بدون سیم، آداپتور شارژ 30 واتی و قاب محافظ است که از محصولات بازیافتی کاربران ساخته شده است. 

image

نسخه معمولی سری یعنی پیکسل 6 از تراشه تنسور با همان چیپ امنیتی تایتان M2 بهره می‌برد. به علاوه، پیکسل 6 در بخش دوربین مجهز به 2 دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی است ولی پیکسل 6 فاقد ماژول تله‌فوتو است. همچنین این گوشی هوشمند از نمایشگر اولد 6.4 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره خواهد برد که توسط محافظ صفحه گوریلا ویکتوس محافظت می‌شود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)