خانهاخبار
نمونه اولیه مک بوک پرو 2021 جزئیاتی را درباره آن فاش کرد

نمونه اولیه مک بوک پرو 2021 جزئیاتی را درباره آن فاش کرد

مک بوک پرو 2021 با تراشه M1X و رم 32 گیگابایتی شاید یکی از قویترین لپتاپ‌های دنیا بدل شود.
۱۴۰۰/۷/۱۷

اخباری قبلا منتشر شده بود مبنی بر اینکه اپل در حال کار روی جدیدترین نسل سری مک بوک پرو یعنی مک بوک پرو 2021 با تراشه معرفی نشده M1X است که تراشه‌ای به مراتب قدرتمندتر از M1 محسوب می‌شود. به علاوه، برخی از شایعات ابراز داشته‌اند که این غول دنیای فناوری شاید این سری از لپتاپ‌های خود را رسما در اواخر ماه جاری میلادی یعنی اکتبر معرفی کند. البته هنوز اطلاعاتی درباره تراشه M1X که عضوی از سری پردازنده‌های اپل سیلیکون است منتشر نشده و حتی اپل هم تا به امروز هیچ اشاره مستقیمی به این پردازنده نداشته است.

image

حالا اما یک نمونه اولیه از مک بوک پرو 2021 مورد انتظار لو رفته است که وجود مک بوک پرو 2021 را به طور رسمی تایید می‌کند. به علاوه، شناسه این محصول DVT-X88102C است که بخش DVT به ارزیایی‌های اولیه طراحی دستگاه قبل از ارزیایی کلی محصول اشاره دارد. این خبر فاش شده در توئیتر شاید معتبرترین خبری است که وجود مک بوک پرو 2021 با تراشه M1X را به طور رسمی تایید می‌کند.

image

برخی از اخبار دیگر نیز فاش کرده‌اند که مک بوک پرو 2021 مجهز به حافظه رم 32 گیگابایتی است و همچنین حافظه داخلی نیز به 2 ترابایت ارتقا داده خواهد شد. به علاوه، به نظر می‌رسد جدیدترین لپتاپ‌های اپل قرار است با طراحی تازه و جدید عرضه شود تا تحولی را نیز در این بخش شاهد باشیم. همچنین جدیدترین تراشه اپل سیلیکون یعنی M1X نیز قرار بود در چند ماه گذشته همراه با دو مدل مک بوک پرو 2021 رونمایی و معرفی شود اما به دلیل مشکل جهانی کمبود قطعات عرضه آنها به تعویق افتاد. اکنون اما به نظر می‌رسد با مرتفع شدن مشکل تامین قطعات، تراشه M1X نیز به زودی رونمایی شود. به هر روی، تراشه M1X به احتمال زیاد از یک پردازنده ده هسته‌ای متشکل از 8 هشته قدرتمند و 2 هسته کم مصرف تشکیل خواهد شد. به علاوه، واحد گرافیکی این تراشه یک پردازنده گرافیکی 16 یا 32 هسته‌ای خواهد بود. همچنین تراشه M1X از حافظه رم تا 64 گیگابایت نیز پشتیبانی می‌کند. 

image

بر اساس شایعات، مک بوک پرو 2021 از طراحی تازه‌ای شامل طراحی تخت و صاف بهره ببرد و همچنین در دو مدل نمایشگر 14 و 16 اینچی عرضه شود. به علاوه، از دیگر مشخصات مک بوک پرو 2021 می‌توان به درگاه HDMI، محفظه کارت‌خوان کارت حافظه SD، درگاه شارژ MagSafe و نمایشگر Mini-LED اشاره کرد.

طبق اخبار منتشر شده، شرکت Ruiyi Optoelectronics مسئول تامین پنل‌های Mini-LED خواهد بود و از آن سو شرکت Quanta Computer نیز وظیفه سرهم کردن نهایی قطعات را نیز برعهده دارد. در نهایت باید اشاره کرد که ممکن است اپل سال آینده از محصولات دیگری مانند یک مک مینی بالارده، آی‌مک جدید و مک پرو رونمایی کند که برنامه سال آینده اپل را نیز تکمیل می‌کند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)