خانهاخبار
هواوی از لپ‌تاپ میت‌بوک 14s به همراه پردازنده نسل یازدهمی اینتل رونمایی کرد

هواوی از لپ‌تاپ میت‌بوک 14s به همراه پردازنده نسل یازدهمی اینتل رونمایی کرد

شرکت هواوی در امروز از یک لپ‌تاپ جمع و جور اما قدرتمند رونمایی کرده که در ادامه نگاهی به طراحی و مشخصات سخت افزاری آن خواهیم انداخت.
۱۴۰۰/۷/۱۵

شرکت هواوی در امروز از یک لپ‌تاپ کوچک اما قدرتمند رونمایی کرده که میت‌بوک 14s نام دارد. این لپ‌تاپ از پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل یا همان تایگر لیک استفاده کرده و دیگر نقطه قوت اصلی آن، نمایشگر با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز است.

image

بدنه هواوی میت‌بوک 14s از جنس آلومینیوم بوده و وزن ۱.۴۳ کیلوگرمی دارد؛ ضخامت آن نیز به ۱۶.۷ میلی متر می‌رسد. با وجود ضخامت و وزن کم این محصول، میت‌بوک 14s می‌تواند پردازنده قدرتمند خود را با دو فن بال کوسه‌ای و همچنین دو لوله حرارت گیر، خنک نگه دارد. طراحی لولای این محصول نیز تغییر کرده و اجازه ورود ۲۵ درصد هوای بیشتر را به درون لپ‌تاپ می‌دهد.

image

کاربران می‌توانند هواوی میت‌بوک 14s را در مدل‌هایی با پردازنده اینتل Core i5-11300H و همچنین اینتل Core i7-11370H نیز تهیه کنند که هر دو پردازنده‌هایی ۴ هسته‌ای و با ۸ رشته پرداشتی هستند که کارت گرافیک آنبورد اینتل Iris Xe را نیز به همراه دارد. مدل با پردازنده i7، از میزان کش L3 بیشتری برخوردار است (۱۲ مگابایت در برابر ۸ مگابایت) و همچین تعداد واحد‌های پردازشی آن نیز ۹۶ عدد است که از ۸۰ عدد دیده شده در نسخه i5، بیشتر است.

مدل پایه به همراه ۸ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X دو بانده استفاده می‌کند اما می‌توانید مدلی با ۱۶ گیگابایت حافظه رم نیز سفارش دهید. از نظر حافظه داخلی، مدل پایه با ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD عرضه شده و امکان خرید مدل ۱ ترابایتی این محصول نیز وجود دارد.

نمایشگر ۱۴.۲ اینچی این محصول، رزولوشن ۱۶۸۰×۲۵۲۰ را داشته و نسبت تصویر آن، ۳:۲ است که طول بیشتری نسبت به پنل‌های کلاسیک ۱۶:۹ دارد. این پنل نرخ نوسازی ۹۰ هرتز را داشته و مي‌تواند در حالت ۶۰ هرتز نیز کار کند؛ نرخ روشنایی آن ۴۰۰ نیت بوده و نسبت کنتراست آن، ۱۵۰۰:۱ است. به گفته هواوی، نمایشگر میت‌بوک 14s توانایی تولید ۱.۰۷ میلیارد رنگ را داشته و ۱۰۰ درصد از دامنه رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. این نمایشگر از نوع لمسی بوده و قابلیت تشخیص ۱۰ انگشت همزمان را نیز دارد.

image

هواوی میت‌بوک 14s دارای دو پورت USB-C است که از انتقال دیتا، شارژ و دیسپلی پورت نیز پشتیبانی می‌کنند. در این لپ‌تاپ یک پورت USB-A از نسل 3.2، یک پورت HDMI و خروجی دوگانه ۳.۵ میلی متری هدفون و میکروفون نیز به چشم می‌خورد. میت‌بوک 14s از نظر اتصالات از استاندارد وای فای 6، بلوتوث 5.1 و قابلیت اتصال سریع یا Fast Pair پشتیبانی می‌کند.

با وجودی که این لپ‌تاپ از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کند، هواوی گالری اپلیکیشن‌های خود را نیز بر روی آن نصب کرده است که به شما اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌های اندرویدی را روی آن اجرا کنید. البته این ویژگی در لیست مشخصات این محصول به زبان انگلیسی دیده نشده و ممکن است به طور انحصاری، مخصوص بازار کشور چین باشد. این لپ‌تاپ با سیستم عامل ویندوز 11 عرضه شده که البته فعلا از اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی پشتیبانی نکرده و قرار است این ویژگی بعدا به آن اضافه شود.

image

اگر تبلتی هواوی با سیستم عامل HarmonyOS 2.0 را دارید، می‌توانید آن را به این لپ‌تاپ متصل کرده و از آن به عنوان نمایشگر دوم استفاده کنید. همچنین امکان کشیدن و رها کردن فایل‌ها بین دو دستگاه و کنترل تبلت به وسیله کیبورد و تاچ پد میت‌بوک 14s نیز وجود دارد.

کیبورد این لپ‌تاپ نیز از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و فاصله کلید‌های آن، ۱.۵ میلی متر است. این کیبورد همچنان دارای نور پس زمینه بوده که در سه سطح متفاوت قابل تنظیم است. برای آنلاک کردن این لپ‌تاپ، کاربران می‌توانند از حسگر اثر انگشتی که بر روی دکمه پاور قرار گرفته، یا قابلیت تشخیص چهره استفاده کنند.

image

هواوی میت‌بوک 14s از حالا در کشور چین قابل پیش خرید است. قیمت مدل با پردازنده اینتل Core i5 به همراه ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی، ۷۰۰۰ یوآن (حدود ۱۱۰۰ دلار) است؛ مدل رده بالاتر که از پردازنده  Core i7 استفاده کرده و‌ به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود، قیمت ۸۰۰۰ یوآنی (حدود ۱۲۴۰ دلار) دارد.

image

این لپ‌تاپ در رنگ‌های سبز و خاکستری روانه بازار شده و قرار است در تاریخ ۲۷ اکتبر (۵ آبان)، شاهد عرضه آن در کشور انگلستان باشیم.  مدتی پس از آن؛ هواوی میت‌بوک 14s را روانه بازار اروپا و آسیا نیز خواهد کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)