خانهاخبار
هزینه تولید آیفون 13 پرو برای اپل، حدود ۵۷۰ دلار است

هزینه تولید آیفون 13 پرو برای اپل، حدود ۵۷۰ دلار است

به تازگی هزینه تولید آیفون 13 پرو برای شرکت اپل مشخص شده که حاکی افزایش ۴ درصدی هزینه‌ها برای تولید این گوشی نسبت به نسل پیشین است.
۱۴۰۰/۷/۱۴

به تازگی رسانه TechInsights گوشی آیفون 13 پرو اپل را مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده که هزینه تولید هر گوشی آیفون 13 پرو ۲۵۶ گیگابایتی برای اپل، حدود ۵۷۰ دلار است. این عدد در مقایسه با نسل پیشین یا آیفون 12 پرو ۲۵۶ گیگابایتی، افزایش ۴ درصدی داشته که هزینه تولیدش برای شرکت، حدود ۵۴۸ دلار بود.

image

گوشی آیفون 13 پرو اپل با قیمت ۱۰۹۹ دلار به فروش می‌رسد؛ این بدین معناست که هزینه تولید گوشی، حدود ۵۲ درصد از قیمت آن بوده که البته بدون در نظر گرفتن مخارجی چون تحقیق و توسعه، بازاریابی و حمل و نقل برای شرکت اپل است.

چیپست جدید A15 Bionic، حافظه از نوع NAND و نمایشگر گوشی، از اصلی‌ترین دلایل افزایش هزینه تولید آن برای اپل هستند؛ بدون شک کمبود جهانی چیپست‌ها نیز در افزایش قیمت تولید آیفون نقش داشته زیرا اکثر قطعات الکترونیکی، کمی گران‌تر شده‌اند.

image

این گزارش همچنین هزینه تولید نسخه ۲۵۶ گیگابایتی گوشی گلکسی اس 21 پلاس را برای شرکت سامسونگ نشان می‌دهند که حدود ۵۰۸ دلار است؛ این گوشی در سایت سامسونگ با قیمت ۱۰۵۰ دلار به فروش می‌ر‌سد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)