خانهاخبار
هواوی میت بوک 16 رسما برای بازارهای جهانی معرفی شد

هواوی میت بوک 16 رسما برای بازارهای جهانی معرفی شد

جدیدترین لپتاپ سری میت بوک هواوی با پردازنده APU رایزن 5000H و نمایشگر IPS رونمایی شد
۱۴۰۰/۷/۱۳

هواوی امروز از اولین و جدیدترین لپتاپ 16 اینچی خود به نام میت بوک 16 با نسبت تصویر 3 به 2 پرده‌برداری کرد. این نسبت تصویر در مقایسه با نسبت تصویر 16 به 9 فضای عمودی بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که برای تجربه کاربری راحت‌تر با دستگاه مناسب است. این لپتاپ که در چین معرفی شده بود، به احتمال فراوان در اروپا نیز عرضه خواهد شد و عرضه جهانی آن نیز نزدیک است.

image

میت بوک 16 از نمایشگر 16 اینچی لمسی ال‌سی‌دی IPS با رزولوشن تصویر 1680 در 2520 بهره می‌برد که با تراکم پیکسلی 189 پیکسلی کیفیت مطلوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این نمایشگر که از حداکثر روشنایی 300 نیتی بهره می‌برد از قابلیت‌های ویژه‌ای مانند HDR، پشتیبانی 100 درصدی از پوشش رنگی sRGB و محافظ صفحه برخوردار است.

میت بوک 16 در دو مدل پردازنده APU زن 3 عرضه خواهد شد که شامل پردازنده رایزن 5 5600H و پردازنده رایزن 7 5800H خواهد بود. APU به پردازنده‌هایی اطلاق می‌شود که از طراحی یکپارچه CPU و GPU بهره می‌برد و این مدل پردازنده از حجم فیزیکی کوچکتری نیز برخوردار هستند. این دو پردازنده به ترتیب 6 و 8 هسته‌ای هستند و از یک واحد گرافیکی Vega با دو مدل 7 و 8 هسته‌ای بهره می‌برند در کنار این پردازنده‌ها، رم 16 گیگابایتی DDR4 و حافظه داخلی SSD NVMe 512 گیگابایتی قرار دارد. توان طراحی حرارتی یا TDP این پردازنده 35 واتی است که در صورت انتخاب حالت عملکرد قدرتمند تا توان 54 وات خواهد رسید. در جهت خنک نگه‌داشتن این پردازنده، هواوی از دو فن خنک‌کننده شارک 75 میلی‌متری، دو لوله انتقال حرارت و الیاژ مس برای دفع گرما استفاده کرده است که به نظر برای کنترل و مهار حرارت دستگاه کافی به نظر می‌رسد.

image

منبع تغذیه میت بوک 16 باتری 84 وات ساعتی است که بنابر ادعای هواوی که می‌تواند 12.5 ساعت پخش مداوم ویدئو را برای کاربر تضمین کند. باتری میت بوک 16 از شارژ سریع 135 واتی پشتیبانی می‌کند که تنها با 15 دقیقه شارژ می‌تواند تا 3.5 ساعت کار را برای کاربر به ارمغان بیاورد. همچنین این لپتاپ از طریق درگاه Type-C شارژ می‌شود.

در بخش اتصالات و درگاه میت بوک 16 مجموعه کاملی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این لپتاپ از دو درگاه Type-C، درگاه HDMI، جک 3.5 میلی‌متری صدا و دو درگاه USB 3.2 بهره می‌برد. میت بوک 16 دو اسپیکر 2 واتی که در طرفین صفحه کلید قرار گرفته و دو میکروفون با پشتیبانی از حذف صدای محیطی دارد. 

image

 

image

شاید نکته منفی میت بوک 16 فقدان numpad است که برای برخی از کاربران کار کردن با دستگاه‌ را دشوار می‌سازد. از آن سو، میت بوک 16 از تاچ پد بزرگ با پوشش شیشه‌ای برخوردار است. ضخامت کلی میت بوک 16 به عدد 17.8 میلی‌متر می‌رسد و وزن آن نیز 1.99 کیلوگرم است. به علاوه، این دستگاه تنها در یک رنگ خاکستری عرضه خواهد شد. میت بوک 16 در بخش اتصالات از وای‌فای 6 و بلوتوث نسخه 5.1 پشتیبانی می‌کند. همچنین برای امنیت بیشتر، هواوی یک سنسور اثرانگشت نیز برای این لپتاپ قرار داده است که برای ورود امن و راحت به محیط ویندوز کافی است.

image

یکی از قابلیت‌های کاربردی میت بوک 16 ویژگی همکاری مستقیم کامپیوتر و گوشی هوشمند است که به کاربر اجازه می‌دهد گوشی هوشمند خود را به لپتاپ خود متصل کند و تا 3 اپلیکیشن موبایلی را روی نمایشگر لپتاپ اجرا کند. همچنین کاربر می‌تواند با استفاده از موس و صفحه کلید نیز به کنترل این اپلیکیشن‌ها بپردازد و حتی به انتقال آسان و ادیت فایل‌های موجود در گوشی هوشمند نیز اقدام کند. همچنین هواوی برای تبلت‌ها نیز برنامه‌ای ویژه در نظر گرفته است که به این صورت کاربر می‌تواند در کنار حالت همکاری، از نمایشگر تبلت خود به عنوان صفحه نمایش ثانویه استفاده کند که برای کاربری مالتی‌مدیا و گرافیکی بسیار کاربردی است. شایان ذکر است که اتصال تبلت از دو طریق وای‌فای و کابل USB امکان‌پذیر است.

image

 در نهایت باید اشاره کرد که علی‌رغم مشخص نشدن زمان رسمی فروش، میت بوک 16 به زودی برای فروش عرضه خواهد شد. نسخه رایزن 5 5600H با برچسب قیمتی 1100 یورو در اروپا عرضه خواهد شد و  نسخه رایزن 7 5800H نیز با قیمت 1200 یورو به فروش خواهد رسید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)