خانهاخبار
صرافی کوینکس در ایران فیلتر شد

صرافی کوینکس در ایران فیلتر شد

صرافی ارز دیجیتال کوینکس (CoinEx) که میزبان هزاران معامله‌گر ایرانی است، در ایران فیلتر شده است.
۱۴۰۰/۷/۱۱

طبق گزارشات از عصر روز پنجشنبه 8 مهر 1400، صرافی کوینکس از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است، به طوری که بدون استفاده از نرم افزارهای تغییر آی‌پی، دیگر امکان ورود به این وب سایت وجود ندارد. در ابتدا، به خاطر دشمنی تمامی صرافی‌های بین‌المللی ارز دیجیتال با ایران، این اتفاق تحریم از سوی CoinEx به نظر رسید، اما این صرافی به وسیله انتشار یک بیانیه از عدم وجود هر گونه مشکل برای استفاده کاربران ایرانی خبر داد. به همین دلیل حدس فیلتر شدن کوینکس در ایران قوت گرفت.

به نقل از کانال اطلاعاتی کوینکس پرشین (Coinex Persian)، این محدودیت از طرف تیم کوینکس اعمال نشده است. در این اطلاعیه آمده است:

مشکل فعلی کاربران از سمت کوینکس نیست و تا زمان برطرف شدن مشکل از VPN استفاده کنید، همچنین تیم فنی کوینکس برای رفع این‌ مشکل در حال انجام اقداماتی است. توجه داشته باشید تغییر آی‌پی در کوینکس مشکلی ایجاد نمی‌کند و کوینکس با هر تغییر آی‌پی ورود برای شما یک ایمیل اطلاع‌رسانی می‌فرستد تا متوجه باشید که آی‌پی ورود شما تغییر کرده است و این یک پیام استاندارد است.

image

همچنین طبق گزارش‌های کاربران، روز پنجشنبه با فیلترشدن کوینکس برای مدتی کد تأیید پیامکی هم با مشکل مواجه شده بود و بعضی از معامله‌گران ساکن ایران نمی‌توانستند کد تأیید را برای ورود دریافت کنند. با بررسی‌های ارزدیجیتال، این مشکل هم‌اکنون رفع شده است؛ اما فیلترینگ این صرافی ادامه دارد.

کوینکس را می‌توان بزرگترین یا حتی تنها صرافی بین‌المللی دانست که به‌طور رسمی اعلام کرده است میزبان کاربران ساکن ایران است و پاسپورت ایرانی را برای احراز هویت می‌پذیرد. سایر صرافی‌های خارجی به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، از پذیرش کاربران ایرانی امتناع می‌کنند یا دست‌کم مدارک ایرانی را برای احراز هویت به رسمیت نمی‌شناسند.

پس از آنکه صرافی بایننس در راستای مطابقت با قوانین بین‌المللی، احراز هویت را برای تمام کاربران اجباری کرد، بسیاری از معامله‌گران ایرانی به استفاده از جایگزین‌های صرافی بایننس پرداختند. مشخص نیست چه تعداد کاربر ایرانی در کوینکس فعالیت می‌کنند؛ اما با توجه به آمار وب‌سایت الکسا، این صرافی در ایران رتبه ۸۴ پربازدیدترین وب‌سایت‌ها را به خود اختصاص داده است و این طور به نظر می‌رسد که بخش بزرگی از کاربران این صرافی ساکن ایران هستند.

چندی پیش رحیم زارع خطاب، نماینده مجلس، طی‌ نامه‌ای به دادستان کل کشور خواستار مسدودسازی صرافی‌های بین‌المللی ارز دیجیتال شده بود و در آن به‌طور خاص به کوینکس اشاره شده بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)