خانهاخبار
رئیس فدرال رزرو: آمریکا ارزهای دیجیتال را ممنوع نخواهد کرد

رئیس فدرال رزرو: آمریکا ارزهای دیجیتال را ممنوع نخواهد کرد

جروم پاول (Jarome Powell)، رئیس بانک مرکزی آمریکا، گفته است این کشور قصد ندارد ارزهای دیجیتال را ممنوع کند.
۱۴۰۰/۷/۱۱

به گزارش cryptopotato، در حالی که چین به سیاست‌های خصمانه خود در رابطه با ممنوعیت رمز ارزها ادامه می‌دهد، به نظر می‌رسد ایالات متحده آمریکا رویکرد متفاوت و روشنفکرانه‌ در پیش گرفته است. با این حال جرم پاول همچنان معتقد است که باید برای برخی از ارزهای دیجیتال، چهارچوب‌های قانونی طراحی کرد.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، روز گذشته با اطمینان اعلام کرد که این کشور استفاده از ارزهای دیجیتال را ممنوع نمی‌کند. از طرف دیگر کنگره آمریکا این سؤال را مطرح کرده‌ است که آیا دولت باید از ارزهای دیجیتال به‌عنوان استاندارد ‌جدید طلا استفاده کند یا خیر.

ماهیت غیر متمرکز رمز ارزها سالهاست مانند یک خار در چشم ایالات متحده بوده است. با این حال پروژه‌های رمز ارز فراوانی در همین کشور راه‌اندازی شده‌اند. چین نیز به خانه‌ای برای بیش از ۶۰٪هش ریت کل شبکه بیت کوین تبدیل شد.

با این حال مقامات چینی نه تنها رویکرد خصمانه خود را تشدید کرده‌اند، بلکه آن را در سال جاری به اوج خود رسانده‌اند. دولت چین در ماه مه (اردیبهشت) ممنوعیت‌های قدیمی را تکرار کرد و ممنوعیت‌های جدیدی هم وضع کرد که در نهایت باعث شد ماینرهای چینی از این کشور خارج شوند. اخیراً بانک مرکزی چین تمام سازمان‌ها و مؤسسات داخلی را از مشارکت در هر چیزی که به ارزهای دیجیتال مرتبط باشد، منع کرده‌ است، حتی اگر ارتباط غیرمستقیم با این حوزه داشته باشند.

ممنوعیت‌های یاد شده دولت چین باعث ایجاد اختلال در بازار رمز ارزها شد؛ همزمان نیز برخی از برجسته‌ترین نام‌های دولت آمریکا خواستار اتخاذ موضع ضد رمز ارزها شده‌اند.

image

به نظر می‌رسد این دقیقا همان چیزی است که ایالات متحده قصد دارد در آینده انجام دهد. جروم پاول در جلسه روز گذشته کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان اعلام کرد دولت قصد ممنوعیت رمز ارزها را ندارد؛ با این حال او همچنین مدعی شد که برخی از دارایی‌های دیجیتال خصوصا استیبل کوین‌ها باید قانون‌گذاری شوند.

این رویکرد جدید و خوش‌‌بینانه آمریکا به سرعت تأثیری مثبت بر بازار گذاشت و در نتیجه قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال رشد کرد. قیمت بیت‌ کوین در ۲۴ ساعت گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته است و برای اولین‌ بار در دو هفته گذشته به بالای ۴۸,۰۰۰ دلار رسید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)