خانهاخبار
براساس شایعات، آیفون 14 نسخه 2 ترابایتی خواهد داشت

براساس شایعات، آیفون 14 نسخه 2 ترابایتی خواهد داشت

پس از نسخه 1 ترابایتی آیفون 13، باید منتظر آیفون بعدی با ظرفیت 2 ترابایتی بود.
۱۴۰۰/۷/۱۰

امسال اپل با عرضه نسخه یک ترابایتی آیفون 13 پرو  و آیفون 13 پرو مکس کاربران و طرفداران خود را شگفت‌زده کرد و یک قدم رو به جلو نسبت یه نسل قبلی آیفون یعنی سری آیفون 12 برداشته است. اما حالا به نظر می‌رسد اپل قصد دارد نسخه یک ترابایتی را به حافظه ذخیره‌سازی 2 ترابایتی ارتقا دهد تا آیفون را بیش از بیش به یک دستگاه Future Proof تبدیل کند. این اقدام کوپرتینونشین‌ها برای دو برابر سازی حافظه ذخیره‌سازی در شایعاتی منتشر شده است که توسط یک منبع مورداعتماد چینی مطرح شده بود. بر اساس این شایعات، آیفون‌های سال بعد اپل که به احتمال زیاد آیفون 14 نامیده می‌شود تا 2 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی خواهد داشت. شایان ذکر است که این شایعات با گزارش دیگری از وبسایت DigiTimes همراه شده است مبنی بر اینکه اپل در حال کار با سازندگان حافظه‌های فلش NAND است تا سلول‌های چهارسطحی مؤثر برای حافظه‌های فلش NAND  سری آیفون 14 را توسعه دهند.

حافظه‌های فلش چهار سطحی (QLC) از تراکم حافظه بهبودیافته 33 درصدی نسبت به حافظه‌های TLC سری آیفون 13 بهره می‌برند نسبت به حافظه‌های سری آیفون امسال عملکرد بهتری را خواهد داشت. در هر سلول از حافظه‌های QLC چهار بخش وجود دارد که تراکم حافظه بیشتری را به همراه خواهد داشت. این باعث می‌شود که عملکرد انتقال و ترجمه اطلاعات بهتر و بهینه‌تر انجام شود. به علاوه، هزینه تمام شده ساخت و توسعه این حافظه ارزان‌تر خواهد بود.

image

البته شایان ذکر است که حافظه‌های TLC نیز مزایای خاص خود را دارد. این نوع حافظه‌ها ذخیره‌سازی از توانایی پردازش بهینه خواندن و نوشتن اطلاعات بهره می‌برد که طول عمر بالای این حافظه‌ها را تضمین می‌کند. به علاوه، حافظه‌های TLC از حافظه‌های QLC سریع‌تر است. در نتیجه، شاید تصمیم جایگزینی حافظه‌های TLC با حافظه‌های QLC برای اپل چندان ساده نباشد چرا که حافظه‌های TLC نکات مثبت زیادی دارند.

image

همچنین حافظه‌های ذخیره‌سازی 1 ترابایتی برای همه کاربران با همه نوع کاربری مناسب‌تر است و به این دلیل، هنوز نامشخص است که ایا اپل اقدام به جایگزینی این حافظه‌های 1 ترابایتی با حافظه‌های 2 ترابایتی خواهد کرد یا نه. به علاوه، بر اساس برخی از شایعات، اپل قرار است از تغییرات دیگری مانند حذف ناچ سری آیفون 13 و بهره‌گیری از ناچ پانچ هل برای دوربین سلفی آیفون 14 اعمال کند تا شاید بالاخره شاهد حذف ناچ عجیب سری آیفون باشیم. همچنین شاید اپل دوربین‌های پشتی سری آیفون نیز را با قاب پشتی هم سطح کند و برجستگی زیاد این دوربین‌ها را از بین ببرد. به علاوه، به احتمال زیاد سری پرو آیفون 14 از ساختار تیتانیومی بهره خواهد برد که به کاهش وزن این گوشی‌های هوشمند کمک شایانی خواهد کرد و به دوربین 48 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. از دیگر مشخصات فنی سری آیفون 14 می‌توان به تراشه 4 نانومتری اشاره کرد.

image

در نهایت باید اشاره کرد که اپل در نظر دارد که نسخه مینی را از سری آیفون 14 حذف کند و نسخه مکس را جایگزین آن نماید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)