خانهاخبار
اپل حالا به کاربران اجازه می‌دهد تا به اپلیکیشن‌های پیش فرض امتیاز داده و نظرات خود را درباره آنها بنویسند

اپل حالا به کاربران اجازه می‌دهد تا به اپلیکیشن‌های پیش فرض امتیاز داده و نظرات خود را درباره آنها بنویسند

امتیاز دادن به اپلیکیشن‌های پیش‌فرض iOS در اپ استور، پیش از این میسر نبود؛ اما حالا به گزارش بسیاری این ویژگی نیز در دسترس کاربران قرار گرفته و آنها می‌توانند به این اپلیکیشن‌ها امتیاز داده و آنها را نقد کنند.
۱۴۰۰/۷/۹

اپل حالا به کاربران اجازه می‌دهد تا به اپلیکیشن‌های پیش فرض در سیستم عامل iOS امتیاز داده و نظرات خود درباره آنها را نیز در اپ استور بنویسند؛ این اپلیکیشن‌ها شامل Maps، Podcasts، Mail و ... هستند. این امر سرانجام یکی از ضعف‌های اپ استور را برطرف کرده که پیش از این در آن امکان امتیازدهی و نوشتن نظرات تنها برای اپلیکیشن‌های سوم شخص ممکن بود.

این قابلیت که برای نخستین بار توسط 9To5Mac‌ دیده شد، به کاربران اجازه می‌دهد تا امتیازی بین ۰ تا ۵ ستاره را به برخی از اپلیکیشن‌های پیش فرض iOS بدهند و نظر خود درباره این اپلیکیشن‌ها را نیز بنویسند. برای مثال، اپلیکیشن Podcasts که با انتفادات بسیاری روبرو شده، توانسته تا امتیاز ۲ از ۵ ستاره را از ۱۵۶ کاربر دریافت کند.

image

 

در حال حاضر، هیچ یک از اپلیکیشن‌های پیش فرض اپل موفق به دریافت امتیاز کامل نشده‌اند و بالاترین امتیاز در بین آنها، مربوط به اپلیکیشن Stocks یا سهام است که موفق به دریافت ۴ از ۵ ستاره شده است؛ اپلیکیشن Notes توانسته ۳.۶ ستاره کسب کرده و اپلیکیشن Maps که سالها از عرضه آن توسط اپل می‌گذرد و توجه زیادی به آن شده، امتیاز ۳ از ۵ ستاره را از کاربران دریافت کرده است.

با افزودن امکان امتیازدهی و نوشتن نظرات برای اپلیکیشن‌های پیش فرض iOS، تیم نرم افزاری اپل حالا آمادگی بیشتری برای بهبود اپلیکیشن‌های پیش فرض iOS و iPadOS خواهند داشت. به تواجه به دعاوی حقوقی اخیر اپل در رابطه به اپ استور، این حرکت صدای بسیاری از منتقدان این شرکت که اپل را به انحصار گرایی و رفتار ضد رقابتی متهم می‌کردند، خاموش می‌کند.

اپلیکیشن‌های پیش فرض اپل بر خلاف آنچه در سیستم عامل اندروید مشاهده می‌کنیم، آپدیت‌های خود را از اپ استور دریافت نکرده و همیشه همزمان با سیستم عامل iOS آپدیت می‌شوند.

image

 

اپل معمولا با هر یک از آپدیت‌های کوچک iOS یا iPadOS برخی از مشکلات این اپلیکیشن‌ها را رفع کرده ولی افزودن ویژگی‌های جدید یا بازطراحی کلی آنها را، تنها در هنگام عرضه نسخه کاملا جدیدی از این سیستم انجام می‌دهد.

حالا باید صبر کرده و ببینیم که رفتار اپل در مقابله با بازخورد‌های دریافتی از کاربران چگونه خواهد بود؛ آیا کوپرتینویی‌ها به درخواست‌های کاربران خود گوش داده و تغییرات مورد نظر آنها را اعمال می‌کنند یا مانند سابق به فعالیت خود ادامه می‌دهند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)