خانهاخبار
اپل تولید آیپد ۱۰.۸۶ اینچی با نمایشگر اولد را به تعویق انداخت

اپل تولید آیپد ۱۰.۸۶ اینچی با نمایشگر اولد را به تعویق انداخت

مدت زیادی است که شایعاتی درباره کار کردن اپل روی دو مدل آیپد جدید با نمایشگر‌های اولد می‌شنویم؛ اما در امروز خبری منتشر شده که به توقف تولید مدل کوچک‌تر که از نمایشگر ۱۰.۸۶ اینچی برخوردار است، اشاره می‌کند.
۱۴۰۰/۷/۸

مدتی است که شایعات بسیاری درباره تولید دو مدل آیپد با نمایشگر‌های اولد توسط اپل شنیده‌ایم؛ گفته می‌شد که این مدل‌ها، در اندازه‌های ۱۰.۸۶ و ۱۲.۹ اینچی عرضه خواهند شد. حالا گزارشی از یک خبرگزاری کره‌ای منتشر شده است که با استناد به آن، اپل کار بر روی نسخه ۱۰.۸۶ اینچی را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است.

image

به تعویق انداختن تولید این مدل از آیپد توسط اپل، می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد. از آنجا که تامین این نمایشگر‌ها به عهده شرکت سامسونگ است؛ اپل از این شرکت درخواست کرده تا به جای پنل‌های یک لایه اولد که معمولا در گوشی‌ها و تبلت‌ها از آن استفاده می‌شود، برای آنها پنل‌های دو لایه اولد را فراهم کنند.

مشخصا این امر قیمت پنل‌های اولد تامین شده را بالا برده و میزان سود اپل از فروش این محصول را کاهش می‌دهد؛ کوپرتینویی‌ها همچنین از سامسونگ خواسته‌اند تا این پنل‌ها از نوع LTPO بوده تا در مصرف انرژی دستگاه نیز صرفه جویی شود. همین امر موجب تاخیر سامسونگ در تامین این پنل‌ها شده زیرا آنها برای تولید پنل مد نظر اپل به تجهیزات جدیدی نیاز داشته‌اند. جالب‌تر اینکه دلیلی که آیفون هم تازه در سال جاری به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی مجهز شده، همین است که اپل با مشکل تامین پنل LTPO روبرو بود.

image

اپل باور دارد که پنل‌های اولد دو لایه اهمیت بسیاری دارند زیرا موجب افزایش عمر این پنل‌ها شده و همچنین حداکثر میزان روشنایی ممکن را نیز افزایش می‌دهند. احتمالا با این کار اپل می‌خواهد حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیتس که در آیپد پرو ۱۲.۹ کنونی داریم را به آیپد پروهای اولد جدید هم بیاورد و از این موضع عقب‌نشینی نکند. آیپد دیگر با نمایشگر اولد که قرار است با نمایشگر ۱۲.۹ اینچی عرضه شود، همچنان در دست تولید بوده و به گفته بسیاری از منابع احتمالا در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ روانه بازار خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)