خانهاخبار
DxOmark: کیفیت دوربین آیفون 13 مینی با دوربین آیفون 12 پرو مکس یکسان است!

DxOmark: کیفیت دوربین آیفون 13 مینی با دوربین آیفون 12 پرو مکس یکسان است!

خانواده آیفون 13 همگی در بخش دوربین بهبود‌های مختلفی داشته‌اند و حالا مشخص شده ارزان‌ترین عضو آن، به اندازه گران‌ترین آیفون پارسال، دوربین خوبی دارد.
۱۴۰۰/۷/۶

بالاخره نتایج تست‌های هیجان‌انگیزترین بخش سری آیفون 13 یعنی دوربین آنها منتشر شد و مشخص شد که اپل توانسته است به خوبی دوربین‌های سری آیفون 13 را ارتقا ببخشد. به علاوه، اپل در سری پرو آیفون 13 از سنسورهای جدیدی مانند سنسور بزرگ دوربین اصلی استفاده کرده است که به نظر می‌رسد نتایچ خوبی را به همراه داشته است. خبر خوب برای طرفداران اپل این است که ویژگی‌های مثبت دوربین سری آیفون 12 پرو به نسخه‌های معمولی سری آیفون 13 یعنی آیفون 13 و آیفون 13 مینی راه یافته است. به عنوان مثال، آیفون 13 مینی از سنسور با اندازه 1.7 میکرومتر و لرزشگیر سنسور شیفت بهره برده است.

image

تمام این تغییرات مثبت در آیفون 13 مینی باعث شده است که این گوشی هوشمند در تست‌های DxOmark امتیاز 130 را کسب کند که با امتیاز آیفون 12 پرو مکس یکسان است. البته شایان ذکر است که آیفون 12 پرو مکس در زمینه قدرت زوم به دلیل بهره‌گیری از لنز تله‌فوتو با زوم 2.5 برابری، از زوم آیفون 13 مینی قوی‌تر است اما از آن سو آیفون 13 مینی به دلیل تراشه قدرتمند A15 بایونیک در پردازش تصاویر و ویدئوها امتیاز بالاتری را کسب کرده است. همچنین آیفون 12 پرو مکس و آیفون 13 مینی نمره مشابه 130 را در زمینه تصویربرداری دریافت کرده‌اند که قدرت نسخه مینی آیفون 13 را به رخ می‌کشد. آیفون 13 مینی به دلیل جذب نور بالا، رندر باکیفیت رنگ‌ها و فوکوس خودکار قدرتمند تحسین شده است. همان طور که در تصاویر مشخص است آیفون 13 مینی در زمینه زوم امتیاز 55 را دریافت نموده است که شاید تنها به خاطر دوربین فوق عریض قدرتمند آن باشد چرا که این گوشی هوشمند از لنز تله‌فوتو بی‌بهره است.

آیفون 13 مینی با امتیاز فیلمبرداری 117 نیز به راحتی آیفون 12 پرو مکس را با امتیاز 113 را کنار می‌زند. نکته جالب اینجاست که دوربین آیفون 13 مینی تنها دو امتیاز از آیفون 13 پرو عقب‌تر است تا نشان دهد هنوز هم یکی از بهترین دوربین‌ها برای فیلمبرداری محسوب می‌شود.

image

 

آیفون 13 پرو با امتیاز کلی 137 در رتبه چهارم بهترین دوربین‌ گوشی‌های هوشمند پس از هواوی P50 پرو، شیائومی می 11 الترا و هواوی میت 40 پرو پلاس قرار دارد. البته باید اشاره کرد که آیفون 13 پرو در زمینه تصویربرداری با امتیاز 144 بهترین و بالاترین عملکرد را در بین گوشی‌های ذکر شده دارد و در جایگاه اول ایستاده است. به طور کلی، دوربین آیفون 13 پرو عملکرد بهتری را نسبت به دوربین آیفون 12 پرو مکس دارا است. تصاویر ثبت شده توسط دوربین آیفون 13 پرو جزئیات بیشتری دارد و کیفیت بسیار مطلوبی دارد، به لطف وجود زوم 3 برابری عملکرد زوم دوربین آیفون 13 بهتر شده است و رنگ‌ها و کنتراست تصاویر در برخی از موقعیت‌های خاص عکسبرداری مانند نور پس‌زمینه تصاویر پرتره بهبود یافته است.

آیفون 13 پرو همچنین با کسب امتیاز 119 در زمینه فیلمبرداری ثابت کرد که ادعای اپل مبنی بر توانایی سری آیفون 13 در ضبط تصاویر سینمایی حقیقت دارد. براساس نتایج DxOmark، ویدئو‌های ضبط شده توسط آیفون 13 پرو از داینامیک رنج یا دامنه پویایی بسیار عریضی بهره می‌برد و فوکوس خودکار نیز بهبودهای خوبی داشته است.

نمونه تصاویر ثبت شده توسط دوربین آیفون 13 مینی

نمونه تصاویر ثبت شده توسط دوربین آیفون 13 پرو

در نهایت باید اشاره کرد که دوربین سری آیفون 13 در تست‌های عملی عملکرد خوبی را داشته است و سری آیفون 13 نسبت به سری آیفون 12 پیشرفت‌های خوبی را شاهد بوده است.

برای دیدن تصاویر اصلی با کیفیت واقعی ثبت شده با آیفون 13 مینی و آیفون 13 پرو روی نام هر کدام از گوشی‌های هوشمند کلیک نمایید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)