خانهاخبار
اپل در دوربین آیفون 13 پرو مکس از سه سنسور جدید سونی استفاده کرده است

اپل در دوربین آیفون 13 پرو مکس از سه سنسور جدید سونی استفاده کرده است

به تازگی جزئیاتی درباره سنسور‌های دوربین به کار رفته در سری آیفون 13 اپل منتشر شده‌اند که در ادامه نگاهی به آنها می‌اندازیم.
۱۴۰۰/۷/۶

شرکت اپل معمولا عادت ندارد تا جزئيات سخت افزار به کار رفته در گوشی‌های خود را با کاربران در میان بگذارد؛ اما همیشه مدتی پس از عرضه سری‌های جدید آیفون، برخی از کاربران فنی این گوشی‌ها را باز کرده و به طور کامل با سخت افزار آنها آشنا می‌شوند.

image

حالا نیز جزئیاتی از دوربین به کار رفته در آیفون 13 پرو مکس توسط یک منبع چینی منتشر شده‌اند. هر سه دوربین به کار رفته در این گوشی، از سنسور‌های جدید سری IMX 7 سونی استفاده می‌کنند ولی دوربین ToF یا مدت پرواز و همچنین دوربین سلفی گوشی، همان قطعات به کار رفته در آیفون 12 پرو مکس هستند.

دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی، دارای فاصله کانونی ۲۶ میلی متر، گشودگی f/1.5 و پیکسل‌های ۱.۹ میکرومتری است. این دوربین دارای لنز ۷ المانه بوده و از لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت نیز پشتیبانی می‌کند. نام این سنسور، سونی IMX703 است.

image

دوربین التراواید نیز رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل را دارد؛ فاصله کانونی‌اش ۱۳ میلی متر بوده و لنز ۶ المانی آن، گشودگی f/1.8 را دارد. مهم‌ترین آپگرید در دوربین التراواید این گوشی، اضافه شدن فوکوس خودکار به آن بوده و نام سنسور به کار رفته در آن، سونی IMX772 است.

در نهایت، به سراغ دوربین تله‌فوتو می‌رویم که از سنسور سونی IMX713 استفاده می‌کند. رزولوشن این دوربین نیز ۱۲ مگاپیکسل است و برای زوم ۳ برابر، فاصله کانونی ۷۷ میلی متر را دارد؛ لنز ۶ المانی آن نیز دارای لرزشگیر اپتیکال بوده و از گشودگی f/2.8 برخوردار است که عملکرد آن را در نور کم تحت تاثیر قرار داده و کاربر را مجبور به استفاده از حالت شب یا Night Mode‌ می‌کند.

image

 

ناگفته نماند که سیستم نام‌گذاری سونی برای سنسور‌های دوربین خود، به ترتیب معرفی آنهاست و عدد بالاتر، نشانگر سنسوری رده بالاتر نیست. درباره جزئيات منتشر شده درباره دوربین آیفون 13 پرو مکس چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)