خانهاخبار
شیائومی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ Redmi G 2021 رونمایی کرد

شیائومی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ Redmi G 2021 رونمایی کرد

شرکت شیائومی در روز گذشته از دو لپ‌تاپ گیمینگ جدید رونمایی کرد که سخت افزار قدرتمندی را به همراه دارند؛ در ادامه نگاهی به مشخصات این دو لپ‌تاپ می‌اندازیم.
۱۴۰۰/۷/۲

شرکت شیائومی در روز گذشته از دو لپ‌تاپ گیمینگ جدید خود یا همان سری Redmi G 2021 که مدتی قبل تیزر آنها را منتشر کرده بود، رونمایی کرد. یکی از این لپ‌تاپ‌ها به همراه پردازنده اینتل و دیگری با پردازنده AMD روانه بازار خواهد شد؛ ولی هر دوی آنها کارت گرافیک‌های انویدیا RTX را به همراه دارند.

هر دوی این لپ‌تاپ‌ها نمایشگر ۱۶.۱ اینچی با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز را به همراه دارند؛ حالت ۷۲ هرتز نیز برای بازی‌هایی که امکان اجرا با فریم‌ریت ۱۴۴ فریم بر ثانیه را ندارند، وجود دارد. سیستم خنک کننده این لپ‌تاپ که Hurricane Cooling 3.0 نام دارد، از دو فن و پنج لوله حرارتی مسی استفاده کرده تا همیشه عملکرد پردازنده و کارت گرافیک را در بهترین حالت نگه دارد.

image

هر دو نسخه این لپ‌تاپ‌ها با میزان رم و حافظه داخلی مشابهی روانه بازار خواهند شد؛ لپ‌تاپ‌های شیائومی Redmi G 2021، ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی را به همراه دارند. این لپ‌تاپ‌ها از قابلیت اتصال به وای فای 6 را دارند، از سیستم صوتی DTS:X Ultra 3D پشتیبانی کرده و کیبورد آنها نیز دارای بک لایت نوری است.

نسخه اینتل این لپ‌تاپ از پردازنده Core i5-11260H از سری تایگر لیک استفاده می‌کند؛ این پردازنده ۶ هسته‌ای، حداکثر کلاک اسپید ۴.۴ گیگاهرتز را دارد. این لپ‌تاپ به همراه کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3050 عرضه خواهد شد.

image

در سوی دیگر، نسخه AMD لپ‌تاپ گیمینگ ردمی G از پردازنده رایزن 5800H استفاده می‌کند که دارای ۸ هسته از نوع Zen 3 بوده و حداکثر کلاک اسپید آن همانند پردازنده اینتل، ۴.۴ گیگاهرتز است. این لپ‌تاپ در مقایسه با نسخه اینتل از کارت گرافیک قدرتمندتری استفاده می‌کند؛ کارت گرافیک به کار رفته در این محصول از نوع انویدیا جی‌فورس RTX 3060 است.

نسخه AMD‌ این لپ‌تاپ به دلیل کارت گرافیک قدرتمند‌تر خود، با شارژر قوی‌تر ۲۳۰ واتی عرضه خواهد شد که کمی با شارژر ۱۸۰ واتی عرضه شده با نسخه اینتل تفاوت دارد. جهت مقایسه، کارت گرافیک 3060 دارای ۳۸۴۰ هسته کودا و باس ۱۹۲ بیتی است؛ در صورتی که کارت گرافیک 3050 دارای ۲۰۴۸ هسته کودا بوده و باس ۱۲۸ بیتی دارد.

image

این لپ‌تاپ‌ها مانند سایر محصولات شیائومی، در ابتدا در کشور چین عرضه می‌شوند. لپ‌تاپ Redmi G 2021 با پردازنده اینتل Core i5 از امروز با قیمت ۵۷۰۰ یوآن (حدود ۸۸۰ دلار) قابل تهیه است؛ نسخه قدرتمند‌تر آن نیز که پردازنده AMD رایزن 5800H را به همراه دارد، از روز ۲۸ سپتامبر (۶ مهر) روانه بازار شده و قیمت ۷۰۰۰ یوآنی (حدود ۱۰۸۰ دلار) دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)