خانهاخبار
سری هواوی نوا 9 رسمی معرفی شد

سری هواوی نوا 9 رسمی معرفی شد

جدیدترین میان‌رده‌های هواوی با محوریت دوربین و شارژ فوق سریع 100 واتی روز گذشته معرفی شدند
۱۴۰۰/۷/۲

هواوی به تازگی از سری نوا 9 در چین رونمایی کرد و به نظر می‌رسد هواوی قصد دارد تا بهترین گوشی‌های هوشمند میان‌رده با محوریت دوربین قدرتمند را روانه بازار کند. از دیگر مشخصات فنی قابل توجه سری نوا 9 می‌توان به تراشه اسنپدراگون 778G و شارژ فوق سریع 100 اشاره کرد.

نسخه معمولی سری یعنی نوا 9 از نمایشگر 6.57 اینچی فول اچ‌دی پلاس بهره می‌برد و از آن سو نوا 9 پرو مجهز به نمایشگر بزرگ‌تر 6.72 اینچی با رزولوشن تصویر 2676 در 1236 است که برای این نمایشگر با این اندازه رقم نسبتا خوبی محسوب می‌شود. نمایشگرهای هر دو گوشی هوشمند اولد خمیده است و از نرخ نوسازی 120 هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی 300 هرتزی بهره می‌برد و همچنین از DCI-P3 نیز پشتیبانی می‌کند. البته شباهت‌های نمایشگر نوا 9 و نوا 9 پرو در همین جا به پایان می‌رسد چرا که نمایشگر نسخه معمولی سری نوا 9 میزبان تنها یک دوربین سلفی قرار داده شده به صورت پانچ هل است در حالی که در نمایشگر نوا 9 پرو دو دوربین سلفی وجود دارد که در سمت چپ بالای نمایشگر قرار گرفته است.  

image

قلب تپنده سری جدید نوا، تراشه اسنپدراگون 778G است که متأسفانه به دلیل تحریم‌های ایالات متحده تنها با پشتیبانی از 4G عرضه خواهد شد. در کنار این تراشه اسنپدراگون، رم 8 گیگبایتی قرار دارد که برای تجربه کاربری روان و بدون اشکال کافی به نظر می‌رسد. همچنین نوا 9 و نوا 9 پرو در دو مدل حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد.

دوربین‌ها در سری نوا 9 همان طور که اشاره شد مهم‌ترین قسمت هستند به طوریکه هواوی به شدت روی دوربین‌های سری نوا 9 و نوا 9 پرو مانور داده است. نوا 9 پرو مجهز به 2 دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است که متشکل از یک دوربین فوق عریض با گشودگی f/2.4 و یک دوربین پرتره f/2.0 است. از آن سو، نوا 9 تنها از یک دوربین سلفی 32 مگایپکسلی بهره می‌برد. هواوی اعلام کرده است که دوربین‌های سلفی سری نوا 9 قادر به فیلمبرداری 4K، حرکت آهسته (Slo-mo)، ویدئوهای پرتره و لرزشگیر دیجیتالی برای فیلمبرداری هستند. همچنین این دوربین‌های سلفی مجهز به فیلمبرداری در حالت نایت مود و ضبط ویدئوهای تایم لپس نیز هستند. برای عکاسی نیز دوربین‌های سلفی سری نوا 9 می‌توانند تصاویر فوق عریض سلفی، سلفی‌های پرتره همراه با قابلیت تصویربرداری در شب را ثبت کنند.  در قاب پشتی سری نوا 9 چهار دوربین قرار دارد که از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی اصلی RYYB f/1.9 که می‌تواند تا 40 درصد بیشتر از یک دوربین معمولی نور را جذب کند تشکیل شده است. به علاوه، در کنار این دوربین، یک دوربین 8 مگاپکسلی فوق عریض، دوربین تشخصص عمق 2 مگاپیکسلی و دوربین 2 مگاپکسلی ماکرو قرار دارد.

image

دوربین‌های سری نوا 9 از مجهز به قابلیت‌های جذابی مانند حالت ولاگ، زوم صوتی، حالت تصویربرداری در شب، ویدئو دوگانه که در با استفاده از آن می‌توان همزمان با دوربین پشتی و جلو فیلمبرداری را آغاز کرد و تایم لپس بهره می‌برد. یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب سری نوا 9 حالت چند دوربینی است که به کاربر اجازه می‌دهد تا با اتصال گوشی خود به گوشی دیگر در نزدیکی خود بتواند از زاویه‌های بیشتری تصویربرداری و یا فیلمبرداری کند.

نوا 9 از یک باتری 4300 میلی‌امپر ساعتی با شارژ سریع 66 واتی تغذیه می‌کند و از آن سو، منبع تغذیه نوا 9 پرو یک باتری 4000 میلی‌امپر ساعتی است که شاید نسبت به نسخه معمولی سری ضعیف‌تر باشد ولی شارژ فوق سریع 100 واتی آن این باتری را به گزینه بهتری تبدیل می‌کند. بر اساس ادعای هواوی، نوا 9 پرو می‌تواند در عرض 20 دقیقه از صفر تا صد پر شود. همچنین نوا 9 پرو مجهز به فناوری خنک‌کنندگی VC+ graphene است که می‌تواند گوشی هوشمند را در حین بازی کردن و یا پردازش‌های سنگین خنک نگه دارد.

. از دیگر مشخصات فنی سری نوا می‌توان به پشتیبانی از نسخه 5.2 بلوتوث، وای‌فای دوباند، NFC، پشتیبانی از دو سیم کارت و اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر اشاره کرد. در نهایت باید اشاره کرد که نوا 9 برای نسخه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی با برچسب قیمتی 418 دلار و برای نسخه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی با قیمت 464 دلار روانه بازار خواهد شد. نسخه پرو سری نوا 9 در دو مدل رم 8 گیگابایتی و دو مدل حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی به ترتیب با قیمت 542 و 604 دلار عرضه خواهد شد. در نهایت باید اشاره کرد که پیش فروش سری نوا 9 از امروز آغاز شده است و فروش رسمی آن نیز از روز 29 سپتامبر مصادف با 7 مهر شروع خواهد شد. 

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)