خانهاخبار
قلم استایلس ۱۳۰ دلاری مایکروسافت اسلیم پن 2 به همراه بازخورد لرزشی معرفی شد

قلم استایلس ۱۳۰ دلاری مایکروسافت اسلیم پن 2 به همراه بازخورد لرزشی معرفی شد

مایکروسافت در هر سال یک رویداد مخصوص معرفی دستگاه‌های سرفیس را برگزار می‌کند و در رویداد امشب در کنار محصولات جدید این سری، از قلم استایلس جدید خود نیز که اسلیم پن 2 نام دارد، رونمایی کرد.
۱۴۰۰/۷/۱

شرکت مایکروسافت در رویداد سرفیس امشب از نسل جدید قلم‌ استایلس خود که اسلیم پن 2 نام دارد، رونمایی کرد. این قلم که حالا درون کیبورد سرفیس پرو 8 جا می‌گیرد، از یک چیپست اختصاصی به نام مایکروسافت G6 استفاده کرده و بازخورد لرزشی را نیز به همراه دارد که موجب حس استفاده از یک قلم واقعی در هنگام کار با آن می‌شود.

نوشتن، نقاشی و طراحی با این قلم حس بسیار بهتری دارد و مایکروسافت می‌گوید که در حال گسترش فناوری بازخورد لرزشی خود است تا در اپلیکیشن‌های بیشتری کار کند؛ در دموی نمایش داده شده، از قلم در نرم افزار ادوبی فوتوشاپ استفاده می‌شد.

image

به ادعای مایکروسافت، سَری این قلم که کمی‌ تیز‌تر از استایلس‌های رایج است؛ حس بهتری را در هنگام کار القا کرده و عملکرد بهتری نیز دارد. این قلم با همه دستگاه‌های معرفی شده در رویداد امشب کار می‌کند که شامل سرفیس پرو 8، سرفیس گو 3، سرفیس پرو X و در نهایت سرفیس دوئو 2 هستند. این استایلس به شکل آهنربایی به بدنه سرفیس لپ‌تاپ استودیوی جدید نیز متصل می‌شود.

مایکروسافت می‌گوید که دقت این قلم بسیار بالاست و برای سایه زنی، عملکرد فوق العاده‌ای دارد. مهم‌ترین ویژگی این قلم ۱۳۰ دلاری، بازخورد لرزشی آن است که در هنگام نوشتن، طراحی یا نقاشی حس بسیار واقعی‌تری نسبت به نسل پیشین دارد. این قلم همچنین در هنگام انجام کار‌های خاصی در برخی اپلیکیشن‌ها، بازخورد لرزشی با الگوی متفاوتی را از خود نشان می‌دهد؛ برای مثال، در هنگام پاک یا هایلایت کردن یک کلمه در برنامه مایکروسافت ورد، اسلیم پن 2 به طور خاصی می‌لرزد.

این ویژگی در تئوری جذاب به نظر رسیده ولی باید اندکی صبر کرده و ببینیم تا در عمل چگونه خواهد بود. بازخورد لرزشی تنها در چند دستگاه مانند سرفیس پرو 8 و سرفیس لپ‌تاپ استودیو کار می‌کند؛ اما این قلم با بسیاری از دستگاه‌های جدید و قدیمی سرفیس که از MPP یا Microsoft Pen Protocol پشتیبانی می‌کنند، همخوانی دارد.

image

محصولاتی که از قلم مایکروسافت اسلیم پن 2 پشتیبانی می‌کنند شامل موارد زیر هستند:

  • سرفیس لپ‌تاپ استودیو
  • سرفیس پرو 3 تا 8
  • سرفیس پرو X
  • سرفیس دوئو و دوئو 2
  • سرفیس گو، گو 2 و گو 3
  • سرفیس هاب 2S
  • سرفیس لپ‌تاپ 1 تا 4
  • سرفیس استودیو و سرفیس استودیو 2
  • سرفیس بوک 1 تا 3
  • دستگاه‌های غیر سرفیس با پشتیبانی از MPP یا Microsoft Pen Protocol

استایلس اسلیم پن 2 از بلوتوث 5.0 استفاده کرده و مایکروسافت می‌گوید که با یک‌بار شارژ، تا ۱۵ ساعت دوام خواهد آورد. در مورد نحوه شارژ کردن این قلم هوشمند، باید بگوییم که چند روش مختلف برای این امر وجود دارد. کاربران می‌توانند شارژری را که به صورت جداگانه فروخته می‌شود برای آن تهیه کنند؛ آنها همچنین می‌توانند از پایه شارژ نسل پیشین که قرار است به زودی آپدیتی جهت پشتیبانی از این قلم را دریافت کند، استفاده کنند. در نهایت، این قلم می‌تواند در هنگام اتصال آهنربایی به کیبورد سیگنچر سرفیس پرو، بدنه سرفیس لپ‌تاپ استودیو یا کاور با محفظه قلم سرفیس دوئو 2 به صورت بی‌سیم شارژ شود.

image

مایکروسافت می‌گوید که پیش فروش قلم اسلیم پن 2 از امروز با قیمت ۱۳۰ دلار آغاز می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)