خانهاخبار
مایکروسافت نسخه وای فای سرفیس پرو X را معرفی کرد

مایکروسافت نسخه وای فای سرفیس پرو X را معرفی کرد

شرکت مایکروسافت در رویداد امشب خود از نسخه وای فای تبلت سرفیس پرو X رونمایی کرد، نسخه معمولی این تبلت دارای قابلیت اتصال به 4G است.
۱۴۰۰/۶/۳۱

شرکت مایکروسافت در رویداد امشب خود از نسخه وای فای تبلت سرفیس پرو X نیز در کنار چند محصول دیگر رونمایی کرد. این نسخه بر خلاف نسخه اصلی این تبلت بر مبنای آرم، فاقد امکان اتصال به اینترنت همراه بوده و تنها می‌تواند به وای فای متصل شود.

مسئله اینترنت همراه در تبلت سرفیس پرو X همیشه یک مشکل به حساب می‌آمد؛ نسخه رده بالای این تبلت از پردازنده SQ2 استفاده می‌کرد که بر مبنای پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8cx Gen 2 طراحی شده بود. پردازنده 8cx امکان اتصال به 5G را نیز دارد اما بنا بر دلیلی نامعلوم، سرفیس پرو X تنها می‌توانست به 4G متصل شود؛ حالا نیز مایکروسافت به طور کلی صورت مسئله را پاک کرده و به جای معرفی نسخه 5G، امکان اتصال به اینترنت همراه را حذف کرده است.

image

البته همانطور که می‌دانیم، با توجه به پاندمی کرونا این‌ روز‌ها بسیاری از مشاغل به صورت دورکاری و از منزل قابل انجام هستند؛ بنابراین تقاضا برای خرید یک هایبرد با قیمت بسیار بیشتر که تنها مزیتش اتصال به اینترنت همراه است، شاید چندان بالا نباشد. همین امر، عرضه نسخه وای فای توسط این شرکت را توجیه می‌کند.

به گفته مایکروسافت، این ارزان‌ترین نسخه از سرفیس پرو X تا به امروز است. این شرکت ادعایی مربوط به افزایش عمر باتری این محصول نداشته ولی امیدواریم با توجه به حذف اتصالات اینترنت همراه، نسخه وای فای سرفیس پرو X کمی بیشتر از خویشاوندان گران‌تر خود دوام بیاورد!

در کنار معرفی نسخه جدیدی از سرفیس پرو X، مایکروسافت اعلام کرد که پشتیبانی ویندوز 11 از آرم نیز بهبود یافته است. نسخه‌ای از مایکروسافت آفیس به همراه پشتیبانی از افزونه‌های ۶۴ بیتی نیز برای دستگاه‌های مبنی بر آرم ارائه خواهد شد.

image

نسخه وای فای سرفیس پرو X از امروز و با قیمت ۸۹۹ دلار قابل تهیه است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)