خانهاخبار
مایکروسافت از لپ‌تاپ پرچمدار سرفیس لپ‌تاپ استودیو رونمایی کرد

مایکروسافت از لپ‌تاپ پرچمدار سرفیس لپ‌تاپ استودیو رونمایی کرد

شرکت مایکروسافت در رویداد امشب خود از نسل جدید لپ‌تاپ‌های سرفیس بوک رونمایی کرد؛ این لپ‌تاپ که سرفیس لپ‌تاپ استودیو نام داشته و طراحی آن تغییراتی را به همراه دارد، قرار است پرچمدار سری لپ‌تاپ‌های سرفیس باشد.
۱۴۰۰/۷/۱

مایکروسافت در رویداد امشب خود از لپ‌تاپ جدیدش که سرفیس لپ‌تاپ استودیو نام دارد، رونمایی کرد. طراحی این لپ‌تاپ نسبت به نسل قبلی تغییرات بسیاری کرده؛ برای مثال دیگر خبری از نمایشگر جدا شونده نیست. برای استفاده از این لپ‌تاپ در حالت تبلت، کاربر باید نمایشگر را به جلو کشیده و روی کیبورد آن قرار دهد؛ مایکروسافت این حالت را Studio Mode یا حالت استودیویی می‌نامد.

image

آقای Pete Kyriacou، یکی از مدیران طراحی محصولات مایکروسافت درباره این لپ‌تاپ چنین می‌گوید:

سرفیس لپ‌تاپ استودیو قدرتمندترین دستگاه سرفیس تا به امروز است. این دستگاه نتیجه سالها نوآوری بخش سرفیس بوده و نمایشگر، پردازنده یا حتی لولا‌های آن بهترین کیفیت ممکن را دارند تا کاربران تجربه‌ای بی نظیر از سرفیس را داشته باشند.

مهم‌ترین تغییر صورت گرفته در این لپ‌تاپ، در نمایشگر و لولای آن دیده می‌شود. نمایشگر ۱۴.۴ اینچی سرفیس لپ‌تاپ استودیو از نوع پیکسل‌سنس فلو بوده و رزولوشن ۱۶۰۰×۲۴۰۰ را دارد؛ نرخ نوسازی آن نیز ۱۲۰ هرتز است و از دالبی ویژن نیز پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت می‌گوید که در این لپ‌تاپ از لولای جدیدی استفاده کرده که جنس مقاوم‌تری دارد و به این لپ‌تاپ اجازه می‌دهد تا نمایشگر را به صورت کاملا تخت در آورده و وارد حالت استودیویی شود. سرفیس لپ‌تاپ استودیو در سه حالت قابل استفاده است: حالت لپ‌تاپ، حالت استیج و حالت استودیویی.

image

 

در حالت لپ‌تاپ، همانطور که انتظار می‌رود این دستگاه کاملا به شکل یک لپ‌تاپ عمل کرده و دارای کیبورد کامل و تاچ‌ پد به همراه بازخورد لرزشی است.

حالت استیج نیز در نوع خود جالب است؛ در این حالت کاربر می‌تواند صفحه را به جلو کشیده و در حالتی زاویه دار رها کند که برای گیمینگ، دیدن ویدیو یا پرزنتیشن طراحی شده است. البته این حالت روی کیبورد لپ‌تاپ را پوشانده و بیشتر به درد تماشای آنلاین ویدیو و فیلم یا بازی کردن با کنترلر می‌خورد؛ هنرمندان نیز می‌توانند با استفاده از قلم جدید سرفیس اسلیم پن 2، از این حالت بهره ببرند.

در نهایت، به سراغ حالت استودیویی می‌رویم. مایکروسافت به دلیل وزن حدودا ۲ کیلوگرمی این محصول، این نام را انتخاب کرده و دیگر آن را حالت تبلت نمی‌خواند. حالت استودیویی همانطور که از نامش پیداست برای کارهایی خلاقانه مانند نوشتن، طراحی یا نقاشی مناسب است.

با توجه به اینکه بسیاری از کاربران هرگز نمایشگر سرفیس بوک خود را از آن جدا نمی‌کردند، به نظر می‌رسد که این حرکت از سوی مایکروسافت در جهت تمرکز بیشتر روی جنبه لپ‌تاپ بودن این محصول، صحیح بوده است. هنرمندان و کسانی که از این دستگاه برای کارهای خلاقانه استفاده می‌کنند نیز همچنان امکان استفاده از حالت‌های استیج و استودیو را دارند.

image

بر خلاف سرفیس بوک، مایکروسافت در سرفیس لپ‌تاپ استودیو بیشتر بخش‌های سخت افزاری را به قسمت پایینی منتقل کرده است؛ این حرکت مشخصا به دوام لپ‌تاپ کمک بسیاری خواهد کرد ولی جنبه منفی آن، خروج حرارت از بخش پایینی دستگاه است که احتمال دارد به پوست کاربر برخورد کند. قلم استایلس سرفیس اسلیم پن 2 نیز جای مخصوص خود را در این لپ‌تاپ دارد؛ البته در کمال تعجب، باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید!

این لپ‌تاپ به همراه پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل Core i5 و Core i7 عرضه خواهد شد. مدل i5 سرفیس لپ‌تاپ استودیو به همراه پردازنده گرافیکی اینتل Iris Xe روانه بازار شده ولی مدلی که پردازنده i7 را به همراه دارد، با کارت گرافیک انویدیا RTX 3050 TI نیز قابل تهیه است. این لپ‌تاپ در نسخه‌هایی با ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت رم و با حافظه داخلی SSD به ظرفیت حداکثر ۲ ترابایت روانه بازار می‌شود.

image

این مشخصات باعث می‌شوند که حداقل نسخه i7 سرفیس لپ‌تاپ استودیو، گزینه مناسبی برای گیمینگ نیز باشد. مایکروسافت پیش از این هرگز از سرفیس بوک به عنوان یک دستگاه مخصوص بازی یاد نمی‌کرد ولی حالا با معرفی سرفیس لپ‌تاپ استودیو، کمی نیز سعی در جذب گیمر‌هایی که به دنبال دستگاهی توانمند و جمع‌ و جور هستند، کرده است.

همانند سرفیس پرو 8، مایکروسافت در سرفیس لپ‌تاپ استودیو از پورت تاندربولت 4 استفاده کرده است. در این لپ‌تاپ شاهد حضور دو پورت USB 4 و پورت تاندربولت 4 هستیم؛ پورت شارژ همیشگی سرفیس و جک ۳.۵ میلی متری هدفون نیز در کنار آنها دیده می‌شوند.

image

پشتیبانی از تاندربولت به این معناست که کاربران می‌توانند سرفیس لپ‌تاپ استودیوی خود را به چند نمایشگر 4K متصل کنند یا با اتصال آن به یک کارت گرافیک اکسترنال، این لپ‌تاپ را به یک کامپیوتر کامل مخصوص گیمینگ تبدیل کنند. مایکروسافت پیش فروش سرفیس لپ‌تاپ استودیو را از امروز آغاز کرده؛ این لپ‌تاپ از تاریخ ۵ اکتبر (۱۳ مهر) و با قیمت پایه ۱۵۹۹ دلار روانه بازار خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)