خانهاخبار
مایکروسافت سرفیس دوئو 2 با ویژگی‌هایی که باید در نسل اول می‌داشت، معرفی شد

مایکروسافت سرفیس دوئو 2 با ویژگی‌هایی که باید در نسل اول می‌داشت، معرفی شد

شرکت مایکروسافت امروز رویداد سالانه محصولات سرفیسی خود را برگزار کرد که در آن، نسل دوم گوشی‌های تاشو این شرکت یا همان سرفیس دوئو 2 هم معرفی شده است.
۱۴۰۰/۶/۳۱

مایکروسافت دقایقی پیش و در مراسم خود، رسما از گوشی جدیدش که مایکروسافت سرفیس دوئو 2 نام دارد، رونمایی کرد. این دومین تلاش مایکروسافت برای ساخت یک گوشی تاشو اندرویدی است که اتفاقا طراحی خود را هم تا حد زیادی وامدار نسل قبلی‌اش است اما سعی کرده بسیاری از مشکلات نسل اول را رفع کند. برای مثال، در این نسل بالاخره مایکروسافت دوربین‌هایی کامل و امروزی را در پشت این گوشی قرار داده است. پشتیبانی از 5G وجود دارد و پردازنده این گوشی هم کاملا امروزی است. حاشیه‌های نمایشگر هم کاهش پیدا کرده تا بتوانیم بگوییم بالاخره این همان چیزی است که از این گوشی انتظار می‌رفت؛ قیمت آن اما ۱۴۹۹ دلار اعلام شده و تاریخ عرضه هم مصادف شده با ۱۴ مهر ماه.

image

مایکروسافت سرفیس دوئو 2 در دو رنگ عرضه می‌شود که یکی همان رنگ سفید نسل قبلی است و دیگری رنگ مشکی که جدید به حساب می‌آید. در داخلی این گوشی، دو نمایشگر ۵٫۸ اینچی با رزولوشن 1344 در 1892 پیکسل داریم که این پنل‌ها OLED هم هستند. لولای متصل کننده نمایشگر را در این نسل هم داریم که به نظر تفاوتی با قبل ندارد. به طور کل اگر با نسل قبل آشنا باشید، حتما می‌دانید که این سری از گوشی‌های تاشو، رویکرد متفاوتی با گوشی‌های تاشو سامسونگ و هواوی دارند که یک نمایشگر واحد تاشونده در آن‌ها دیده می‌شود؛ اینجا دو نمایشگر جدا داریم که با یکدیگر، نمایشگری به اندازه 8.3 اینچ تشکیل می‌دهند. راستی یک تغییر مهم دیگر هم این است که حالا هردوی پنل‌ها ۹۰ هرتزی شده‌اند. یک انحنای ریز در قسمت میانی و جایی که نمایشگرها به هم می‌رسند هم وجود دارد که باعث می‌شود وقتی گوشی را بسته‌اید، بتوانید زمان یا نوتیفیکیشن‌ها را از لولای گوشی مشاهده کنید. پوشش روی نمایشگرها هم ساخت شرکت کورنینگ است.

در داخل این گوشی، شاهد پردازنده اسنپدارگون 888 خواهیم بود که یک بروزرسانی بزرگ نسبت به اسنپدراگون 855 نسل قبلی به حساب می‌آید. در مورد پشتیبانی از 5G هم گفتیم و باید این را اضافه کنیم که این گوشی در حالت باز شده، باریک‌ترین گوشی بازار است که شبکه 5G را پشتیبانی می‌کند. دیگر تغییرات سخت‌افزاری شامل اضافه شدن NFC می‌شود اما هنوز خبری از پشتیبانی از شارژ بی‌سیم نیست. در مورد باتری هم مایکروسافت نگفته که باتری چند هزار میلی‌آمپری داریم اما به این بسنده کرده که این گوشی می‌تواند یک روز شارژدهی ارائه کند.

image

نسل اول سرفیس دوئو تنها با یک دوربین در بالای نمایشگر سمت راستی همراه بود که بی‌پرده باید بگوییم کیفیت افتضاحی هم داشت. حالا این بار مایکروسافت سه دوربین درست و حسابی در بخش پشتی سرفیس دوئو 2 قرار داده که شامل لنزهای فوق عریض، عریض و تله‌فوتو می‌شوند. هر سه دوربین هم 12 مگاپیکسلی انتخاب شده‌اند که دوربین اصلی و تله‌فوتو، لرزشگیر اپتیکال هم دارند.

یک ویژگی که تغییر نکرده نیز پشتیبانی از قلم سرفیس پن هست. قلم جدید هم می‌تواند به صورت آهنربایی به بخش پشتی سرفیس دوئو 2 بچسبد که در همان حین، شارژ خود را هم از گوشی تامین می‌کند.

image

البته که مهم‌ترین هدف سری دوئو این است که بتواند به بالاتر رفتن بهره‌وری کاربران کمک کند؛ اصلا برای همین هم هست که در چنین کانسپتی، انگار دو گوشی متصل شده بهم داریم. این موضوع امسال هم تغییری نکرده و مایکروسافت سعی کرده با بهبودهای نرم‌افزاری مختلف، بیشتر و بیشتر به هدف وجودی این سری از دستگاه‌ها نزدیک‌تر شود. خود این شرکت ککه می‌گوید ۱۵۰ بازی شامل آسفالت 9، مدرن کامبت 5 و Dungeon Hunter 5 به صورت اختصاصی برای بازی روی یک نمایشگر و استفاده از نمایشگر دیگر به عنوان کنترلر، بهینه شده‌اند. 

اما خب این قول‌هایی که مایکروسافت برای بهبودهای نرم‌افزاری داده را برای نسل پیش هم داده بود و در نهایت هم تجربه کاربری ناقص بود که باعث شد نسل اول محصول موفقی نباشد. بنابراین حالا مهم‌ترین سوال این است که این گوشی در عمل چطور خواهد بود که برای این منظور باید تا رسیدن آن به دفتر جی اس ام برای بررسی تخصصی، صبر داشته باشیم. 

سرفیس دوئو 2 با اندروید 11 همراه است در صورتی که نسل اول هنوز هم اندروید 10 را به همراه دارد. برنامه‌ای برای بروزرسانی نسل اول به این نسخه از اندروید و بروزرسانی‌های آینده سرفیس دوئو 2 نیز اعلام نشد. شما در مورد این گوشی جدید مایکروسافت چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Ali

۱۴۰۰/۷/۱
پس از اشتباه های پی در پی در گوشی های ویندوزی، حالا نوبت به این گوشی مسخره رسیده تا یه شکست دیگه برای مایکروسافت باشه. در اندروید یک کانسپت اختصاصی برای یک دیوایس هیچ وقت موفق نبوده و نخواهد بود.