خانهاخبار
مایکروسافت سرفیس پرو 8 با صفحه نمایش 13 اینچی 120 هرتزی و پورت تاندربولت 4 معرفی شد

مایکروسافت سرفیس پرو 8 با صفحه نمایش 13 اینچی 120 هرتزی و پورت تاندربولت 4 معرفی شد

مایکروسافت در رویداد امروز خود از سرفیس پرو 8 با ویژگی‌های منحصربفرد رونمایی کرد.
۱۴۰۰/۶/۳۱

امروز مایکروسافت از جدیدترین محصولات خود رونمایی می‌کند و دوست‌داران این برند مشتاقانه منتظر سری جدید سرفیس هستند. سرفیس پرو 8 بزرگ‌ترین ارتقا در خط تولید سرفیس مایکروسافت را از زمان انتشار سرفیس 3 در سال 2014 به شمار می‌رود. در حالی که طی هفت سال گذشته شاهد تغییراتی در شکل ظاهری سرفیس بودیم اما سرفیس پرو 8 دارای ویژگی‌های خاصی مانند صفحه نمایش 120 هرتزی و حاشیه‌های باریک‌تر است و پشتیبانی از تاندربولت 4 هم بالاخره به آن اضافه شده است. این نسل حتی کیبرد جدیدی هم دارد که آن را از نسل‌های قبلی‌اش متمایز می‌سازد.

سرفیس 8 پرو به بهترین قطعات سرفیس پرو ایکس مجهز شده و آنها را در کنار یک تراشه اینتل قرار داده است. این همان سرفیس پرو رویایی است که سال‌هاست منتظر آن هستیم. نمایشگر 13 اینچی این تبلت را مایکروسافت PixelSense Flow نام‌گذاری کرده و بزرگ‌تر از صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی است که در دیگر محصولات سرفیس پرو دیده بودیم. حتی رزولوشن این پنل هم از آن‌ها بالاتر است و در مجموع، ۱۱ درصد بزرگ‌تر از قبل و ۱۲٫۵ درصد روشن‌تر از گذشته شده است. . همچنین این صفحه نمایش از فناوری دالبی ویژن و تکنولوژی رنگ Adaptive هم پشتیبانی می‌کند.

image

صفحه نمایش بزرگ‌تر سرفیس پرو 8 به کاهش بیشتر حاشیه‌های اطراف آن کمک می‌کند و باعث نزدیکی بیشتر طراحی سرفیس پرو 8 به سرفیس پرو ایکس می‌شود اما مهم‌ترین نکته در مورد صفحه نمایش سرفیس پرو جدید این است که اکنون 120 هرتزی است! به صورت پیش فرض تنظیمات نمایشگر روی 60 هرتز قرار دارد اما برای کارهایی که با قلم انجام می‌گیرد، این نرخ تا 120 هرتز افزایش پیدا می‌کند.

سرفیس پرو 8 از قابلیت نرخ نوسازی پویا ویندوز 11 بهره می‌برد که نتیجه آن کاهش مصرف باتری است. این قابلیت مشابه فناوری ProMotion اپل عمل کرده و به نمایشگر اجازه می‌دهد بسته به وظیفه و فعالیت در حال انجام، در بین نرخ‌های تازه‌ سازی متعدد، در حال تغییر باشد. کیبورد جدید سرفیس پرو Signature با خود یک Surface Slim Pen 2 به همراه خواهد داشت که مشابه صفحه کلید و قلم موجود در سرفیس پرو ایکس است. پایه شارژ قلم بر روی صفحه کلید جای گرفته و خود قلم هم شامل یک موتور ویبره داخلی است که سعی می‌کند احساس نوشتن روی کاغذ را برای کاربر شبیه‌سازی کند. به لطف طراحی مجدد نوک این قلم و ۱۲۰ هرتزی شدن نمایشگر، شاهد دقت بیشتر و تاخیر کمتر در آن نیز هستیم.

صفحه نمایش 13 اینچی سرفیس پرو 8

مشخصات داخلی جایی است که سرفیس پرو 8 را جذاب‌تر می‌سازد. مایکروسافت بالاخره تصمیم گرفت USB-A را کنار گذاشته و تکنولوژی تاندربولت  4 را استفاده کند. سرفیس پرو 8 با دو درگاه USB-C تاندربولت 4 و پورت همیشگی سرفیس برای شارژ باتری عرضه می‌گردد. این بدان معناست که قادر خواهید بود دستگاه سرفیس پرو 8 خود را به چندین صفحه 4K  متصل کنید، از هارد اکسترنال سرعت بالا استفاده کرده یا حتی به GPU اکسترنال کانکت شوید تا این تبلت را به یک سیستم گیمینگ تبدیل کنید.

سرفیس پرو 8 با پردازنده‌های نسل یازده اینتل Core i5 و Core i7 به بازار عرضه می‌شود که بسته به نیاز خود، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. مدل پایه شامل 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی خواهد بود اما می‌توان این کامپیوتر را تا 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی در حین خرید ارتقا داد. مایکروسافت مدعی است که سرفیس پرو 8 در بخش پردازنده 40 درصد بهتر از سرفیس پرو 7 و در بخش گرافیکی 74 درصد سریعتر از آن است که اعداد قابل توجهی هستند. این شرکت در مورد باتری این دستگاه نیز می‌گوید که تا 16 ساعت دوام خواهد آورد اما معمولا این ارقام همیشه متفاوت از عمر واقعی باتری است.

برند مایکروسافت از امروز پیش فروش سرفیس پرو 8 را آغاز کرده است و از ۱۴ مهر این محصول با قیمت ۱٫۰۹۹ دلار قابل خریداری خواهد بود.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)