خانهاخبار
گوشی ویوو Y21s به همراه پردازنده هیلیو G80 و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی عرضه خواهد شد

گوشی ویوو Y21s به همراه پردازنده هیلیو G80 و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی عرضه خواهد شد

به تازگی مشخصات گوشی جدیدی از شرکت ویوو توسط یکی از افشاگران به نام Snoopy منتشر شده‌اند که به نظر‌ می‌آید جانشین گوشی Y21 بوده و Y21s نام دارد.
۱۴۰۰/۶/۳۱

گوشی ویوو Y21 حدود یک ماه پیش معرفی شد؛ اما با توجه به پردازنده مدیاتک هیلیو P35 و دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی خود، با استقبال چندانی روبرو نشد. این شرکت حالا در حال کار روی نسخه قدرتمندتری از این گوشی بوده که به گفته افشاگری به نام Snoopy، ویوو Y21s نام دارد.

image

مدل S این گوشی از همان بدنه و نمایشگر با ناچ قطره‌ای ۶.۵ اینچی که رزولوشن 720p را دارد، استفاده می‌کند. رزولوشن دوربین سلفی نیز همچنان ۸ مگاپیکسل است؛ تفاوت‌های اصلی در این گوشی، در سخت افزار و دوربین اصلی آن دیده می‌شوند.

دوربین اصلی این گوشی حالا از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی f/1.8 استفاده می‌کند که نسبت به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی گوشی Y21 با نرخ گشودگی f/2.2، یک بهبود جدی به حساب می‌آید. متاسفانه از مدل دقیق سنسور اطلاعی نداریم اما گفته می‌شود که عملکرد آن در نور کم بهبود یافته و کیفیت زوم نیز در آن افزایش یافته است. دو ماژول ۲ مگاپیکسلی که یکی از آنها دوربین ماکرو بوده و دیگری سنسور عمق جهت عکاسی پرتره است، دوربین این گوشی را همراهی می‌کنند.

image

پردازنده گوشی Y21s نیز نسبت به نسل پیشین قدرت بیشتری دارد. این گوشی از پردازنده مدیاتک هیلیو G80 استفاده کرده که دارای دو هسته کورتکس A75 به همراه شش هسته کورتکس A55 است؛ پردازنده گرافیکی آن نیز از نوع مالی G52 MC2 است. یک پردازنده عکس نیز جهت همراهی دوربین ۵۰ مگاپیکسلی آن در این گوشی قرار گرفته است. جهت مقایسه، پردازنده نسل پیشین این گوشی یا همان هیلیو P35، دارای هشت هسته کورتکس A53 بوده و پردازنده گرافیکی استفاده شده در گوشی Y21 نیز از نوع PowerVR GE8320 بود که عملکرد ضعیف‌تری نسبت به پردازنده گرافیکی مالی نسخه S دارد.

این گوشی دارای ۴ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. ویوو Y21s یک گوشی دو سیم‌ کارته است اما درگاه سیم کارت دوم با microSD مشترک بوده و اگر بخواهید حافظه گوشی را افزایش دهید، دیگر خبری از سیم کارت دوم نخواهد بود.

image

این گوشی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری که مشابه نسل پیشین است استفاده کرده و از شارژ سریع ۱۸ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های آن می‌شود به جک ۳.۵ میلی متری هدفون، سنسور اثر انگشت قرار گرفته روی دکمه پاور و گواهی IP52 جهت مقاومت در برابر قطرات باران و ذرات غبار اشاره کرد.

در نگاه اول، این گوشی شباهت زیادی به گوشی ویوو Y33s داشته که تقریبا مشابه همین گوشی بوده ولی از نمایشگر فول اچ ی برخوردار است. گوشی ویوو Y20s نیز که از پردازنده مدیاتک هیلیو G80 برخوردار است، به این گوشی شباهت دارد اما مانند نسخه پیشین آن، از دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی بهره خواهد برد.

گوشی ویوو Y21s در قاره اروپا به قیمت ۲۳۰ یورو و در رنگ‌های آبی آسمانی و مشکی عرضه خواهد شد. نسخه معمولی یا همان ویوو Y21 نیز با قیمت ۱۸۰ یورو برای نسخه با ۴ گیگبایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی قابل تهیه است؛ این گوشی در رنگ‌های سفید و آبی روانه بازار شده بود. در نهایت، گوشی ویوو Y33s نیز در نسخه‌ای با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و به قیمت ۲۷۰ یورو قابل تهیه است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)