خانهاخبار
مینگ چی کو: آیفون 14 با نمایشگر حفره‌دار و دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد

مینگ چی کو: آیفون 14 با نمایشگر حفره‌دار و دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد

به نظر می‌رسد سری آیفون 14 در سال بعد، سرانجام ناچ بزرگ سری آیفون 13 را کنار می‌گذارند.
۱۴۰۰/۶/۳۰

هفته پیش بود که سری آیفون 13 معرفی و رونمایی شد و انتظار یکساله طرفداران اپل به پایان رسید. حالا اما به تدریج اخبار پیرامون سری آیفون 14، پرچمدار نسل بعدی اپل، به گوش می‌رسد. در این راستا، تحلیلگر قابل اطمینان محصولات اپلی، مینگ چی کو، پیش‌بینی کرده است که مدل‌های رده بالا از سری آیفون 14 یعنی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس، از نمایشگر حفره‌دار برای دوربین سلفی بهره خواهند برد.

کو در ادامه افرود که آیفون‌های سال بعد اپل شامل یک آیفون SE با پشتیبانی از 5G، یک آیفون جدید و مقرون به صرفه 6.7 اینچی و دو مدل آیفون بالارده با طراحی پانچ هل و دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی خواهند بود که به نظر می‌رسد برنامه اپل برای سال 2022 میلادی بسیار پربار است. این اظهار نظر مینگ چی کو فرضیه جان پراسر را نیز تایید می‌کند. به علاوه، مینگ چی کو قبلا گزارش داده است که آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس ناچ حال حاضر سری آیفون را کنار خواهند گذاشت و به طراحی پانچ هل که در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی وجود دارد، مجهز خواهند شد.  

image

سری آیفون 14 قرار است به مانند سری آیفون 13 در دو مدل با نمایشگرهای 6.1 و 6.7 اینچی عرضه شود. به علاوه، ممکن است سری آیفون 14 در مدل‌های معمولی آیفون 14 و آیفون 14 مکس و مدل‌های بالارده آیفون 14 پرو و پرو مکس روانه بازار شوند. البته مینگ چی کو گفته است که مدل‌های معمولی سری آیفون 14، از ناچ فعلی سری آیفون 13 بهره خواهند برد. مینگ چی کو همچنین گفته است که آیفون 14 مکس یا هرچه نامگذاری خواهد شد، با برچسب قیمتی پایین‌تر از 900 دلار عرضه خواهد شد. برای مقایسه بهتر، تنها مدل‌های مکس موجود در بازار یعنی آیفون 12 پرو مکس 6.7 اینچی 1099 دلار قیمت دارد.

image

مینگ چی کو در گزارشی که قبلا منتشر کرده بود، گفت که سری آیفون 14 از سنسور اثرانگشت تاچ آیدی قرار گرفته درون نمایشگر بهره خواهند برد. اما کو اکنون از موضع خود عقب‌نشینی کرده است و گفته است که اپل عرضه آیفون 14 با تاچ آیدی قرار گرفته درون نمایشگر را تا سال 2023 به تاخیر انداخته است.

همچنین همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، سری آیفون 14 با دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی عرضه خواهند شد. البته ممکن است عکس‌های نهایی گرفته شده با دوربین آیفون 14 با رزولوشن 12 مگاپیکسلی ثبت شوند. به این منظور، به احتمال زیاد اپل از فناوری ترکیب هر چهار پیکسل در یک پیکسل برای تصویر خروجی استفاده خواهد کرد که تقریبا در تمام اندرویدی‌هایی که دوربین ۴۸ مگاپیکسلی دارند، دیده می‌شود. این فناوری با ثبت تصویر خام با رزولوشن 48 مگاپیکسلی و تبدیل آن به عکس خروجی با رزولوشن 12 مگاپیکسلی باعث می‌شود که تصویر با جزئیات بیشتر و نویز کمتر ثبت شود.  

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)