خانهاخبار
نسخه نهایی iOS 15 و iPadOS 15 از امشب عرضه خواهند شد

نسخه نهایی iOS 15 و iPadOS 15 از امشب عرضه خواهند شد

پس از حدود ۳ ماه از رویداد WWDC 2021 اپل، امشب بالاخره نسخه‌های نهایی سیستم‌عامل‌های iOS 15 و iPadOS 15 عرضه خواهند شد.
۱۴۰۰/۶/۲۹

امشب راس ساعت همیشگی اپل به وقت ایران یا همان ۲۱:۳۰، می‌توانید آیفون، آیپاد یا آیپد خود را به جدیدترین نسخه از سیستم عامل iOS و یا iPadOS بروزرسانی کنید. البته این به شرطی است که دستگاه شما جزو گجت‌هایی باشد که اپل iOS 15 و iPadOS 15 را برای آن‌ها عرضه می‌کند. به عبارت دیگر، اگر آیفون 6S یا مدل‌های جدیدتر آیفون را دارید، یا اگر گوشی شما بروزرسانی iOS 14 را دریافت کرده، بروزرسانی iOS 15 را هم دریافت خواهید کرد.

image

نسخه جدید iOS 15 از نظر ظاهری تفاوت‌های چندانی با نسخه قبلی خودش ندارد اما چندین ویژگی مختلف به آن اضافه شده‌اند تا تجربه کاربری را بهبود ببخشند. برای مثال می‌توانیم به ویژگی Focus اشاره کنیم که به کمک آن می‌توانید پروفایل‌های وضعیتی مختلف برای گجت اپلی خود تعیین کنید؛ مثلا مشخص کنید حین بازی کردن از چه اپلیکیشن‌ها و چه افرادی نوتیفیکیشن و اعلان دریافت کنید. حتی می‌تواند فراتر از این هم کاربردی باشد که مثلا برای یک حالت Focus، چینش متفاوتی از هوم اسکرین را تعیین کنید.

فیس تایم هم در این نسخه از iOS بروزرسانی‌های مختلفی داشته که مهم‌ترین‌شان این است که حالا می‌توانید در یک فیس تایم گروهی، لینک اضافه شدن به تماس را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید تا آن‌ها هم با گوشی اندرویدی یا حتی لپ‌تاپ ویندوزی به فیس تایم اضافه شوند! ویژگی جذاب دیگر، بازطراحی مرورگر سافاری هم هست که البته به نسخه بتای اولیه که از iOS 15 دیدیم، حالا کمی تغییرات دیگر هم داشته است. پیش‌تر در ویدیوی زیر، نسخه بتا اول از iOS 15 را باهم مرور کردیم:

 

 

iPadOS 15 هم مثل iOS 15، تغییرات کمی داشته است. Quick Note ویژگی جدید و کاربردی این سیستم عامل است و به جز آن، شاهد آمدن ویجت‌ها و بهبود مولتی تسکینگ در این سیستم عامل هستیم. در مجموع این دو سیستم عامل بیشتر از اینکه ویژگی‌های جدید داشته باشند، ویژگی‌های قبلی خود را بهبود بخشیده‌اند. در پایان باید اشاره کنیم که نسخه جدید watchOS 8.0 و tvOS 15 هم امشب عرضه خواهند شد که اگر کاربر اپل واچ یا اپل تی‌وی باشید، آن گجت‌ها را هم می‌توانید آپدیت کنید.

این بروزرسانی باید راس ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران منتشر شود اما احتمالا در ساعات اولیه، کمی سخت باشد که بتوان آن را دانلود کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Reza

۱۴۰۰/۶/۲۹
سلام مهرشاد و تیم gsm
خیلی ویدیوی باحالی بود
ولی یه مقداری بهتره audio gain موزیک بکگراند رو پایین بیارید در حد ۷ ۸ db
عوضش صدای اقای مهرشاد بالا تر بره
یه effect denoise تو پریمیر خیلی عالیه
دمتون گرم