خانهاخبار
ظرفیت باتری همه مدل‌های آیفون 13 مشخص شد

ظرفیت باتری همه مدل‌های آیفون 13 مشخص شد

یک بار دیگر اپل ۴ گوشی به بازار معرفی کرد و یک بار دیگر، ظرفیت باتری آن‌ها را حین معرفی اعلام نکرد. اما خب اطلاعات مربوط به باتری این گوشی‌ها امروز تایید شده‌اند.
۱۴۰۰/۶/۲۹

سه‌شنبه شب هفته گذشته بود که شرکت اپل رسما سری آیفون 13 را به بازار معرفی کرد. مثل سال قبل، این شرکت ۴ گوشی پرچمدار معرفی کرد و مثل سال‌های قبلش، خبری از ظرفیت باتری آن‌ها نبود و تنها به گفتن اینکه شارژدهی در همه مدل‌ها بهبود پیدا کرده، بسنده شد. حالا به واسطه فایلی که اپل راجع به محصولاتش بروزرسانی کرده، ظرفیت باتری این گوشی‌ها رسما تایید شده و باید بگوییم که همه چهار مدل، باتری‌های پرظرفیت‌تری دارند.

آیفون 13 پرو مکس بیشترین افزایش را نسبت به مدل قبلی‌اش داشته و آیفون 13 مینی نیز کمترین میزان افزایش را در این سری تجربه کرده است. در جدول زیر به طور دقیق‌تر می‌توان با ظرفیت باتری هر ۴ مدل آشنا شد.

مدل گوشیظرفیت باتری بر اساس وات ساعتظرفیت تخمینی باتری بر اساس میلی‌آمپردرصد افزایش نسبت به نسل قبل
آیفون 13 مینی9.342438۹ درصد
آیفون 1312.413240۱۵ درصد
آیفون 13 پرو11.973125۱۱ درصد 
آیفون 13 پرو مکس16.754373۱۸٫۵ درصد

با توجه به همین جدول می‌توان چند نکته جالب را متوجه شد. اول اینکه مدل‌های 13 پرو و 13 معمولی، دیگر حجم یکسانی از باتری را به همراه ندارند؛ در صورتی که در نسل قبلی‌شان یعنی آیفون 12 پرو و آیفون 12، دقیقا باتری یکسانی استفاده شده بود. دلیل این امر به احتمال زیاد، به بزرگ‌تر شدن ماژول دوربین‌ها در آیفون 13 پرو بر‌می‌گردد و به خاطر همان جا برای باتری به اندازه مدل 13 وجود نداشته است.

image

 

از طرفی دیگر، آیفون 13 نمایشگر 120 هرتزی هم ندارد و با باتری حجیم‌ترش، به نظر شارژدهی بهتری نسبت به آیفون 13 پرو خواهد داشت. البته به اینکه چه استفاده از گوشی می‌شود هم خیلی ارتباط دارد؛ برای مثال اگر آیفون 13 و 13 پرو را در شارژدهی برای تماشای ویدیو یا فیلم و سریال مقایسه کنیم، احتمالا آیفون 13 پرو شارژدهی بهتری خواهد داشت چراکه می‌تواند نرخ تجدید صفحه را تا ۳۰ یا ۲۴ هرتز کاهش دهد که از نمایشگر ۶۰ هرتزی آیفون 13 کم‌مصرف‌تر می‌شود.

در نهایت آیفون 13 پرو مکس هم به خاطر اندازه بزرگ‌ترش، توانسته باتری بزرگتری را هم در خود جای دهد و اگر شارژدهی برای‌تان الویت زیادی دارد، در این خانواده شاید بهتر باشد سراغ آیفون 13 پرو مکس بروید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)