خانهاخبار
محدودیت استفاده اپلیکیشن‌ها از حافظه رم در iPadOS 15 افزایش یافت

محدودیت استفاده اپلیکیشن‌ها از حافظه رم در iPadOS 15 افزایش یافت

آیپد‌های امروزی اپل دستگاه‌های قدرتمندی هستند ولی استفاده از سیاست‌هایی چون محدودیت ۵ گیگابایتی استفاده از رم توسط اپلیکیشن‌ها، عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. حالا اما این محدودیت با عرضه سیستم عامل iPadOS 15، افزایش یافته است.
۱۴۰۰/۶/۲۸

آیپد پرو‌های اپل، دستگاه‌های بسیار قدرتمندی هستند و این شرکت معمولا آنها را به عنوان جانشینی برای لپ‌ تاپ کاربران معرفی می‌کند؛ اما همیشه یک امر عملکرد این دستگاه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌داد و به نظر می‌آید که بالاخره این مشکل نیز رفع شده است. مسئله‌ای که درباره آن صحبت می‌کنیم، محدودیت ۵ گیگابایتی استفاده از حافظه رم توسط اپلیکیشن‌های سوم شخص توسط سیستم عامل بوده که حالا افزایش یافته است.

image

برخی از کاربران حرفه‌ای، مانند طراحان و سایر افرادی که آیپد را برای تولید محتوا می‌خواهند، از اپلیکیشن‌های بسیار سنگینی در آیپد پروهای مجهز به M1 استفاده می‌کنند که محدود شدن این اپلیکیشن‌ها به استفاده از 5 گیگابایت رم، می‌توانست پاشنه آشیل سرعت و کارایی آن‌ها باشد.

البته ناگفته نماند که اپل با انجام این کار، مطمئن می‌شود که سیستم عامل خود همیشه در روان‌ترین حالت ممکن اجرا شده و بدون در نظر گرفتن تعداد اپلیکیشن‌های باز در پس زمینه، کاربر هرگز با لگ مواجه نخواهد شد. اما به نظر می‌رسد که این سیاست، بیشتر برای گوشی‌های آیفون که رم کمتری دارند موثر بوده و برای آیپد پرو با ۱۶ گیگابایت رم، واقعا سودی به همراه ندارد.

در iPadOS 15، اپلیکیشن‌ها با توجه به مدل آیپدی که روی آن اجرا می‌شوند، اجازه دسترسی به میزان بیشتری از رم را دارند. به گفته توسعه دهندگان، آنها حالا می‌توانند در نسخه با رم ۱۶ گیگابایتی آیپد پرو، به ۱۲ گیگابایت از حافظه رم دسترسی داشته باشند و ۴ گیگابایت باقی مانده هم برای سیستم عامل رزرو باقی می‌ماند. در نسخه‌های با رم ۸ گیگابایتی، اپلیکیشن‌ها می‌توانند به ۶ گیگابایت از حافظه رم دسترسی پیدا کنند.

image

در سوی دیگر، احتمالا آیپد‌هایی با حافظه رم کمتر از ۵ گیگابایت، محدودیت‌های سابق را خواهند داشت. برای مثال، آیپد مینی جدید و نسل جدید آیپد به ترتیب دارای ۴ و ۳ گیگابایت حافظه رم هستند که مشخصا این میزان برای اختصاص دادن ظرفیت بالایی از آن به اپلیکیشن‌ها، کافی نیست.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)