خانهاخبار
تلویزیون جدید ۳۲۵ اینچی 8K ال جی، قیمت ۱.۷ میلیون دلاری دارد!

تلویزیون جدید ۳۲۵ اینچی 8K ال جی، قیمت ۱.۷ میلیون دلاری دارد!

شرکت ال جی به تازگی مدل جدیدی از نمایشگر‌های سینمای خانگی Direct View LED را معرفی کرده که اندازه باورنکردنی ۳۲۵ اینچ را داشته و به قیمت ۱.۷ میلیون دلار به فروش می‌رسد.
۱۴۰۰/۶/۲۷

شرکت ال جی به تازگی از جدیدترین مدل‌های تلویزیون Direct View LED (DVLED) خود که مصارفی تجاری یا به عنوان سینمای خانگی دارند، رونمایی کرده است. این سری که در گذشته شاهد معرفی یک تلویزیون ۱۰۸ اینچی با کیفیت اچ دی در آن بودیم، حالا چشمگیرتر از گذشته شده؛ زیرا جدیدترین تلویزیون DVLED معرفی شده توسط ال جی، اندازه ۳۲۵ اینچ و کیفیت 8K را داشته و به قیمت باورنکردنی ۱.۷ میلیون دلار به فروش می‌رسد.

وزن این تلویزیون غول آسا، حدود ۹۰۷ کیلوگرم است! ال جی پیش‌تر این مدل‌ها را برای شرکت‌ها و مصارف تجاری به فروش می‌رساند اما حالا این محدودیت‌ها را کنار گذاشته و این تلویزیون‌ها را به هر کسی که توان خریدشان را دارد، می‌فروشد.

image

مشخصا، چنین سایز نمایشگر و وزنی به این معناست که این تلویزیون‌ها در اکثر منازل جا نمی‌شوند. اندازه غول آسای این پنل‌ها، به دلیل محدودیت‌هایی است که در استفاده از این تکنولوژی وجود دارند. این تلویزیون‌ها بر خلاف تلویزیون‌های معمولی که از یک لایه LCD جهت ایجاد پیکسل‌ها استفاده کرده و سپس با LED های جداگانه نور را تامین می‌کنند؛ تنها از LED استفاده می‌کنند. مزیت استفاده از LED به تنهایی، ایجاد سطح کنتراست بهتر نسبت به پنل‌های اولد بدون ریسک حک شدن تصاویر روی پنل یا همان Burn In است.

چالش اصلی در این بین، ایجاد پیکسل‌هایی است که آنقدر کوچک باشند که خود نقش پیکسل‌های دیده شده در تصویر را ایفا کنند؛ به همین دلیل است که این نسل اولیه از نمایشگر‌های DVLED، اینقدر بزرگ هستند.

image

 

به گفته CNET، بهتر است این تلویزیون‌های جدید ال جی را به عنوان جانشینی برای پروژکتور‌های رده بالای فعلی در نظر بگیریم که توانایی خلق تصویری با سایز بیشتر از ۱۰۰ اینچ را دارند. البته همانطور که می‌دانیم، پنل‌های DVLED بسیار گران‌تر از این پروژکتور‌ها هستند؛ اما دیگر نیازی به استفاده از یک اتاق تاریک برای دیدن فیلم به وسیله پروژکتور نیست. حداکثر میزان روشنایی این تلویزیون‌های ال جی، حدود ۱۲۰۰ نیت است که با تلویزیون‌های معمولی رده بالای فعلی برابری می‌کند.

این نمایشگر‌های عمدتا با نسبت صفحه معمول ۱۶:۹ فروخته می‌شوند، اما ال جی برای کسانی که نمی‌دانند با پول خود چه کنند یا قصد بازی کردن و فیلم دیدن همزمان را دارند، آن را در نسبت ۳۲:۹ نیز می‌فروشد. اگر هنوز مطمئن نیستید که این یک محصول رده بالاست، ال جی می‌گوید که برای رساندن آن به دست مشتریان، از یک جعبه مخصوص پرواز برای محافظت از این نمایشگر استفاده می‌کند که حتی به عقیده خود این شرکت نیز کمی بیش از حد بزرگ و مقاوم است.

image

به نظر می‌رسد که برند ال جی طیف خاص و انگشت شماری از کاربران را با اینچنین محصولاتی هدف قرار داده است؛ زیرا قیمت ۱.۷ میلیون دلاری این تلویزیون، باعث می‌شود که تلویزیون رول شونده این شرکت که کمی قبل معرفی شد و قیمت ۱۰۰ هزار دلار را داشت، گزینه‌ای بسیار منطقی به نظر برسد!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)