خانهاخبار
گوگل با Dapper Labs برای ورود به دنیای NFT همکاری می‌کند

گوگل با Dapper Labs برای ورود به دنیای NFT همکاری می‌کند

گوگل قصد دارد با شرکت بلاکچین دپر لبز (Dapper Labs) به منظور تقویت توسعه Web 3، بازی‌های مبتنی بر بلاکچین و توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) همکاری کند.
۱۴۰۰/۶/۲۵

به گزارش کوین تلگراف، رهام قره گزلو (Roham Gharegozlou)، مدیر عامل شرکت دپر لبز که یک کارآفرین ایرانی‌الاصل است، سه شنبه در توییتی که درباره این همکاری منتشر کرده گفته است: «این شرکت از همکاری با گوگل در بلاک چین Flow استقبال می‌کند.»

گوگل، غول حوزه ارائه خدمات اینترنتی و شرکت کانادایی دی‌اَپر لبز (Dapper Labs) که در حوزه بلاک چین فعالیت دارد، با یکدیگر همکاری خواهند کرد. قرار است دی‌اپر لبز با کمک گوگل امکان پشتیبانی از محصولات و خدمات نسل سوم وب(Web3)، از جمله بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT) را به پلتفرم خود اضافه کند.

بر اساس گزارشی نشریه فوربز، جنت کندی (Janet Kennedy) نایب رییس Google Cloud نیز طی صحبتی که با مایکل دل کاستیلو گزارشگر فوربز داشته است، توضیح داده که این همکاری در واقع به منظور کمک به رشد سریع و پایدار Dapper صورت گرفته است. او در ادامه افزود که فناوری زنجیره بلوکی همچنان در حال پیشرفت است. کندی همچنین اظهار داشت:

فناوری بلاکچین روز به روز در حال تبدیل شدن به یک جریان اصلی است. بنابراین شرکت‌هایی مانند Dapper برای رشد کسب و کار خود نیازمند زیرساخت‌هایی مقیاس‌پذیر و ایمن هستند و مهم تر از آن به پشتیبانی از شبکه‌های خود نیاز دارند.

image

گزارش‌های مختلف نشان می‌دهند که این شرکت که در حوزه خدمات مرتبط با اینترنت تخصص دارد، با دپر لبز همکاری خواهد کرد. لازم به ذکر است اعلام این همکاری پس از همکاری دپر لبز با فایل کوین (Filecoin) صورت می‌گیرد.

علاوه بر این، گوگل امکاناتی را برای تسهیل ادغام با نرم‌افزارهای خود در اختیار توسعه‌دهندگان فلو قرار می‌دهد. این باعث می‌شود تا توسعه‌دهندگان از انگیزه بیشتری برای استفاده از گوگل کلود در برابر دیگر رقبای آن همچون آمازون وب سرویسز (Amazon Web Services) برخوردار باشند.

بلاک چین فلو از برخی از محبوب‌ترین توکن‌های غیرمثلی بازار مانند ان‌بی‌ای تاپ شات‏ (NBA Top Shot) و کریپتو کیتیز (CryptoKitties) پشتیبانی می‌کند. بنابر گزارش فوربز، مجموعه ان‌بی‌ای تاپ شات تا فوریه امسال (بهمن ۹۹) ۲۳۰ میلیون دلار فروش داشته است. این رقم تاکنون افزایشی ۳ برابری داشته و به نزدیکی ۶۸۰ میلیون دلار رسیده است. رهام قره گزلو مدیر عامل شرکت دپر لبز در توییتی ضمن تایید همکاری با گوگل، داده‌هایی را نیز به اشتراک گذاشت.

image

او گفت آماده استقبال از گوگل در بلاکچین فلو (Flow) هستم و اضافه کرد:

در این یک سال اخیر از زمان آغاز به کار شبکه اصلی فلو، ۲٫۲ میلیون کیف پول، ۲۴۸ قرارداد در شبکه اصلی، ۱۸٫۵ میلیون بلاک و ۴۹٫۷ میلیون تراکنش به وجود آمده است. اکنون با بیش از ۳۰۰۰ توسعه‌دهنده جدید، گوگل برای کمک به مقیاس‌پذیری در این شبکه وارد میدان می‌شود.

ورود گوگل به فضای رمز ارز با سیاست جدید این شرکت برای تبلیغات رمزارزها در ماه ژوئن (خرداد) و عملی شدن این تبلیغات در ماه آگوست (مرداد) کمی تناقض دارد. علاوه بر آن گوگل در ماه جولای ۲۰۲۰ (تیر ۱۳۹۹) با یک شکایت گروهی مواجه شده بود؛ شکایتی که گوگل، توییتر و فیس بوک را متهم کرده بود با ممنوع کردن تبلیغات رمز ارزها در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) به شرکت‌های حوزه رمز ارز و بلاکچین آسیب رسانده‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)