خانهاخبار
آیفون 13 پرو نسبت به نسل قبلی‌اش، ۵۵ درصد گرافیک قوی‌تری دارد!

آیفون 13 پرو نسبت به نسل قبلی‌اش، ۵۵ درصد گرافیک قوی‌تری دارد!

پرچمداران جدید اپل یعنی آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس با داشتن ۵ هسته گرافیکی به لطف پردازنده A15 اپل، ۵۵٪ عملکرد گرافیکی بهتری نسبت به نسل قبل دارند.
۱۴۰۰/۶/۲۵

همانطور که می دانید، دو روز قبل اپل، در کنفرانس خود از چهار آیفون جدید، دو آیپد و یک اپل واچ جدید رونمایی کرد . آیفون 13، آیفون 13 مینی، آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس همگی دارای تراشه A15 هستند، اما واحد پردازش گرافیکی آنها تفاوت هایی دارد.

در حالی که آیفون 13 و 13 مینی دارای پردازنده گرافیکی ۴ هسته ای هستند، آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس به همراه آیپد مینی جدید دارای پردازنده گرافیکی ۵ هسته‌ای هستند.

image

این تراشه A15 با پردازنده گرافیکی ۵ هسته ای توسط معیار محاسبه Geekbench با استفاده از Metal API امروز توسط شخصی که دارای نمونه اولیه آیفون 13 پرو است، آزمایش شده است. نمره بدست آمده ۱۴٫۲۱۶ است که حدود ۵۵ درصد بیشتر از آیفون 12 پرو سال قبل با امتیاز ۹٫۱۲۳ است. این نشان دهنده پیشرفت های عظیم عملکرد پردازنده گرافیکی در آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس در مقایسه با نسخه های قبلی است.

image

 

اپل تراشه جدید A15 را «سریع ترین تراشه تلفن هوشمند جهان» نامیده و می‌گوید: «عملکرد گرافیکی آن ۵۰٪ سریعتر از تمامی گوشی‌های هوشمند موجود در بازار است».  به نظر می‌رسد این امر حداقل در مقایسه با A14 Bionic سال گذشته با ۴ هسته‌ گرافیکی در آیفون 12 پرو و پرو مکس صادق باشد. همچنین این بنچمارک مشخص کرده که آیفون 13 پرو نیز دارای ۶ گیگابایت رم است که از این نظر شبیه به نسل قبلی خودش خواهد بود.

هنوز هیچ اطلاعاتی از عملکرد A15 با پردازنده گرافیکی ۴ هسته‌ای در دسترس نیست، زیرا هنوز کسی آیفون 13 یا 13 مینی را در اپلیکیشن‌های بنچمارک آزمایش نکرده است. همچنین در حال حاضرهیچ نتایجی از قدرت واحد پردازشی مرکزی (CPU) پردازنده جدید اپل در دسترس نیست، اما مطمئناً تمامی این اطلاعات به زودی به صورت رسمی قابل مشاهده خواهند بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)