خانهاخبار
گوشی‌های شیائومی 11T و 11T پرو به همراه دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتز معرفی شدند

گوشی‌های شیائومی 11T و 11T پرو به همراه دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتز معرفی شدند

رویداد شرکت شیائومی نیز در امروز برگزار شده و این شرکت از سری گوشی‌های 11T رونمایی کرد که دارای مشخصات چشمگیری مانند دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و نمایشگر امولد ۶.۶۷ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هستند.
۱۴۰۰/۶/۲۵

شرکت شیائومی در رویداد شب گذشته خود، از دو گوشی جدید در سری T رونمایی کرد. این گوشی‌ها قرار نیست جانشین سری می 11 شوند و در سری جداگانه T قرار دارند. تفاوت اصلی در این دو سری، قیمت آنهاست؛ گوشی‌های سری T معرفی شده در این مراسم، کمی ارزان‌تر از پرچمداران سری می 11 هستند.

image

 

شیائومی 11T پرو

image

شیائومی 11T پرو همانند گوشی می 11 پرو، از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 888 استفاده می‌کند. نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد تخت آن، رزولوشن فول اچ دی پلاس و نسبت نمایش ۲۰:۹ را دارد؛ این نمایشگر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را داشته و حساسیت به لمس در آن نیز ۴۸۰ هرتز است. حداکثر میزان روشنایی این پنل، ۱۰۰۰ نیت بوده و پشتیبانی از HDR10+ نیز در آن دیده می‌شود.

نمایشگر این گوشی، به نسبت می 11 پرو که دارای نمایشگری خمیده با اندازه ۶.۸۱ اینچ، رزولوشن 1440p+ و حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیت بود، کمی معمولی به نظر می‌رسد؛ اما قیمت این گوشی، آن را توجیه می‌کند. حافظه رم این گوشی از نوع LPDDR5 و حافظه داخلی آن از نوع UFS 3.1 است.

image

این گوشی از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با پیکسل‌هایی به اندازه ۲.۱ میکرومتر استفاده کرده و از نظر رزولوشن، گوشی‌های می 11 پرو را پشت سر می‌گذارد؛ اما طی اقدامی عجیب، شیائومی لرزشگیر اپتیکال را که یکی از بخش‌های اصلی دوربین گوشی‌های امروزی به حساب می‌آید؛ از این گوشی حذف کرده است. لرزشگیر اپتیکال حتی در مدل پایه می 11 نیز یافت می‌شد.

دیگر خبری از دوربین با لنز پریسکوپی و زوم ۵ برابر نیست و دوربین التراواید نیز حالا رزولوشن ۸ مگاپیکسل و زاویه دید ۱۲۰ درجه را دارد که در مقابل رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل و زاویه دید ۱۲۳ درجه می 11، کمی ناامید کننده است. البته یک دوربین تله-ماکرو نیز با رزولوشن ۵ مگاپیکسل در این گوشی قرار گرفته است.

image

سرعت شارژ گوشی 11T پرو اما نسبت به می 11 پرو حدودا دو برابر شده است؛ این گوشی از شارژ سریع ۱۲۰ واتی شیائومی که هایپرشارژ نام دارد پشتیبانی کرده و ظرفیت باتری آن، ۵۰۰۰ میلی آمپر است. شارژ کامل این گوشی تنها ۱۷ دقیقه به طول می‌انجامد که واقعا باورنکردنی است و نسبت به ۳۶ دقیقه‌ای که برای شارژ کامل می 11 پرو زمان برده می‌شد، یک بهبود جدی به حساب می‌آید.

برای یک روز استفاده از این گوشی، حتی به شارژ شدن کامل آن نیز احتیاج پیدا نخواهید کرد؛ تنها با ۱۰ دقیقه شارژ، باتری 11T پرو به ۷۲ درصد رسیده که برای ۷ ساعت پخش ویدیو، ۵ ساعت مسیریابی یا ۲ ساعت ضبط ویدیو فول اچ دی کافی است.

image

به گفته شیائومی، این باتری می‌تواند پس از ۸۰۰ بار شارژ، تا ۸۰ درصد از میزان توانایی خود را حفظ کند که تقریبا معادل دو سال استفاده و شارژ روزانه است. شارژر ۱۲۰ واتی نیز خوشبختانه در جعبه گوشی قرار دارد که در مقایسه با شارژر معمولی ارائه شده در کنار گوشی می 11 پرو، بسیار عالی است. متاسفانه پشتیبانی از شارژ بی‌سیم در این گوشی وجود ندارد.

سنسور اثر انگشت 11T پرو روی دکمه پاور آن قرار دارد و این مدل موفق به دریافت گواهی IP53 نیز شده است که نشانگر مقاومت نسبی در برابر ذرات غبار و پاشیدن قطرات آب است.

image

شیائومی 11T پرو در سه رنگ مشکی، آبی و سفید در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. قیمت نسخه پایه این گوشی به همراه ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۶۵۰ یورو است. نسخه با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز قیمت ۷۰۰ یورو را داشته و در نهایت، نسخه با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به قیمت ۷۵۰ یورو عرضه می‌شود.

گوشی می 11 پرو هرگز در اروپا عرضه نشد، اما جهت مقایسه قیمت این گوشی با سری می 11، بهتر است بدانیم که نسخه معمولی می 11 به همراه ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت معادل ۷۵۰ یورو روانه بازار شد. این گوشی از لحاظ مشخصات نیز شباهت بیشتری به می 11 معمولی دارد که این مقایسه قیمتی را عادلانه‌تر می‌سازد.

image

شاید بد نباشد که این گوشی را با می 10T پرو نیز مقایسه کنیم. برای شروع، پردازنده اسنپدراگون 865 جای خود را به اسنپدراگون 888 داده، سرعت شارژ از ۳۳ وات به ۱۲۰ وات افزایش یافته، شارژ بی‌سیم در هیچ یک از گوشی‌های سری T یافت نمی‌شود، ظرفیت باتری تغییری نکرده و دریافت گواهی IP53 نیز با وجود تاثیر اندک آن، گزینه بدی به حساب نمی‌آید.

image

نمایشگر ۶.۶۷ اینچی IPS LCD گوشی می 10T پرو اما جای خود را به یک پنل امولد ۱۲۰ هرتزی با همان سایز داده است. دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی نسل جدید اما فاقد لرزشگیر اپتیکال بوده و رزولوشن دوربین التراواید نیز از ۱۳ مگاپیکسل به ۸ مگاپیکسل کاهش یافته است. قیمت 11T پرو نیز نسبت به می 10T‌ پرو افزایش یافته است؛ نسخه پایه می 10T ‌پرو با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگبایت حافظه داخلی، با قیمت ۶۰۰ دلار عرضه می‌شد.

 

شیائومی 11T

image

گوشی شیائومی 11T شباهت زیادی به برادر پرو خود دارد. این گوشی از همان نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده کرده و دوربین آن نیز دقیقا همان دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین تله-ماکرو ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته در نسخه پرو است.

این گوشی اما در زمینه پردازنده با 11T پرو تفاوت دارد. شیائومی در این نسخه از پردازنده مدیاتک دیمنسیتی 1200 الترا استفاده می‌کند که یک پردازنده با لیتوگرافی ۶ نانومتری است. همانطور که می‌دانید، گوشی می 11 نخستین گوشی عرضه شده با پردازنده کوالکام اسنپدراگون 888 بود، بنابراین چیپست دیمنسیتی 1200 الترا قرار گرفته روی این گوشی باید جانشین چیپست قَدَر و شناخته‌ شده‌ای شود.

برای مقایسه این گوشی با می 11، قبلا به تفاوت‌های نمایشگر 11T پرو با آن سری اشاره کردیم که رزولوشن پایین‌تر و اندازه کوچک‌تری دارد. همانند نسخه پرو، این نیز یک پنل ۱۲۰ هرتزی با حساسیت به لمس ۴۸۰ هرتز است. دوربین این گوشی نیز به جز حذف لرزشگیر اپتیکال و کاهش رزولوشن دوربین التراواید از ۱۳ به ۸ مگاپیکسل، تفاوت چندانی با می 11 ندارد. این گوشی از گواهی IP53 برخوردار است که در نوع خود از گوشی می 11 که فاقد هرگونه گواهی مقاومت بود، بهتر به حساب می‌آید.

image

باتری این گوشی ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر را داشته که نسبت به باتری ۴۶۰۰ میلی آمپری می 11، ظرفیت بالاتری دارد. 11T از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی کرده و تنها در ۳۶ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. سرعت شارژ این گوشی دقیقا مشابه می 11 پرو است و تنها شاهد حذف گزینه شارژ بی‌سیم در این گوشی هستیم.

شیائومی 11T یک آپگرید به حساب نیامده و بیشتر یک گزینه خوش قیمت‌تر و با سخت افزار متفاوت نسبت به سری می 11 است. همانطور که پیش از این گفتیم، نسخه پایه گوشی می 11 با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، حدود ۷۵۰ یورو قیمت داشت. گوشی 11T با همین مشخصات، قیمت ۵۰۰ یورو را دارد که حدودا ۳۳ درصد ارزان‌تر از می 11 است. نسخه‌ای از این گوشی با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز با قیمت ۵۵۰ یورو ارائه می‌شود.

در هنگام مقایسه این گوشی با نسل پیشین در سری T، شاهد همان تفاوت‌های نسخه پروی آنها هستیم. نمایشگر IPS LCD ۱۴۴ هرتزی با اندازه ۶.۶۷ اینچ نسل پیشین، جای خود را به یک پنل امولد ۱۲۰ هرتزی داده است. پردازنده مدیاتک دیمنسیتی 1200 الترا نیز با اینکه احتمالا از پس اسنپدراگون 888 بر نمی‌آید، ولی می‌تواند عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون 865 قرار گرفته در گوشی سال گذشته داشته باشد.

در زمینه دوربین، شاهد آپگرید چشمگیرتری هستیم. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی می 10T، جای خود را به یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی داده است؛ هرچند رزولوشن دوربین التراواید همچنان از ۱۳ به ۸ مگاپیکسل کاهش یافته است. سرعت شارژ گوشی نیز دو برابر شده و از ۳۳ وات به ۶۷ وات رسیده است. قیمت این گوشی نیز نسبت به نسل پیشین تغییری نکرده و نسخه پایه می 10T که با ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شد، قیمت ۵۰۰ یورو را داشت.

شیائومی همچنین اعلام کرده که گوشی‌های 11T و 11T‌ پرو تا سه آپدیت اصلی اندروید و ۴ سال آپدیت امنیتی را دریافت خواهند کرد؛ به نظر می‌رسد که این شرکت، حرکات اخیر سازندگان دیگر گوشی‌های اندرویدی مانند سامسونگ در زمینه سیاست آپدیت را الگو قرار داده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

بنیامین

۱۴۰۰/۶/۲۵
فقط شارژر 120 واتی