خانهاخبار
سری آیفون 12 پرو و آیفون XR دیگر ساخته نمی‌شوند

سری آیفون 12 پرو و آیفون XR دیگر ساخته نمی‌شوند

با معرفی آیفون‌های جدید، سه آیفون هم قربانی شدند و دیگر تولید نمی‌شوند تا محصولات جدیدتر جای آن‌ها را بگیرند.
۱۴۰۰/۶/۲۴

مثل هر سال، به محض اینکه آیفون‌های جدید معرفی می‌شوند، تعدادی از آیفون‌های قدیمی برای همیشه شامل توقف تولید شده‌اند. امسال با معرفی سری آیفون 13 و آیفون 13 پرو، دیگر خبری از تولید مدل‌های آیفون 12 پرو، آیفون 12 پرو مکس و آیفون XR نخواهد بود.

با اینکه کمتر از یک سال از عرضه مدل‌های پرو از آیفون 12 می‌گذرد اما خب الان اگر بخواهید سراغ خرید یک آیفون پرو از سایت اپل بروید، فقط می‌توانید گزینه‌های 13 پرو و 13 پرو مکس را انتخاب کنید. البته همین‌ها هم تا جمعه قابل خریداری نیستند و جمعه هفته آینده به بازار عرضه می‌شوند. البته در بازار کشورمان همچنان مدل‌های پرو از آیفون 12 فروخته می‌شود که از موجودی‌های قدیم باقی مانده‌اند.

دیگر آیفونی که از لیست آیفون‌های قابل خریداری از اپل حذف شده، گوشی آیفون XR است که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده بود و از همان ابتدا هم به خاطر داشتن نمایشگر LCD بسیاری به آن خرده می‌گرفتند. آیفون XR در حقیقت نسخه ارزان‌تر از سری آیفون XS بود اما همچنان ویژگی‌های مهمی مثل پردازنده A12، فیس‌آی‌دی نسل دوم و رنگ‌های جذاب را به همراه داشت.

image

به جای مدل‌های حذف شده، مدل‌های جدیدتری جایگزین شده‌اند. برای مثال تا قبل از مراسم دیشب، آیفون XR با قیمت ۴۹۹ دلار توسط اپل فروخته می‌شد اما حالا آیفون 11 معمولی با این قیمت به فروش خواهد رسید. از جمله تغییرات آیفون 11 نسبت به آیفون XR باید به دارا بودن چیپست A13، دوربین الترا واید و دوربین اصلی جدید و شارژدهی بیشتر اشاره کرد. در کنار این گوشی، گوشی‌های آیفون 12 و آیفون 12 مینی هم به ترتیب صد دلار کاهش قیمت داشته‌اند و همچنان به فروش خواهند رسید. در نهایت ارزان‌ترین آیفون اپل یا همان آیفون SE هم همچنان فروخته خواهد شد که قیمت 399 دلاری آن هم هنوز ثابت است.

در مورد آیفون‌های خانواده 13 هم باید بگوییم که تفاوت قیمتی با سری آیفون 12 نداشتند و طبیعتا به مرور زمان که موجودی آن‌ها در بازار هم بیشتر شود، باید قیمت‌هایی یکسان با قیمت مدل‌های کنونی آیفون 12 انتظار داشته باشیم. البته این به شرطی صادق خواهد بود که قیمت دلار هم در بازار کشور ثابت بماند. زمان عرضه سری آیفون 13 هم ۲ مهر ماه اعلام شده که اگر روال سال‌های گذشته ادامه داشته باشد، در هفته دوم مهرماه شاهد ورود این گوشی‌ها به بازار کشور خواهیم بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)