خانهاخبار
اپل از نسل نهم آیپد به همراه پردازنده A13 Bionic رونمایی کرد

اپل از نسل نهم آیپد به همراه پردازنده A13 Bionic رونمایی کرد

در رویداد امشب اپل، این شرکت به عنوان نخستین دستگاه معرفی شده از نسل جدید تبلت آیپد به همراه پردازنده A13 Bionic رونمایی کرد.
۱۴۰۰/۶/۲۳

جدیدترین رویداد شرکت اپل در حال برگزاری است و نخستین دستگاه معرفی شده در این مراسم، نسل جدید تبلت آیپد است. این نسخه که نهمین نسل از آیپد به حساب می‌آید، پردازنده A13 Bionic را به همراه داشته و دوربین سلفی جدید ۱۲ مگاپیکسلی آن، از قابلیت سنتر استیج که در سال گذشته و کنار آیپد پرو معرفی شد نیز پشتیبانی می‌کند.

image

نسل نهم آیپد پرو، از نظر ظاهری شباهت زیادی با نسل‌های پیشین دارد و همان دکمه هوم، حاشیه‌هایی که این روز‌ها کمی قدیمی به نظر می‌رسند، دوربین سلفی در حاشیه بالایی نمایشگر و پورت لایتنینگ در آن به چشم می‌خورند.

اپل می‌گوید که پردازنده به کار رفته در این مدل، حدود ۲۰ درصد از پردازنده به کار رفته در نسل پیشین سریع‌تر است. نمایشگر ۱۰.۲ اینچی این تبلت اندازه و رزولوشن نسل پیشین را حفظ کرده ولی حالا از تکنولوژی True Tone‌ پشتیبانی می‌کند. این تکنولوژی به نمایشگر اجازه می‌دهد تا دمای رنگ‌ها را با نور محیط تنظیم کند.

image

 

نسل نهم آیپد به همراه سیستم عامل iPad OS 15 که در اوایل امسال معرفی شده بود، عرضه می‌شود. این نسخه، بهبود‌هایی برای هوم اسکرین آیپد و مولتی تسکینگ را به همراه داشته و امکان مرتب سازی بهتر اپلیکیشن‌ها نیز در آن دیده می‌شود.

مدل پایه آیپد بیشترین طرفدار را در بین کاربران دارد و مقرون به صرفه ترین دستگاه در بین تبلت‌های اپل است. در سال جاری، اپل حافظه داخلی نسخه پایه این تبلت را به ۶۴ گیگابایت افزایش داده ولی قیمت پایه ۳۲۹ دلاری آن را نگه داشته است.

image

 

این مدل از آیپد از نسل اول قلم استایلس اپل پنسل و اپل اسمارت کیبورد نیز پشتیبانی می‌کند. این تبلت در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری در دسترس بوده و پیش فروش آن از امروز، ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) آغاز می‌شود. نسل نهم آیپد از هفته آینده روانه بازار خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)