خانهاخبار
شیائومی طرح مفهومی عینک هوشمند خود را با نمایشگر MicroLED معرفی کرد

شیائومی طرح مفهومی عینک هوشمند خود را با نمایشگر MicroLED معرفی کرد

شیائومی عینک هوشمند خود را در قالب طرح مفهومی یک دستگاه پوشیدنی معرفی کرد.
۱۴۰۰/۶/۲۳

شیائومی فردا (۲۴ شهریور) قصد دارد طی مراسمی از محصولات جدید خود شامل چند گوشی هوشمند و چند تبلت رونمایی کند. با این‌حال این شرکت پیش از این رویداد، از رونمایی یک عینک هوشمند خبر داده که به فناوری واقعیت افزوده مجهز خواهد بود. شیائومی می‌توانست این عینک را در مراسم فردا رونمایی کند، مگر اینکه بخواهد توجهات مردم نسبت به مراسم امروز اپل (معرفی آیفون های جدید) را بدزدد!

مشخصات فنی این محصول روی کاغذ بسیار جذاب است و همانطور که مشاهده می‌کنید شکل ظاهری آن هم به یک عینک معمولی شباهت دارد. این عینک هوشمند ۵۱ گرم وزن دارد و امکان نمایش اعلان‌‌ها به کاربر را دارد. از دیگر ویژگی‌های این عینک می‌توان به قابلیت برقراری تماس، کمک به مسیریابی، گرفتن عکس و ترجمه‌ زنده‌ متون، آن‌هم درست جلوی چشمان کاربر اشاره کرد.

image

این عینک هوشمند از نمایشگر MicroLED با نور پس زمینه بهره می‌برد و اندازه تراشه نمایشگر آن فقط ۲.۴ در ۲.۰۲ میلی متر است که تقریبا ابعادی در اندازه دانه برنج دارد. همچنین ابعاد هر پیکسل آن ۴ میکرومتر گزارش شده. نمایشگر عینک در قاب آن جای گرفته و در واقع پنل تک رنگ فوق‌العاده کم‌مصرف MicroLED است. این پنل می‌تواند تا ۲ میلیون نیت روشنایی داشته باشد اما اینطور نیست که به چشم آسیب بزند. درواقع این میزان از روشنایی برای زمان‌هایی در نظر گرفته شده که در نور مستقیم آفتاب هستید و وقتی که نور از این پنل نمایشگر به چشم هم برسد، به اندازه ۲ میلیون نیت روشن نیست.

نمایشگر MicroLED از فناوری هدایت موج نوری بهره می‌برد که امکان تغییر مسیر نور را تا ۱۸۰ درجه فراهم می‌کند. این تکنولوژی همچنین پرتوهای نور را از طریق ساختار شبکه‌ایِ میکروسکوپی لنز، با دقت به چشم انسان هدایت می‌کند. این ساختار روی سطح داخلی لنز عینک قرار گرفته و باعث می‌شود نور به صورت منحصر به فردی از طریق پرتوهای بی‌شمار نور شکسته شود تا چشم بتواند بدون نیاز به سیستم‌ پیچیده چند لنز، تصویر کاملی را مشاهده کند.

نحوه تعامل اصلی کاربر با عینک هوشمند شیائومی از طریق XiaoAI خواهد بود. این عینک تنها اعلان‌های مهم را جلوی چشمانتان قرار می‌دهد و با هر لایک اینستاگرام شما را آزار نخواهد داد!  از جمله اعلان‌هایی که این دستیار هوشمند اجازه‌ی نمایش آن را به کاربر می‌دهد می‌توان به اطلاعات مربوط به سیستم‌های هوشمند هوشمند خانگی، اطلاعات اپلیکیشن‌های آفیس و پیام‌هایی که از جانب مخاطبان پراهمیت ارسال شده‌اند اشاره کرد.

image

این عینک به میکروفون و بلندگوی دوگانه‌ی مجهز شده و بنابراین امکان برقراری تماس را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. یک دوربین ۵ مگاپیکسلی نیز در لبه‌ی جلویی این محصول تعبیه شده است. از دیگر ویژگی‌های عینک هوشمند شیائومی می‌توان به قابلیت تبدیل صوت به متن و ترجمه‌ی زنده‌ اشاره کرد.

برای فراهم کردن تمام این قابلیت‌ها، شیائومی از یک پردازنده چهارهسته‌ای آرم استفاده کرده است. یک باتری، تاچ‌پد، ماژول‌های بلوتوث و وای‌فای و همچنین یک نسخه خاص از اندروید نیز همگی در عینک هوشمند شیائومی وجود دارند.

در پایان، این تنها یک کانسپت است که تایید می‌کند شیائومی با جدیت در حال کار روی یک عینک هوشمند برای عرضه انبوه به بازار است. قطعا این محصولی که میبینیم، نسخه نهایی نیست که روزی خواهیم توانست خریداری کنیم اما دریچه‌ای رو به آینده به حساب می‌آید. امیدواریم که چنین محصولی هیجان انگیزی، زودتر از برنامه‌ریزی‌های شیائومی برای عرضه به بازار آماده شود. شما در مورد این عینک هوشمند چه فکر می‌کنید؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)