خانهاخبار
100 میلیون دستگاه به سیستم عامل هارمونی به‌روزرسانی شده‌اند

100 میلیون دستگاه به سیستم عامل هارمونی به‌روزرسانی شده‌اند

سیستم عامل اختصاصی هواوی رشدی بسیار زیاد داشته‌ است
۱۴۰۰/۶/۲۳

ده روز پیش بود که سیستم عامل اختصاصی هواوی، هارمونی 2.0، به عدد حیرت‌انگیر 90 میلیون کاربر رسید و توانست امید‌ها را برای موفقیت خود زنده نگه دارد. ولی دیروز هارمونی 2.0 توانست با رشدی عجیب به 100 میلیون کاربر فعال برسد و هواوی را یک قدم به هدفش یعنی 300 میلیون کاربر فعال نزدیک کند. این دستگاه‌هایی که هارمونی را دریافت کرده‌اند، قبلا اندورید را اجرا می‌کردند ولی کاربران آنها تصمیم گرفتند به سیستم عامل هارمونی کوچ کنند.

شایان ذکر است که هواوی در حال حاضر در حال استخدام ازمایش‌کنندگان بتا برای تست دستگاه‌های بعدی هارمونی 2.0 است که در واقع موج ششم به‌روزرسانی هامونی محسوب می‌شود.در واقع، این به‌روزرسانی‌های جمعی دستگاه‌ها و پی در پی باعث می‌شود که آمار نصب هارمونی 2.0 به طور ناگهان افزایش یابد. به نظر می‌رسد هواوی برنامه دارد بیش از 100 دستگاه دیگر را به سیستم عامل هارمونی ارتقا دهد که البته این پروسه به احتمال زیاد تا سال 2022 طول خواهد کشید. 

image

 

در حال حاضر در مجموع 106 دستگاه به برای به‌روزرسانی به سیستم عامل هارمونی سازگار هستند که 75 مدل از آنها شامل گوشی‌های هوشمندی مانند سری‌های P40، میت 40 و میت 30 می‌شود. سایر پرچمداران قدیمی هواوی مانند سری P20 و سری میت 10 و همچنین نووا 5i و 4e نیز به اخیرا به لیست 106 دستگاه سازگار با هارمونی اضافه شده‌اند. به علاوه، هواوی در حال تست و اضافه کردن مدل‌های بیشتری به بتای عمومی هارمونی است و همینطور یک ازمایش داخلی نیز برای افزودن دستگاه‌های بیشتر به لیست در حال انجام است.

البته باید در نظر داشت که این 100 میلیون کاربر تنها دستگاه‌هایی هستند که به سیستم عامل هارمونی 2.0 به‌روز شده اند. در واقع، گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند جدیدی وجود دارند که با سیستم عامل هارمونی عرضه شده‌اند یا عرضه خواهند شد. پس می‌توان انتظار داشت که آمار کلی سیستم عامل هارمونی در آینده حتی بیشتر نیز شود. از آن سو، سیستم عامل هارمونی در سایر گجت‌های هوشمند مانند تلویزیون‌های هوشمند و یا گجت‌های برپایه اینترنت نیز اجرا خواهد شد. اخرین نمونه این دستگاه‌ها، جدیدترین پرینتر لیزری هواوی است که به این سیستم عامل مجهز شده است. 

image

 

هارمونی پیش از آنکه یک سیستم عامل باشد، به نظر می‌رسد بیشتر به یک پلتفرم شبیه است. هواوی با عرضه هارمونی قصد دارد اتصال بین دستگاه‌های مختلف به راحت‌ترین شکل ممکن انجام شوند و همه دستگاه‌های مجهر به هارمونی به طوری یکپارچه شوند. همچنین سایر توسعه‌دهندگان ترد پارتی یا شخص سوم نیز می‌توانند دستگاه‌های خود را برای هارمونی سازگار کنند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)