خانهاخبار
اولین توضیحات شیائومی درباره لاک شدن گوشی‌هایش در ایران و سایر کشورها

اولین توضیحات شیائومی درباره لاک شدن گوشی‌هایش در ایران و سایر کشورها

خبرگزاری Global Times چین، مصاحبه‌ای با شیائومی داشته که در آن برخی جنبه‌های اقدام اخیر شیائومی مبنی بر لاک شدن گوشی‌های این شرکت روشن شده است.
۱۴۰۰/۶/۲۲

در هفته اخیر یک خبری که حسابی سر و صدا کرده، مربوط به این می‌شد که شیائومی می‌خواهد گوشی‌های فعال در ایران را غیر فعال کند! البته این اقدام محدود به ایران نبود و گفته شد که گوشی‌های شیائومی در کشور‌های کوبا، ایران، سوریه، کره شمالی، سودان و کریمه شامل این موضوع خواهند شد. حالا شرکت شیائومی در مصاحبه با خبرگزاری Global Times، جزئیات بیشتری از این اقدام خود اعلام کرده است.

سخنگوی شیائومی، ماجرا را اینطور بیان کرده که شیائومی می‌خواهد از بازارهای خاکستری که برای فروش محصولاتش در کشورهای بَن شده به وجود آمده، جلوگیری کند و در همین راستا، حافظ حریم خصوصی کاربرانش در این کشور‌ها هم باشد! به طور مشخص گفته شده که سیاست‌های عرضه محصول در شیائومی، این اجازه را به مشتریانش نمی‌دهد که گوشی‌ها را به کشورهای مسدود شده صادر (بخوانید قاچاق) کنند. 

این صحبت‌ها هنوز آن توضیحاتی نیستند که از شیائومی انتظار داریم در رابطه با این موضوع بشنویم. گنگ بودن و مبهم بودن این صحبت‌ها هم باعث شده تا برخی رسانه‌ها، دلیل اصلی این اقدام شیائومی را به فشاری که از طرف آمریکا به این شرکت وارد شده عنوان کنند و منبع اصلی را در واشنگتن ببینند.

image

در بخشی دیگر از توضیحات این شرکت در مصاحبه با Global Times آورده شده که این اقدام شیائومی و گوشی‌های مسدود شده، «موقتی» بوده است و هدف هم تحقیقات بیشتر در این زمینه برای جلوگیری از قاچاق گوشی‌هایش به کشور‌های گفته شده عنوان شد. جالب‌تر اینکه آن‌ها در بیانیه خود به گلوبال تایمز گفته‌اند که «این تحقیقات نتایج بسیار مهمی هم داشته و حالا گوشی‌هایی که لاک شده بودند، می‌توانند آنلاک شوند».

شیائومی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ موفق شد عنوان دومین تولید کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در دنیا را برای اولین بار در تاریخش تصاحب کند. با همه این تفاسیر هنوز هم مشخص نیست که آیا در آینده شاهد لاک شدن دوباره گوشی‌های شیائومی در کشورهای گفته شده خواهیم بود یا نه. مشخصا شیائومی باید بیانیه عمومی‌تری در این رابطه مشخص کند تا تکلیف کاربرانش در این کشورها را روشن کند. شما در این زمینه چه فکر می‌کنید؟ آیا گوشی شما هم در چند روز اخیر توسط شیائومی لاک و از دسترس خارج شد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)