خانهاخبار
مروری کوتاه بر آنچه از آیفون 13 انتظار داریم

مروری کوتاه بر آنچه از آیفون 13 انتظار داریم

در این مطلب کوتاه به بررسی اخبار پیرامون آیفون 13 خواهیم پرداخت
۱۴۰۰/۶/۲۳

همانطور که می‌دانیم، اپل قرار است از جدیدترین نسل آیفون‌ یعنی سری آیفون 13 در روز سه‌شنبه 23 شهریور رونمایی کند. بنابر برخی گزارش‌ها، عرضه جهانی آیفون 13 تنها مدتی بعد از معرفی آن شروع خواهد شد و  کاربران و طرفداران این غول فناوری می‌توانند سری آیفون 13 را خریداری کنند. مشخصات، ظاهر و طراحی سری آیفون 13 متشکل از آیفون 13، آیفون 13 مینی، آیفون 13 پرو و پرو مکس طی چندماه گذشته توسط منابع خبری بسیاری در دسترس کاربران قرار گرفته است و اکنون تصویری کلی از سری آیفون 13 در دست داریم. به علاوه، تصاویر زیادی نیز از سری آیفون 13 منتشر شده که به عنوان مثال ناچ باز‌طراحی شده آن را به خوبی نشان می‌دهد. 

image

 

در این مقاله کوتاه، به طور خلاصه‌وار تمام اخبار پیرامون سری آیفون 13 را مرور خواهیم کرد تا بتوانیم تصویری کلی از سری آیفون 13 برای کاربران خوب جی اس ام شکل دهیم:

زمان معرفی: 23 شهریور

هفته پیش بود که اپل دعوت‌نامه رسمی شرکت در مراسم رونمایی از محصولات خود را برای خبرنگاران ارسال کرد و به طور غیر رسمی روز 23 شهریور را برای رونمایی از محصولات خود را تایید کرد. در ادامه اما در روز 16 شهریور اپل با انتشار تصویری به طور رسمی زمان برگزاری مراسم رونمایی از جدیدترین محصولات خود را تایید کرد و آن را California Streaming یا کالیفرنیا پخش می‌کند نامید.

قیمت

برخی از شایعات ابراز داشته‌اند که اپل برای حفظ فضای رقابتی قیمت‌ها افزایش قیمت محسوسی را نسبت به برچسب قیمتی سری آیفون 12 در قیمت سری آیفون 13 اعمال نخواهد کرد. بنابراین می‌توان انتظار داشت سری آیفون 13 با قیمت پایه 699 دلار (قیمت آیفون 12 مینی) و قیمت نهایی 1099 دلار (قیمت آیفون 12 پرو مکس) به فروش رسد. اما براساس دسته دیگری از شایعات، یه دلیل قیمت تمام‌شده بالای ساخت سری آیفون 13 اپل جدیدترین نسل آیفون را با برچسب قیمتی بیشتری نسبت به نسل قبل عرضه خواهد کرد.

طراحی

به نظر می‌رسد اپل از طراحی سری آیفون 12 راضی است و قرار نیست طراحی آیفون 13 را دستخوش تحولی بنیادین کند. بنابراین نمی‌توان انتظار تغییراتی بزرگ را در نسل جدید آیفون داشت. اما براساس اخبار رسیده، اپل قرار است تغییراتی را در قاب پشتی اعمال کند و دوربین‌ها در دو مدل ارزان‌تر آیفون یعنی آیفون 13 و آیفون 13 مینی قرار است به صورت اریب قرار بگیرند. به علاوه، سری آیفون 13 از ناچ کوچک‌تری بهره می‌برد و حتی نحوه قرارگیری سنسورها نیز عوض شده است. 

image

 

رنگبندی

اپل قرار است سری آیفون 13 را با رنگبندی جدید از جمله صورتی و نارنجی عرضه شود تا تنوع خوبی را در بخش رنگبندی آیفون 13 شاهد باشیم. در کنار این رنگبندی جدید، رنگ‌های بنفش، سفید و مشکی نیز قرار دارد. 

image

 

نمایشگر

براساس شایعات منتشر شده، سری آیفون 13 از اندازه و رزولوشن تصویر مشابه نسل قبلی یعنی آیفون 12 بهره خواهد برد ولی مدل‌های پرمیوم سری آیفون 13 یعنی آیفون 13 پرو و پرو مکس قرار است از نمایشگر فوق‌العاده 120 هرتزی عرضه شوند تا فاصله مدل‌های پرمیوم آیفون 13 یا دو نسخه معمولی آن بیش از بیش حس شود. نمایشگر 120 هرتزی آیفون 13 پرو و پرو مکس تصویر روان‌تر و عملکرد بهتری را نسبت به نسل‌های قبلی آیفون را به همراه خواهد داشت. از دیگر مشخصات سری آیفون 13 می‌توان به قابلیت نمایشگر همیشه روشن اشاره کرد. 

image

 

دوربین

دوربین شاید یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سری آیفون 13 است که نوید تغییراتی مثبت را می‌دهد. به عنوان مثال، آیفون 13 پرو و پرو مکس به احتمال زیاد مجهز به دوربین‌های فوق عریض و تله‌فوتو بهبودیافته خواهند بود. به علاوه، انتظار می‌رود هر چهار مدل آیفون 13 از سنسور لایدار (LiDar) که برای بهبود قابلیت تشخیص عمق کاربرد دارد بهره ببرند. البته شایعه‌ای که اخیرا منتشر شده بود به این سنسور لایدار اشاره نکرده بود، پس نمی‌توان درباره وجود سنسور لایدار در سری ایفون 13 با قطعیت اظهار نظر کرد. همچنین انتظار می‌رود عملکرد فیلمبرداری در سری آیفون 13 نیز بهبودهایی را به همراه داشته باشد به خصوص قابلیت ضبط ویدیو‌های با حالت پرتره به دوربین آیفون 13 اضافه شده است. 

image

 

مشخصات سخت‌افزاری

در بخش سخت‌افزار، تمامی مدل‌های آیفون 13 از تراشه A15 بهره خواهند برد که براساس گزارش‌های منتشر شده علی‌رغم عملکرد عالی پردازشی، شاید پیشرفت چندانی را نسبت به نسل قبلی خود را به همراه نداشته باشد. همچنین چندین و چند شایعه ابراز داشته‌اند که اپل قرار است برای اولین بار در تاریخ آیفون، آیفونی با حافظه داخلی 1 ترابایتی عرضه کند که شاید در نوع خود حرکتی انقلابی باشد. 

image

 

باتری

اگر شایعات پیرامون باتری سری آیفون 13 درست باشند، باید منتظر باتری حجیم‌تری تسبت به سری آیفون 12 را در آیفون‌های سال 2021 شاهد باشیم. در این راستا، شایعه شده است که آیفون 13 از باتری 3095 میلی‌امپر ساعتی تغذیه خواهد کرد در حالی که باتری آیفون 12 تنها 2805 میلی‌امپر ساعت بود. به هر روی، به نظر می‌رسد طرفداران اپل منتظر آیفونی با عمر باتری بیشتر هستند.

در ادامه می‌توانید خلاصه‌ای از مشخصات سری آیفون 13 را در مقایسه با یکدیگر ببینید:

image

منبع تصویر: TechRadar

 

در نهایت باید اشاره کرد که مراسم رونمایی از محصولات اپل در روز 23 شهریور و یا 14 سپتامبر برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود در روز 2 مهر فروش جهانی آن اغاز شود. 

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)