خانهاخبار
گوشی ویوو X70 پرو پلاس به همراه پردازنده اسنپدراگون +888 معرفی شد

گوشی ویوو X70 پرو پلاس به همراه پردازنده اسنپدراگون +888 معرفی شد

شرکت ویوو در رویداد امروز خود از سه گوشی خانواده X70 رونمایی کرد که قدرتمندترین آنها، ویوو X70 پرو پلاس است که در این مطلب شناخت بهتری نسبت به آن پیدا می‌کنیم.
۱۴۰۰/۶/۱۹

شرکت ویوو در رویداد امروز خود از جدیدترین گوشی‌های با تمرکز روی دوربین سری X رونمایی کرد. سه مدل ویوو X70، X70 پرو و X70 پرو پلاس در این مراسم معرفی شدند که از لنز‌های زایس استفاده کرده و مشخصا، قدرتمندترین آنها گوشی X70 پرو پلاس است. این گوشی از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 888+ بهره برده و نمایشگر، دوربین و ظرفیت باتری آن نیز نسبت به مدل X60 پرو پلاس که در ماه ژانویه به بازار آمد، بهبود‌هایی جدی یافته‌اند.

image

 

شاید خیره کننده‌ترین تفاوت نسبت به نسل قبل، نمایشگر این گوشی باشد. ویوو X70 پرو پلاس از نمایشگر امولد ۶.۷۸ با رزولوشن ۱۴۴۰×۳۲۰۰ و پشتیبانی از HDR استفاده می‌کند. این پنل از مدل E5 ساخته شده توسط شرکت سامسونگ بوده و از نوع LTPO است؛ یعنی می‌تواند نرخ نوسازی متغییر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز را داشته باشد. حساسیت این نمایشگر به لمس نیز ۳۰۰ هرتز بوده و مصرف انرژی پنل E5 تقریبا ۲۵ درصد کمتر از نسل پیشین یعنی E4 است.

ظرفیت باتری این گوشی نیز از ۴۲۰۰ میلی آمپر که در X60 پرو پلاس شاهد آن بودیم، به ۴۵۰۰ میلی آمپر افزایش یافته و همچنان از شارژ سریع ۵۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی بر خلاف نسل پیشین، از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی کرده که با سرعت ۵۰ وات، تفاوت چندانی با شارژ معمولی ندارد.

در زمینه عملکرد، گوشی X60 پرو پلاس که در ماه ژانویه عرضه شده بود، در بین گوشی‌های با پردازنده اسنپدراگون 888 موفق به کسب نتایج خوبی شد؛ حالا نسل جدید این گوشی یا همان X70 پرو پلاس، با پردازنده جدیدتر اسنپدراگون 888+ عرضه شده که عملکرد بهتری نسبت به نسخه قبلی دارد. کلاک اسپید هسته اصلی این پردازنده ۲.۹۹۵ گیگاهرتز بوده که در مقایسه با ۲.۸۴ گیگاهرتز نسل پیشین افزایش یافته و موتور هوش مصنوعی نیز بهبود عملکرد ۲۰ درصدی داشته است.

image

 

دوربین این گوشی نیز کیفیت بسیار خوبی دارد؛ هر چند نسبت به نسل پیشین، تغییر چندان زیادی نکرده است. ویوو X70 پرو پلاس از سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ GN1 استفاده می‌کند که دارای پیکسل‌هایی به اندازه ۱.۲ میکرومتر است؛ این پیکسل‌ها پس از ترکیب با یکدیگر سایز ۲.۴ میکرومتر را پیدا می‌کنند. میزان گشودگی لنز این دوربین، f/1.57 است. دوربین التراواید این گوشی نیز کیفیت ۴۸ مگاپیکسلی داشته و از سنسور IMX598 سونی بهره می‌برد. این سنسور اندازه ۲.۰/۱ اینچی را دارد و زاویه دید آن، ۱۱۴ درجه است.

سپس نوبت به دو ماژول دوربین تله فوتو می‌رسد؛ یکی از آنها لنز ۱۲۵ میلی متری پریسکوپی با زوم ۵ برابر و رزولوشن ۸ مگاپیکسل را دارد و دیگری، دوربین مخصوص پرتره ۵۰ میلی متری است که از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی f/1.6 استفاده می‌کند. همه دوربین‌ها از لرزشگیر اپتیکال و الکترونیک نیز پشتیبانی می‌کنند.

این لنز‌ها که توسط زایس ساخته شده‌اند، دارای پوشش مخصوص ضد انعکاس این شرکت نیز هستند. این گوشی از پردازنده عکس مخصوص ویوو که V1 نام دارد نیز استفاده می‌کند که وظیفه پردازش عکس‌ها و بهبود کیفیت آنها با هوش مصنوعی را به همراه دارد و مصرف انرژی آن نیز به نسبت چیپست اصلی بسیار کمتر است.

image

 

این گوشی گواهی IP68 را دریافت کرده و در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است که بهبودی جدی نسبت به نسل پیشین محسوب می‌شود که فاقد این قابلیت بود. این گوشی در پشت خود از جنس چرم مصنوعی استفاده کرده که در رنگ‌های آبی و نارنجی قابل تهیه است. نسخه‌ای دیگر نیز با رنگ مشکی وجود دارد.

این گوشی در نسخه‌هایی با رم سریع چهار کاناله LPDDR5 ۸ یا ۱۲ گیگابایتی روانه بازار می‌شود. حافظه داخلی آن از نوع UFS 3.1 بوده و X70 پرو پلاس در نسخه‌هایی با ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل خرید است. این گوشی‌ها حداقل در کشور چین، با رابط کاربری Origin OS 1.0 و سیستم عامل اندروید 11 عرضه می‌شوند.

image

 

فروش گوشی ویوو X70 پرو پلاس در کشور چین از انتهای این ماه آغاز می‌شود. نسخه پایه این گوشی که به همراه ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود، قیمتی معادل ۵۵۰۰ یوآن (حدود ۸۵۰ دلار / ۷۲۰ یورو) را دارد. نسخه با رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت قیمت ۶۰۰۰ یوآن (حدود ۹۳۰ دلار) را داشته و گران‌ترین نسخه نیز با رم ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی با قیمت ۷۰۰۰ یوآن (حدود ۱۰۸۴ دلار) روانه بازار می‌شود.

image

 

بگذارید در انتها نگاهی نیز به دو گوشی دیگر این خانواده جهت مقایسه با X70 پرو پلاس بیاندازیم. گوشی ویوو X70 پرو با پردازنده سامسونگ اگزینوس 1080 استفاده کرده و نمایشگر ۶.۵۶ اینچی آن، رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را دارد. دوربین اصلی این گوشی کیفیت ۵۰ مگاپیکسل را داشته و یک دوریبن التراواید ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و همچنین دوربین با لنز پریسکوپی ۸ مگاپیکسلی نیز آن را همراهی می‌کنند. این گوشی از شارژ سریع ۴۴ واتی نیز پشتیبانی می‌کند و قیمت آن نیز از ۴۳۰۰ یوآن (حدود ۶۶۶ دلار)، آغاز می‌شود.

 

گوشی ویوو X70 اما از پردازنده مدیاتک دیمنسیتی 1200 بهره برده و نمایشگر آن مشابه نسخه پرو است. کیفیت دوربین اصلی آن اما کمی کاهش یافته و به ۴۰ مگاپیکسل رسیده است؛ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی التراواید و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی پریسکوپی نیز آن را همراهی می‌کنند. این گوشی نیز به مانند نسخه پرو از شارژ سریع ۴۴ واتی پشتیبانی می‌کند. قیمت نسخه پایه ویوو X70، ۳۷۰۰ یوآن (حدود ۵۷۳ دلار) است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)