خانهاخبار
جان پراسر اولین رندرها از آیفون 14 را منتشر کرد؛ بدون ناچ و با طراحی آیفون 4!

جان پراسر اولین رندرها از آیفون 14 را منتشر کرد؛ بدون ناچ و با طراحی آیفون 4!

اپل می‌خواهد با آوردن طراحی آیفون 4 به آیفون سال بعد، هرطور شده شما را برای خرید این محصول برانگیزد.
۱۴۰۰/۶/۱۷

ساعاتی پیش، جان پراسر که در یک سال اخیر با لو دادن اطلاعات گجت‌های معرفی نشده برای خودش حسابی کسب شهرت کرده، اولین تصاویر رندر از گوشی سال آینده اپل، یعنی آیفون 14 را منتشر کرد. این عکس‌ها، جزئیات طراحی این گوشی را نشان می‌دهند که جان پراسر و تیمش، آن‌ها را از روی عکس‌های واقعی که از این گوشی به دست‌شان رسیده ساخته‌اند.

این درحالی است که شب گذشته اپل از برگزاری مراسم بعدی خودش در تاریخ ۲۳ شهریور خبر داده بود که انتظار داریم آیفون 13 در آن معرفی شود. تصاویر رندر منتشر شده هم نشان می‌دهند که آیفون 14 قرار است بالاخره ناچ را کنار بگذارد و با دوربین سلفی پانچ هول عرضه شود. همچنین طراحی این گوشی هم تا حد زیادی شبیه به آیفون 4 خواهد بود.

image

 

جان پراسر می‌گوید دلیلی که اپل سراغ این طراحی برای گوشی بعدی خود خواهد رفت این است که بتواند شکایت کاربرانش را پاسخ دهد. کاربران زیادی هستند که ناچ را یک نقطه ضعف در طراحی آیفون‌ها می‌دانند که حتی در نسل بعدی که هفته آینده معرفی می‌شود هم همچنان حاضر خواهد بود؛ البته کمی کوچک‌تر. اما با این طراحی جدید، نه تنها دیگر ناچ وجود ندارد بلکه بیرون زدگی دوربین هم به طور کامل رفع شده تا سطح پشتی گوشی کاملا صاف و یک‌دست شده باشد. 

یک نکته دیگر که درباره این تصاویر باید بدانید، این است که این رندرها بر اساس نسخه طلایی رنگ این گوشی ساخته شده‌اند و باقی رنگ‌های به اشتراک گذاشته شده، ممکن است در محصول نهایی حاضر نباشند. نکته بعدی هم این است که این تصاویر مربوط به مدل آیفون 14 پرو مکس هستند و ممکن است مدل‌های دیگر، طراحی متفاوت یا جزئیات متفاوتی در طراحی خود داشته باشند.

چیزی که بیشتر از همه ما را یاد آیفون 4 می‌اندازد، بازگشت دکمه‌های دایره‌ای شکل برای کم و زیاد کردن صداست. فریم استیل هم گفته شده که در این گوشی جای خود را به فریم تیتانیومی می‌دهد که پوشش مات دارد تا بیشتر شبیه به آیفون 4 باشد. شیشه‌های پشتی و جلویی هم از این فریم تیتانیومی بیرون زده‌اند تا باردیگر شبیه به گوشی افسانه‌ای آیفون 4 باشند.

البته این را هم باید بدانید که جان پراسر همیشه در شایعه‌هایی که گفته سابقه خوبی نداشته است. بزرگ‌ترین مثال آن هم مراسم WWDC امسال است که او گفته بود در این مراسم «حتما» شاهد معرفی مک بوک پرو 14 و 16 اینچی جدید خواهیم بود که این چنین نشد. اما خب در مورد لو دادن تصاویر این چنینی و این رندرها، سابقه قابل قبولی دارد. بارزترین نمونه آن، رندرهای پیکسل 6 بود که درست از آب درآمدند.

این یعنی هنوز نمی‌توان با تایید صد درصدی گفت که آیفون 14 مشابه عکس‌های بالا خواهند بود اما بعید هم نیست شاهد این طراحی باشیم. در مورد خود آیفون 14 نیز باید بگوییم که این اولین بار نیست که شایعه‌ای در مورد آن می‌شنویم؛ پیش‌تر مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور اپلی گفته بود که اپل در آیفون 14 از دوربین 48 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد تا بتواند فیلم‌برداری 8K را به آیفون سال 2022 بیاورد.

شایعه بعدی که شنیده می‌شود نیز این است که اپل قصد دارد پورت را از آیفون 14 حذف کند اما حداقل در این تصاویر که جان پراسر گفته همچنان پورت لایتنینگ حضور خواهد داشت. شما در مورد این عکس‌ها چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)