خانهاخبار
سامسونگ به احتمال زیاد تا سال 2025 سنسور 576 مگاپیکسلی به بازار عرضه کند!

سامسونگ به احتمال زیاد تا سال 2025 سنسور 576 مگاپیکسلی به بازار عرضه کند!

گفته می‌شود که سامسونگ روی سنسور دوربین 576 مگاپیکسلی کار می‌کند. این سنسور می‌تواند در سال 2025 برای اولین بار به نمایش درآید.
۱۴۰۰/۶/۱۸

سامسونگ چندی پیش پیشتاز جنگ‌های مگاپیکسلی بود و چند روز پیش یک دوربین جدید 200 مگاپیکسلی معرفی کرد. با این حال، این شرکت قصد دارد در اینجا متوقف شود. سال گذشته اعلام کرد برنامه دارد تا دوربین‌های 600 مگاپیکسلی را به بازار عرضه کند. با توجه به اسلایدی در کنفرانس Image Sensor World نمایش داده، این واقعیت تنها چند سال با ما فاصله دارد.

According to a slide presented at the SEMI Europe Summit by Samsung’s senior automotive sensor VP, Haechang Lee, Samsung plans to introduce 576MP sensors to the market by 2025.

با توجه به اسلاید ارائه شده در اجلاس SEMI Europe توسط مدیر ارشد بخش سنسورهای سامسونگ، این شرکت در برنامه دارد که سنسور ۵۷۶ مگاپیکسلی خود را تا سال ۲۰۲۵ به بازار ارائه کند. جزئیات دقیق این سنسور ناشناخته باقی مانده اما سامسونگ قبلاً 500 مگاپیکسل را به عنوان وضوحی معادل چشم انسان تخمین زده بود.

image

 

پیش از اینکه در مورد دوربین 600 مگاپیکسلی در پرچمدار بعدی خودتان هیجان‌زده شوید، باید بگوییم که سامسونگ پیش‌تر از استفاده از این سنسورها در خودروها، واقعیت مجازی و درون‌ها صحبت کرده بود. البته این معنایش آن نیست که سنسورهایی با رزولوشن موبایل در دست توسعه قرار ندارند؛ آنطور که شنیده شده این شرکت سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی برای گوشی‌های هوشمند هم توسعه خواهد داد.

برای تکمیل این ماجرا هم باید بگوییم که سامسونگ از همین حالا سعی کرده تا از چالش‌های بزرگ کردن سنسورهای تصویر‌برداری روی گوشی‌های هوشمند بربیاید. این شرکت به دنبال این است تا بتواند اندازه سنسورهای موبایلی را بزرگ‌تر کند، بدون اینکه لازم باشد ضخامت ماژول دوربین افزایش پیدا کند. البته از پس این چالش هم برآید، چالش بعدی قدرت پردازشی است که پردازنده‌ها باید برای این سنسورهای مگاپیکسل بالا داشته باشند!

در هر صورت، سنسور 576 مگاپیکسلی سامسونگ هر کاربردی که داشته باشد، تنها چهار سال با ما فاصله دارد. شما در مورد این خبر چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

آرش

۱۴۰۰/۶/۱۹
بعد هواوی میاد یه دوربین 40 مگاپیکسلی میزاره رو 'گوشیش با اختلاف بهتر از این دوربین میشه :)))