خانهاخبار
اخطار جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به Coinbase!

اخطار جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به Coinbase!

کمیسیون بورس و اوراق بهادار به Coinbase Global Inc در مورد راه‌اندازی محصولی که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد از دارایی‌های رمزارزی خود سود کسب کنند، هشدار داد
۱۴۰۰/۶/۱۷

به گزارش کوین‌دسک، صرافی رمزارز کوین ‌بیس اعلام کرده است کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا این صرافی را تهدید کرده است که از محصول عرضه نشده وام‌دهی کوین ‌بیس شکایت خواهد کرد.

صرافی کوین بیس که قصد داشت با ارائه قابلیتی جدید به مالکان استیبل کوین یواس‌دی‌سی (USDC) سود ۴ درصد تحویل دهد با تهدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مواجه شده است. بورس آمریکا اعلام کرد اگر طرح موسوم به «لند» اجرایی شود از کوین بیس شکایت می‌کند.

کوین بیس گفت که تقریبا شش ماه با SEC در مورد برنامه خود در حال مذاکره بوده است. علیرغم این مذاکرات جاری، کوین ‌بیس بیان داشته است کمیسیون SEC، اخطار (Wells Notice) صادر کرده است.

اعلان یا نامه اخطار (Wells Notice)، روش رسمی قانونگذار برای اعلام این موضوع است که علیه شرکت یا کارمندان آن شکایت خواهد کرد.

برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین بیس، در واکنش به این تحولات گفت آنها طرح لند را اوراق بهادار در نظر گرفته‌اند و به جای اینکه برای این تصمیم خود دلیلی ارائه دهند به «روش‌های تهدیدآمیز» روی آورده‌اند.


کوین‌بیس اذعان داشت کمیسیون SEC توضیحی در خصوص برنامه Lend ارائه نداده است. این صرافی عنوان داشت:

کمیسیون SEC به جای آنکه توضیحی ارائه دهد، اکنون گفته است که در صورت عرضه برنامه Lend از ما شکایت خواهند کرد.

image

برایان آرمسترانگ  (Brian Armstrong)، مدیرعامل کوین بیس، روز سه شنبه در یک توییت گفت که شرکت او به تمام درخواست های تنظیم کننده از جمله ارائه سوابق احضاریه و شهادت کارکنان عمل کرده است. آرمسترانگ همچنین گفت که هیچ دلیلی برای تهدید یک دعوی احتمالی ارائه نشده است و طبقه بندی SEC از محصول Lend به عنوان یک اوراق بهادار توسط این مرجع قانونی تحت عنوان «عجیب و غریب» یاد شده است.

طبق گفته‌های آرمسترانگ، کمیسیون SEC درخواست ملاقات وی در اوایل سال جاری را رد کرده است.آرمسترانگ در این خصوص گفت:

کمیسیون SEC تنها قانونگذاری بود که درخواست ملاقات را رد کرد و گفت ما با هیچ شرکت رمز ارزی ملاقات نمی‌کنیم. این موضوع برای زمانی است که به اولین شرکت رمز ارز حاضر در بورس آمریکا تبدیل شدیم.

گروال از Coinbase گفت، SEC همچنین نام و اطلاعات تماس هر فرد در لیست انتظار Lend را درخواست کرده است. وی گفت:

ما موافقت نکرده‌ایم که آن را ارائه دهیم زیرا رویکرد بسیار محتاطی در مورد درخواست اطلاعات شخصی مشتریان داریم. ما همچنین معتقد نیستیم که اطلاعات شخصی مشتریان ما ارتباطی به دغدغه‌های خاصی که SEC در مورد Lend دارد داشته باشد، به ویژه هنگامی که SEC هیچ یک از این مسائل را با ما در میان نمی‌گذارد.

به دنبال این خبر بیت کوین در روز گذشته از حوالی ۵۱ هزار دلار به ناحیه‌ ۴۵ هزار دلاری ریزش کرده است!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)