خانهاخبار
دولت الساوادور ۲۰۰ بیت کوین به ارزش ۱۰ میلیون دلار خریداری کرد!

دولت الساوادور ۲۰۰ بیت کوین به ارزش ۱۰ میلیون دلار خریداری کرد!

نائب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور، اعلام کرد دولت این کشور ۲۰۰ واحد بیت کوین را به ارزش ۱۰ میلیون دلار خریده است
۱۴۰۰/۶/۱۶

به گزارش کریپتوبریفینگ، نایب بوکله (Nayib Bukele) رییس جمهور السالوادور روز دوشنبه اعلام کرد دولت این کشور ۲۰۰ بیت کوین خریداری کرده است. این خرید پیش از موعد ۷ سپتامبر برای قانونی شدن بیت کوین صورت گرفته است.

احتمالاً، این سرمایه به طرح این کشور برای انتقال ۳۰ دلار رمز ارز به شهروندان اختصاص می‌یابد. با توجه به اینکه ۲.۵میلیون کاربر کیف پول بیت کوین کشور را دانلود می‌کنند، خرید امروز تنها بخشی از راه ۷۵ میلیون دلار بیت کوین مورد نیاز برای تأمین بودجه این برنامه را پیش می‌برد.

بوکله با اشاره به جدول زمان‌بندی ۷ سپتامبر برای اجرای کامل قوانین جدید بیت کوین گفت: «کارگزاران ما با نزدیک شدن موعد مقرر خریدهای بیشتری انجام خواهند داد»/


این خرید، تامین کننده بخشی از صندوق ۱۵۰ میلیون دلاری بیت کوین است که کنگره این کشور هفته گذشته به تصویب رسانده بود. این صندوق برای تسهیل تبدیل بیت کوین به دلار آمریکا و برای پیشبرد قانون جدید استفاده خواهد شد. خرید انجام شده با توجه به قیمت بیت کوین حدود ۱۰٫۳۶ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

image

توییت ۱۰ ساعت قبل نایب بوکله رییس جمهور السالوادور نشان می‌دهد که موجودی بیت کوین این کشور به ۴۰۰ بیت کوین رسیده است.

در ماه ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰) السالوادور به اولین کشور جهان تبدیل شد که بیت کوین را به عنوان وجه قانونی به رسمیت می‌شناسد. اگرچه تصمیم این کشور برای تصویب بیت کوین با استقبال خوبی از سوی جامعه ارزهای دیجیتال مواجه شده، اما واکنش‌هایی در داخل السالوادور در پی داشته است. هفته گذشته، معترضان از نوسان قیمت و استفاده از رمز ارزها در فعالیت‌های مجرمانه انتقاد کردند. اما مخالفان این موضوع در بانک جهانی و صندوق بین المللی پول هشدار دادند که این استراتژی به هیچ‌وجه ایده خوبی نیست.

السالوادور اولین کشور جهان است که بیت کوین را به عنوان وجه قانونی به رسمیت می‌شناسد. علیرغم مخالفت گروه‌های محلی، دولت باور دارد که تاثیر رمز ارزها بر اقتصاد و جامعه بسیار مثبت خواهد بود.

اقدام کشور السالوادور یکی از دلایل اصلی اوج گرفتن قیمت بیت کوین است. رمزارز بیت کوین با ۱۱.۷۲٪ افزایش در یک هفته اخیر به قیمت ۵۲٫۶۳۹ دلار رسیده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)