خانهاخبار
مشخصات کامل گوشی‌های ویوو X70، X70 پرو و X70 پرو پلاس منتشر شدند

مشخصات کامل گوشی‌های ویوو X70، X70 پرو و X70 پرو پلاس منتشر شدند

چندی است که شاهد انتشار شایعات و مطالب لو رفته بسیاری درباره جدیدترین خانواده از گوشی‌های ویوو، یعنی X70 هستیم. حالا نیز تمامی مشخصات سخت افزاری این سری از گوشی‌ها منتشر شده‌اند.
۱۴۰۰/۶/۱۵

به لطف شایعات، عکس‌های لو رفته و تیزر‌های رسمی منتشر شده در این مدت، مطالب زیادی نیست که درباره خانواده گوشی‌های X70 شرکت ویوو که قرار است در روز ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) معرفی شوند، ندانیم. حالا نیز با انتشار مشخصات کلی سخت افزاری این گوشی‌ها، به نظر می‌رسد که دیگر رسما نیازی به مراسم معرفی آنها وجود ندارد!

image

 

بگذارید در ابتدا نگاهی به پرچمدار اصلی در این بین، یعنی گوشی ویوو X70‌ پرو پلاس بیاندازیم. این گوشی به همراه نمایشگر امولد ۶.۷۸ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰×۳۲۰۰، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از HDR10+ عرضه می‌شود. این نمایشگر از نوع E5 بوده و توسط شرکت سامسونگ ساخته شده است. تفاوت‌های این پنل با نسل پیشین یعنی E4، تا ۲۵ درصد مصرف کمتر انرژی، نسبت کنتراست ۸٫۰۰۰٫۰۰۰:۱ و حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیت است.

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی این گوشی، در بالای نمایشگر حفره‌دار آن قرار گرفته و سنسور اثر انگشت آن نیز زیر نمایشگر واقع شده است. ویوو X70 پرو پلاس از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 888 به همراه ۱۲ گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 بهره می‌برد. باتری این گوشی نیز ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر را داشته و از شارژ سریع ۵۵ واتی و همچنین شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

image

 

ابعاد این گوشی معادل ۸.۸۹×۷۵.۲۱×۶۴.۵۴ میلی متر بوده و وزن آن ۲۰۹ گرم است. در زمینه دوربین، X70 پرو پلاس از دوریبن اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور سامسونگ GN1 و با گشودگی f/1.57، دوربین التراواید ۴۸ مگاپیکسلی با سنسور سونی IMX598 و لرزشگیر اپتیکال ۴ محوره استفاده می‌کند. یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مخصوص عکاسی پرتره و دوربین ۸ مگاپیکسلی با زوم پریسکوپی و لرزشگیر اپتیکال نیز در این گوشی وجود دارند. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌شود به پشتیبانی از دو سیم کارت، جی پی اس دو بانده و همچنین سیستم عامل اندروید 11 با رابط کاربری Funtouch OS 11.1 اشاره کرد.

در سوی دیگر، گوشی‌های ویوو X70 و X70 پرو قرار است از یک نمایشگر ۶.۵۶ اینچی امولد با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۳۷۶، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از HDR10+ استفاده کنند که حسگر اثر انگشت نیز زیر آن قرار گرفته است. دوربین سلفی این گوشی‌ها نیز ۳۲ مگاپیکسلی بوده و هر دو گوشی از شارژ سریع ۴۴ واتی نیز پشتیبانی می‌کنند.

این گوشی‌ها به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه UFS 3.1 و بین ۸ تا ۱۲ گیگابایت حافظه رم عرضه خواهند شد. سیستم عامل این گوشی‌ها اندروید 11 بوده ولی بر خلاف مدل پرو پلاس، از رابط کاربری Funtouch OS استفاده نمی‌کنند و شاهد قرار گرفتن رابط کاربری جدید ویوو، یا Origin OS 1.0 بر روی این گوشی‌ها هستیم.

گوشی X70 پرو از باتری ۴۴۵۰ میلی آمپری استفاده می‌کند و ابعاد آن معادل ۷.۹۹×۷۳.۲۱×۱۵۸.۳۰ میلی متر است؛ وزن این گوشی نیز ۱۸۵ گرم است. X70 پرو از پردازنده اکزینوس 1080 سامسونگ استفاده کرده و دوربین اصلی آن همان سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ GN1 قرار گرفته بر روی نسخه پرو پلاس بوده که از لرزشگیر اپتیکال نیز برخوردار است. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی التراواید این گوشی از حالت ماکرو پشتیبانی کرده و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی نیز جهت عکاسی پرتره در کنار آنها قرار دارد. در نهایت، شاهد یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با زوم پریسکوپی نیز هستیم.

image

 

نسخه معمولی گوشی X70، در مقایسه با سایر نسخه‌ها باتری کوچک‌تری دارد و ظرفیت آن ۴۴۰۰ میلی آمپر است. ابعاد این گوشی ۷.۵۵×۷۵.۴۹×۱۶۰.۱۰ میلی متر بوده و وزن آن نیز معادل ۱۸۱ گرم است. این گوشی در لحاظ پردازنده کمی عجیب عمل کرده و قرار با پردازنده اکزینوس 1080 سامسونگ و همچنین مدیاتک دیمنسیتی 1200 عرضه شود.

این تصمیم از سوی ویوو، در نوع خود جالب است زیرا در این سه مدل گوشی، از چیپست‌های سه شرکت رقیب استفاده می‌کند! در زمینه دوربین، گوشی X70 از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با سنسور سونی IMX776 که لرزشگیر اپتیکال را نیز به همراه دارد استفاده می‌کند. یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی التراواید با پشتیبانی از حالت ماکرو و همچنین یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی پرتره نیز آن را همراهی می‌کنند. در واقع، تنها دوربین پریسکوپی نسخه پرو در این گوشی کنار گذاشته شده است.

خانواده گوشی‌های X70، به نظر گزینه‌های جذابی می‌آیند و پس از موج بی پایان شایعات درباره مشخصات آنها، هنوز دلایل بیشتری نیز برای خریدشان وجود دارد. ویوو در دوربین همه این گوشی‌ها از لنز زایس استفاده کرده و نخستین پردازنده عکس ساخته شده توسط ویوو که V1 نام دارد نیز در آنها قرار گرفته است. این پردازنده ویژگی‌های جدیدی را به دوربین گوشی آورده و بهبود‌هایی را در عکاسی و ضبط ویدیو به همراه دارد.

image

 

شما درباره این خانواده از گوشی‌های جدید ویوو چه می‌اندیشید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mohammadreza

۱۴۰۰/۶/۱۶
چرا نمیگید رفرش ریت برای هر چیزی ک نباید معادل فارسی پیدا کرد
خیلی مسخره اس نوسازی