خانهاخبار
لپ‌تاپ هواوی میت بوک D15 2021 در دسترس کاربران ایرانی قرار گرفت

لپ‌تاپ هواوی میت بوک D15 2021 در دسترس کاربران ایرانی قرار گرفت

در ادامه روند عالی هواوی در عرضه لپ‌تاپ‌‎های سری MateBook D در سال‌های گذشته، برای سال 2021 نیز بروزرسانی بسیار مناسبی برای این لپ‌تاپ‌‎ها اتفاق افتاده که ارزش خرید بالای آنها را بیش از پیش، به رخ می‌‎کشد.
۱۴۰۰/۶/۱۳

در ادامه روند عالی هواوی در عرضه لپ‌تاپ‌‎های سری MateBook D در سال‌های گذشته، برای سال 2021 نیز بروزرسانی بسیار مناسبی برای این لپ‌تاپ‌‎ها اتفاق افتاده که ارزش خرید بالای آنها را بیش از پیش، به رخ می‌‎کشد. در ادامه با ما همراه باشید تا بارزترین نکاتی که می‎توان با استناد به آنها MateBook D15 2021 را انتخاب نمود به شما معرفی کنیم.

image

مقدمه

سری لپ‌تاپ‌های میت بوک D در گروه اقتصادی بازار قرار می‎گیرند. این لپ‌‎تاپ‌ها با داشتن ویژگی‌هایی که پیش از این تنها از سوی شرکت‌ها در محصولات گران‌قیمت عرضه می‎شد تلاش می‌‎کنند تا در عین ساخت یک محصول سبک، زیبا و باکیفیت، توان پردازشی و ارتباطی عالی را ارائه کنند.

در این میان لپ‌تاپ میت بوک دی 15 نسخه 2021 یک گزینه عالی است که ویژگی‌‎هایی مانند استفاده از پردازنده‎های نسل 11 شرکت اینتل، نمایشگر FullView، وای فای نسخه 6، سیستم‎های احراز هویت و شارژ سریع آسان و بسیار منعطف را در اختیار کاربران قرار دهد. 

در ادامه به معرفی برترین نکات و ویژگی‎های MateBook D15 2021 می‎پردازیم.

طراحی ظریف، باریک و مستحکم

یکی از برترین نکاتی که هواوی همواره در ساخت محصولات خود مد نظر قرار می‎دهد، استفاده از الگوی مینیمال است. هواوی با استفاده از یک طراحی خاص و جالب توجه، میت بوک D15 را تنها با وزن 1.56 کیلوگرم طراحی کرده و نکته بسیار مهم در مورد آن، استفاده از آلیاژ آلومینیوم مستحکمی است که کلاس کاری دستگاه را به صورت قابل توجهی ارتقا می‎دهد.

image

 

ابعاد جمع و جور دستگاه البته دلایل متعددی دارد که به جز ساختار مجتمع سخت‎افزار، عوامل متعدد دیگری را در نظر گرفته است؛ عواملی مانند نمایشگر با کیفیت و سبک و طراحی داخلی متحول شده.

نمایشگر FullView با الگوریتم‌های محافظت از چشم کاربر

هواوی با استفاده از الگوی طراحی با حاشیه نمایشگر بسیار اندک (تنها 5.3 میلی‌متر)، موفق به رساندن این پارامتر مهم در افزایش کیفیت و زیبایی محصول، به 87 درصد (در مقابل نسبت حدوداً 75 درصدی رنج معمول بازار) شده است. 

image

 

این نمایشگر 15.6 اینچی، نسبت تصویر 16:9 و روزولوشن FullHD را نیز انتخاب کرده که در همه حال استانداردهای نمایش محتوای ویدئویی را شکل داده و آن را به گزینه‎ای عالی برای تماشای فیلم و ویدئو تبدیل می‎کند.

نکته مهمتر اما در کنار ویژگی‎های فنی، استفاده از الگوریتم‎های محافظت از چشم بسیار مفیدی است که به دستگاه این امکان را می‎دهد دو پارامتر خطرناک برای چشم، در استفاده طولانی مدت از نمایشگرها یعنی اثر فلیکر و نور آبی را کاهش داده و به سطح استانداردی رساند. 

با رسیدن به این سطح، هواوی موفق به کسب گواهینامه‌های صادره از سوی موسسه معتبر TÜV Rheinland آلمان شده و این نشان می‎دهد که در هنگام استفاده از نمایشگر این دستگاه جای هیچ نگرانی بابت آسیب رسیدن به چشم و خستگی مفرط وجود نخواهد داشت.

پردازنده قدرتمند نسل 11 اینتل

با توجه به بروزرسانی پردازنده‌های شرکت اینتل و عرضه آنها در بازار، شرکت هواوی نیز همگام با فناوری روز، این پردازنده‎ها را در محصولات خود از جمله MateBook D15 2021 جای داده است. این لپ‎تاپ در داخل به یک پردازنده اینتل Core i5-1135G7 مجهز شده که با استفاده از لیتوگرافی 10 نانومتری SuperFin ساخته شده است. 

image

ویژگی مثبت استفاده از این نسل پردازنده‎ها، همراه شدن آنها با گرافیک مجتمع و قدرتمند Intel Xe است. گرافیکی که توانی در حد کارت‎های مجزا داشته و می‌تواند تا 164 درصد توان پردازش گرافیکی سطح بالاتری را ارائه دهد.

در مقایسه با نسل قبل، ارتقای نزدیک به 38 درصدی در توان پردازشی چند هسته‎ای پردازنده نسل 11 اینتل به ثبت رسیده است. این توان پردازشی حالا به شما اجازه اجرای نرم‎‌افزارهای سنگین و بازی‎های گرافیکی متوسط را داده و کاربری دستگاه را به صورت چشمگیری بهبود می‎دهد.

ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که هواوی با تعبیه یک سیستم خنک‎‌سازی موسوم به Shark fin Fan با لوله‎های دوگانه، علاوه بر کاهش ضخامت لوله و دستگاه، میزان صدای تولیدی سیستم خنک‌‎سازی را نیز به کمتر از 5 دسی بل رسانده و در کنار آن قدرت خنک‎کنندگی را نیز تا 24 درصد افزایش داده است. پس بدون ایجاد مزاحمت می‎توانید در هر محیط و هر ساعتی لپ‎تاپ خود را روشن کرده و از حداکثر توان پردازشی آن استفاده کنید.

احراز هویت بیومتریک به روش‎های مختلف

در محصولات هواوی و به خصوص MateBook D15 2021 اوضاع و روش‌های احراز هویت برای استفاده از لپ‎تاپ با دیگر رقبا کاملاً متفاوت است. هواوی هر دو راهکار احراز هویت با اثر انگشت و شناسایی چهره را به ساده‌ترین حالت ممکن در اختیار کاربران خود قرار داده است.

image

 

میت بوک دی 15 به دکمه پاوری مجهز شده که در دل خود یک سنسور اثر انگشت با عملکرد سریع دارد. در واقع برای احراز هویت جهت ورود به دستگاه تنها نیاز است آن را روشن کنید و انگشت خود را روی دکمه پاور قرار دهید؛ فرایند احراز هویت به سرعت انجام شده و می‎توانید وارد محیط کاربری لپ‌تاپ خود شوید.

مهندسان هواوی دوربین وبکم را نیز در میان یکی از دکمه‎های کیبورد دستگاه جای داده‎اند که می‎توان تنها در موقع نیاز آن را فعال کرد. با این طراحی، هرگونه نگرانی بابت هک شدن وبکم دوربین دستگاه از بین رفته و به راحتی می‎توان با دستگاه و در محیط‎های مختلف کار کرد.

ارتباطات و وای فای سریع نسل 6

وای فای نسل 6 یکی از مهمترین ترندهای روز ارتباطات محلی است. با این فناوری می‎توان در عین افزایش سرعت اتصال و تبادل داده با شبکه، محدوده عملکرد و قدرت سیگنال را نیز بهبود داد.

image

 

خبر خوب این است که هواوی، MateBook D15 2021 را به تراشه ارتباطی Wi-Fi 6 تجهیز نموده که نسبت به نسل قبلی، توانایی ارائه سرعت 2.4 گیگابیت بر ثانیه (تا 2.76 برابر سریعتر) را دارد. 

مضاف بر این سرعت بسیار بالاتر، محدوده پوشش وای فای 6 نسبت به نسل قبلی بسیار وسیع‎تر است و توانایی ارسال و دریافت سیگنال‎های قدرتمندتر نیز امکان استفاده در منازل و واحدهای با دیوارهای متعدد را فراهم می‎کند.

شارژ سریع و عملکرد باتری بی‎مانند

لپ‎تاپ‎های هواوی همواره در مبحث شارژدهی از بهترین‎های بازار بوده‎اند. میت بوک دی 15 نیز از این قاعده مستثنی نیست و انبوهی از ویژگی‎های بسیار کاربردی و مفید را در اختیار کاربران می‎گذارد. 

image

 

ابتدا باید به درگاه USB-C برای شارژ دستگاه اشاره کرد که تنها با استفاده از یک شارژر استاندارد با خروجی 5 ولت نیز قابل شارژ است. این بدان معناست که شما به راحتی هر چه تمام‎تر و با استفاده از شارژر گوشی هوشمند خود می‎توانید میت بوک D15 2021 را شارژ کنید. در واقع هیچ گاه نیاز نیست که برای دستگاه‎های خود، شارژرهای مختص آنها را حمل کنید؛ می‎توانید یک شارژ عمومی را همیشه همراه داشته و با آن لپ‎تاپ، تبلت، گوشی و حتی ساعت هوشمند خود را شارژ کنید.

جدای از این مورد برای شارژ مجدد دستگاه، یک شارژر بسیار قدرتمند به توان 65 وات در بسته بندی دستگاه قرار داده شده که ساختار و طراحی مجتمعی دارد. این شارژر می‎تواند تنها ظرف مدت زمان 15 دقیقه، انرژی لازم برای عملکرد دستگاه تا 2 ساعت را در آن ذخیره کند. 

جدای از این مورد با یک بار شارژ می‎توان برای یک روز کامل کاری انرژی مورد نیاز را در باتری لپ‎تاپ ذخیره کرد و اگر مدت زیادی به منبع برق شهری دسترسی نداشته باشید، الگوریتم‎های مدیریت توان بسیار کارآمد دستگاه، کمک حال ویژه شما خواهند بود.

جمع بندی

هواوی مجموعه‎ای از بهترین‎ها را در میت بوک D15 2021 قرار داده است. این لپ‎تاپ زیبا و سبک با داشتن نمایشگری با حاشیه اندک و با کیفیت بالا، محافظت خوبی از چشمان کاربر خواهد داشت که امکان کار کردن طولانی مدت را فراهم می‎کند.

پردازنده نسل 11 اینتل نیز بازوی قدرتمند MateBook D15 2021 است که در هیچ سناریو و عملیات پردازشی روزمره‎ای او را تنها نمی‎گذارد. با استفاده از میت بوک دیگر جای نگرانی بابت ورود غیرمجاز افراد به دستگاه نیست؛ چرا که سنسور اثر انگشت دقیق و سریع دستگاه مانع هر دسترسی تعریف نشده‎ای به لپ‎تاپ می‎شود. در کنار موارد فوق که عملکرد عالی باتری و سیستم شارژ جامع و عمومی دستگاه را قرار دهیم به مجموعه‎ای عالی می‎رسیم که با قیمتی بسیار مناسب و در حد محصولات سال گذشته، یکی از بالاترین ارزش خریدهای دسته بندی لپ‎تاپ در بازار را شکل می‎دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)