خانهاخبار
چگونه کارت دیجیتال واکسن کرونا ویژه سفر دریافت کنیم؟

چگونه کارت دیجیتال واکسن کرونا ویژه سفر دریافت کنیم؟

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات اعلام کرد سامانه کارت دیجیتال واکسن کرونا جهت سهولت کار افرادی که قصد خروج از کشور دارند راه اندازی شده است.
۱۴۰۰/۶/۱۴

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات اعلام کرد سامانه کارت دیجیتال واکسن کرونا جهت سهولت کار افرادی که قصد خروج از کشور را دارند راه اندازی شده است. متقاضیانی که در طول دو هفته آینده قصد خارج شدن از مرز های کشور را دارند با مراجعه به این سامانه می توانند کارت دیجیتال واکسن کرونای خود را دریافت کنند.

افرادی که پیش از این واکسن کرونا را دریافت کرده اند و حداکثر در طول دو هفته پیش رو عازم سایر کشورها هستند نیز از هم اکنون با مراجعه به سایت vcr.salamat.gov.ir می‌توانند با درج اطلاعات خود، برای کارت دیجیتال واکسیناسیون ثبت نام کنند.

image

 برای ثبت نام در سامانه کارت دیجیتال واکسن کرونا اطلاعات دقیق گذرنامه از قبیل نام و نام خانوادگی به زبان لاتین و شماره گذرنامه الزامی است. در صورت هرگونه عدم انطباق این اطلاعات با اصل گذرنامه ممکن است از ورود افراد به کشور مقصد جلو گیری شود.

لازم به ذکر است آدرس اینترنتی این کارت حداکثر تا یک روز بعد از ثبت نام، روی شماره همراهی که در سامانه وارد کرده بودند ارسال می شود. این آدرس اینترنتی به نوعی گواهی بین المللی واکسیناسیون کووید ۱۹ محسوب می‌شود.

پیش از این وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اعلام کرده بود که با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده، آن دسته از افرادی که قصد خروج از کشور دارند به ویژه دانشجویان خارج از کشور و تجار، با ارائه مدارک خود به مرکز امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی استان خود می‌توانند با دریافت معرفی نامه به مراکز ویژه واکسیناسیون مراجعه کنند و واکسن خود را بزنند.

همچنین وزارت بهداشت از مدتی قبل در تلاش جهت هماهنگی لازم با نیروی انتظامی است تا در سریع ترین زمان ممکن، تبادل اطلاعات گذرنامه با سامانه به صورت خودکار صورت گیرد و نیازی به وارد کردن دستی اطلاعات نباشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)