خانهاخبار
رشد بازار گجت‌های پوشیدنی در سه‌ ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به لطف ساعت‌های هوشمند

رشد بازار گجت‌های پوشیدنی در سه‌ ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به لطف ساعت‌های هوشمند

شرکت آماری Canalys‌ به تازگی آمار فروش گجت‌های پوشیدنی در سال ۲۰۲۱ را مورد بررسی قرار داده و به نظر می‌رسد که میزان فروش این گجت‌ها نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
۱۴۰۰/۶/۱۳

بازار گجت‌های پوشیدنی، مدتهاست که در حال رشد بوده و پس از سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ و محبوب‌تر شدن ساعت‌های هوشمند، شاهد افزایش چشمگیر میزان فروش این محصولات هستیم.

image

فروش این گجت‌ها در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، نسبت به سال گذشته رشد ۵.۶ درصدی داشته است. البته فروش بند‌های هوشمند نیز نسبت به سال گذشته کاهش ۲۳.۸ درصدی دارد؛ عملکرد ضعیف بند‌های هوشمند با افزایش فروش ساعت‌های هوشمند جبران شده که در امسال طرفداران بیشتری را پیدا کرده‌اند. فروش ساعت‌های هوشمند نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیر ۳۷.۹ درصدی را داشته و حالا بیش از ۶۲ درصد فروش جهانی گجت‌های پوشیدنی، مربوط به این ساعت‌ها است.

image

 

شرکت اپل مانند گذشته و با سهم ۳۱.۱ درصدی از بازار، در صدر جدول فروش ساعت‌های هوشمند قرار دارد و نسبت به سال گذشته رشد ۲۹.۴ درصدی داشته است. هواوی و گارمین نیز با ۹ و ۷.۶ درصد سهم از بازار، به ترتیب در مقام‌های دوم و سوم قرار دارند.

image

البته هنگامی که کل بازار گجت‌های پوشیدنی را در نظر بگیریم، شیائومی به لطف دستبند هوشمند پرطرفدار می بند 6 خود، در صدر جدول فروش قرار می‌گیرد. این شرکت با ۱۹.۶ درصد سهم از کل بازار، اپل را که در بخش ساعت‌های هوشمند پیروز بود، پشت سر گذاشته و نسبت به سال گذشته رشد ۲.۶ درصدی داشته است.

اپل با ۱۹.۳ درصد از سهم بازار در مقام دوم قرار داشته و با رشد خیره کننده ۲۹.۴ درصدی نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته، خطری جدی برای پیشتازی شیائومی محسوب می‌شود. هواوی نیز با وجود کاهش ۵۳.۹ درصدی سهم خود از بازار، همچنان در مقام سوم قرار داشته زیرا همچنان در بازار کشور خود یعنی چین، طرفداران خاص خود را دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)