خانهاخبار
اپل در حال کار روی قابلیت‌های سلامتی متنوعی برای ساعت هوشمند خود است

اپل در حال کار روی قابلیت‌های سلامتی متنوعی برای ساعت هوشمند خود است

براساس گزارش‌های منتشر شده، اپل قصد دارد ویژگی‌های متعددی را به اپل واچ اضافه کند.
۱۴۰۰/۶/۱۲

اپل که طبق شایعه‌ها تا دو هفته آینده از جدیدترین نسل اپل واچ یعنی اپل واچ سری 7 رونمایی می‌کند، در حال بررسی و کار روی قابلیت‌های سلامتی کاربردی برای اپل واچ است. بر اساس گزارش منتشر شده، از جمله قابلیت‌های ذکر شده می‌توان به سنجش فشار خون و اندازه‌گیری دمای بدن اشاره کرد.

براساس گزارشی از Gizmochina، این شرکت در کنار قابلیت‌های ذکر شده، در حال کار روی برخی از قابلیت‌های دیگر مانند پایشگر دقیق‌تر خواب، تشخیص وقفه تنفسی هنگام خواب و تشخیص دیابت است. به علاوه، اپل قصد دارد قابلیت‌های سلامتی حال حاضر و موجود در اپل واچ را نیز با انتشار به‌روزرسانی‌هایی بهبود بخشد. براساس برخی از مدارک و اسناد اپل، این غول فناوری قصد دارد این قابلیت‌های سلامتی را در سال 2022 و یا حتی دیرتر عرضه کند.

image

این گزارش همچنین اضافه می‌کند اپل قصد دارد قابلیت دماسنج را سال بعد برای اپل واچ عرضه کند. این قابلیت که به بانوان برای زیر نظر داشتن چرخه قاعدگی خود کمک می‌کند، با ارائه الگوهایی عملکرد پایشگر خواب را بهبود می‌بخشد. به علاوه، دماسنچ اپل واچ نیز می‌تواند در آینده برای تشخیص تب نیز به کار رود. از آن سو، قابلیت تشخیص فشار خون می‌تواند به کاربر کمک کند تا از وضعیت کلی از بدن خود اطلاع داشته باشد و همچنین در صورت بالابودن فشار خون سریع کاربر را مطلع سازد. 

image

به مانند فناوری اندازه‌گیری دما، اپل قصد دارد فناوری سنجش و کنترل فشار خون را نیز سال بعد عرضه کند. البته برخی از اخبار حاکی از آن است که اپل در کامل کردن این فناوری سنجش فشار خون به چالش‌های جدی نیز برخورد کرده است. این چالش برای قابلیت تشخیص وقفه تنفسی هنگام خواب نیر صدق ‌می‌کند چرا که اپل باید برای عمر بهینه باتری اپل واچ راهی پیدا کند که این قابلیت به دلیل فعال بودن هنگام خواب مصرف باتری را بالا می‌برد.

درنهایت باید اشاره کرد که این قابلیت‌های سلامتی اپل واچ هنوز در مرحله تحقیق و بررسی هستند و ممکن است با تاخیر زیاد برخورد کنند و یا حتی به طور کامل لغو شوند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)