خانهاخبار
چیپست ساعت هوشمند بعدی کوالکام احتمالا کندتر از چیزی باشد که پیش از این گفته شد

چیپست ساعت هوشمند بعدی کوالکام احتمالا کندتر از چیزی باشد که پیش از این گفته شد

گزارشاتی از چیپست پوشیدنی جدید کوالکام به گوش رسیده است که منجر به افزایش قدرت پردازشی و همچنین طول عمر باتری ساعت‌های هوشمند خواهد شد. همچنین شایعاتی مبنی بر استفاده از دوربین‌ بر روی برخی ساعت‌های هوشمند به گوش رسیده است.
۱۴۰۰/۶/۱۲

اخباری مبنی بر اینکه کوالکام در حال کار بر روی چیپست پوشیدنی جدید است ، اولین بار ماه گذشته به گوش رسید. آن گزارشات اولیه به نام شایعه چیپست Snapdragon Wear 5100 اشاره کرد و جزئیات کلی طراحی را ارائه کرد. اکنون، یک گزارش جدید اطلاعات بیشتری را برای این یافته‌ها ارائه می‌دهد.

image

 

طبق گفته وب‌سایت WinFuture، چیپست اسنپدراگون Wear 5100 از طراحی چهار هسته‌ای استفاده می‌کند و همچنان از هسته‌های Cortex-A53 که در Wear 4100 دیده بودیم بهره خواهد برد. این در حالی است که در شایعات قبلی در مورد استفاده از هسته‌های Cortex-A73 شنیده بودیم که می‌توانست تا حد زیادی توان پردازشی این چیپست را افزایش دهد. اما در هر صورت، گویا کوالکام ترجیح داده مصرف بهینه‌تر انرژی را به سرعت بیشتر ارجحیت ببخشد. با وجود شارژدهی ضعیفی که ساعت‌های Wear OS دارند، این تصمیم کوالکام با استقبال کاربران مواجه خواهد شد.

هرچند کوالکام می‌تواند در زمینه‌های دیگر نیز پیشرفت هایی را در زمینه‌ی عملکرد به دست آورد. گزارش شده است که یک نمونه اولیه از 2 گیگابایت رم LPDDR4X استفاده می‌کند که همزمان باعث افزایش مصرف انرژی و افزایش پهنای باند نسبت به رم LPDDR3 سری 4100 می‌شود. 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی eMMC نیز دیده شده که می‌تواند حجم بیشتری برای ذخیره موزیک‌های برای پخش آفلاین به ارمغان بیاورد.

آیا کوالکام اسنپدراگون Wear 5100 از دوربین دوگانه پشتیبانی می‌کند؟

جالبتر اینکه برخی از نمونه‌های اولیه، از دوربین دوگانه با سنسورهای 5 و 16 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کنند. ما در گذشته شاهد دیده شدن دوربین بر روی برخی از ساعت‌های هوشمند بودیم. اگرچه سری 4100 Snapdragon از دوربین‌های 16 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند، اما هنوز تاثیری در پوشیدنی‌های پرچمدار نداشته است. از نظر تئوری، دوربین‌های ساعت‌های هوشمند می‌توانند برای احراز هویت یا تماس تصویری با ساعت‌های LTE مفید باشند، اما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه سازندگان ساعت‌های هوشمند در حال حاضر از هر دو مورد استفاده می کنند وجود ندارد.

سرانجام این گزارش نشان می‌دهد که سامسونگ وشرکت SMIC در تلاش برای تولید این چیپست هستند. با این حال، مشخص نیست که تولید چه زمانی آغاز می‌شود یا اولین دستگاه های پوشیدنی که از SoC استفاده می کنند چه زمانی خواهد بود. تا به اینجای کار، ساعت‌های کمی هستند که بیشترین استفاده از چیپست اسنپدراگون Wear 4100 را ببرند که بیش از یک سال از عرضه آن می‌گذرد. اما تراشه جدید کوالکام اگر بتواند واقعا عملکرد بهتر و مصرف انرژی بهینه‌تری داشته باشد، چیپستی حیاتی برای نسل جدید ساعت‌های مبتنی بر Wear OS خواهد بود که از قضا باید با گلکسی واچ 4 سامسونگ که به چیپست اگیزینوسی مجهز شده، رقابت کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)